Annons:
Läst 1121 ggr
flowie82
2013-10-18 20:47

Blir mer medial under hypnoterapi?

Hej! Nykomling här som är mycket intresserad av det andliga/mediala. Har aldrig varit med om något tyvärr, kanske för att jag innerst inne varit rädd men nyfiken?! Jag har social fobi och mått dåligt, känt mig annorlunda hela mitt liv. Det har varit många jobbiga år och fram o tillbaka inom psykiatrin vilket inte gett mig något. Jag tror att allt har en mening och jag har nu påbörjat hypnoterapi, vilket jag tror va meningen, att nån såg till att jag kom dit för det har varit en krokig väg dit och inte alls självklart från början. Har dock inte tid att berätta allt ;-) Nu till min undran. Tror ni man kan utveckla sin medialitet, komma i kontakt med andligheten genom terapin? Jag har kommit rätt långt i terapin och mitt läkande. Fick ett väldigt tidigt minne förra gången som vi tror kan va roten till min fobi och dåliga självkänsla. Jag bearbetar mycket i mina drömmar och känner mig lättare. Min terapeut som jobbar medialt fick till sig att jag skulle trivas bra med att jobba med healing och djur. Så nånting måste väl finnas där? I förrgår kliade det i min handflata och även igår. Min terapeut säger att det kan va min healing som påbörjats. Hon säger att när hon jobbar med healing så pirrar det i händerna. Igår kliade det även lite överallt, huvud, armar, hals, nacke, panna. Kan det betyda nåt? Idag känns det lugnare. Hur ska ja utveckla mig mer tycker ni? Jag vill verkligen få kontakt och känner mig inte rädd längre.

Annons:
Yon
2013-10-18 21:00
#1

Hej! När blockeringar och svåra känslominnen släpper, då blir man mer fri och öppen som person. Jag tror att det åtminstone kan öppna dig för andlig utveckling, vilket innebär att du exempelvis får en starkare kontakt med gud (eller vad du föredrar), och därmed finner en större trygghet i dig själv och i den här världen. Jag tror också att en sådan trygghet kan bli ett bra underlag för en positiv relation till det mediala, om du har det mediala som mål eller intresse.

retep
2013-10-18 21:07
#2

Det kliar ibland i min handflata…och då betyder det att jag skall få en massa pengar!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

flowie82
2013-10-18 21:16
#3

Haha kanske va barnbidraget som kom idag då som gjorde att det kliade ;-)

[Myy2000]
2013-10-19 13:04
#4

Jag brukar få klåda vid känslomässiga utrensningar. Lite som när fysiska sår läker. Stagnerad energi som släpper och lämnar plats för ett mer balanserat energiflöde.

Upp till toppen
Annons: