Läst 1975 ggr
Saymerie
2013-08-12, 19:52

Förtryckt förmåga

Hallo allihopa Vet inte om jag vänt mig till rätt gäng men tänkte ge det ett försök! Har i hela mitt liv sett, kommunicerat med,hört och känt "saker" som många säger inte existerar. Detta med alla sina för och nackdelar. Det är ju inte alltid man upplever trevliga saker. Andra jag träffat med liknande förmåga har i alla år sagt att jaag ska ta vara på det och kallar det för en gåva. Dock För några år sedan böejade jag förtrycka det och ser otroligt lite numera. Hur gör jag enkelt för att öppna upp kanalerna igen? Tror nu när man har några år med sig det är enklare att filtrera vad man tar till sig och inte. Tips? Råd? Full förståelse om rås inte finns. Men alltid värt ett försök! Mvh Saymerie

Rosewin
2013-08-13, 09:05

Jag är inte expert på området men jag vet att meditation brukar fungera för att öppna upp sig, kalla på vilka som nu finns runt omkring sig och verkligen känna att man öppnar sina chakran och kan ta emot dom. Finns nog mycket om det på youtube, kanske tutorials :)

[Kattuggla]
2013-08-13, 11:54

Det du kan göra är att: Be om skydd av din huvudguide. Sätt en ljusbubbla runt dig och en runt din lägenhet/hus. Lär dig om jordning och om chakran. Träna på att "öppna och stänga" dig så att det är du som styr när du vill ha kontakt. Sedan kan du börja med meditation som Rosewin tipsar dig om. Du kan även söka på olika ord i rutan sök på sajten eller söka på nätet. Lycka till! :)

[Sol69]
2013-08-14, 19:43

Bra tips kattuggla.

Du kan även hitta ett sätt att öva dig på. Som tex göra övningarna här på iFokus. Eller försöka dig på att göra avläsningar av kort, eller vad du känner skulle kunna passa dig. 🙂

[Kattuggla]
2013-08-14, 19:58

Tack själv, Sol69. 🙂

allhealing
2013-10-13, 01:35

#0 Saymerie,

du har precis tagit första steget. Det gör du när du väljer att skifta ditt fokus från att tidigare valt att se bort från och nu istället bjuda in förmågan du beskriver.

Allting handlar om kommunikation oavsett vilken nivå kommunikationen äger rum på.

Att befinna sig i harmoni är att befinna sig i samma tillstånd som någonting annat. Där bägge befinner sig på samma nivå.

Det du gör när du bjuder in förmågan du beskriver är att du återigen väljer att kommunicera med förmågan. Med tiden kommer du märka att det är det som sker, att kommunikation uppstår.

Det finns många namn på det här orsak och verkan, the law of attraction, lika barn leka bäst.

Lycka till nu!

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

nattfjäril
2013-10-13, 07:35

Djävulen är alltid närvarande han vill dra ned dig i djupet.

När jag gör mina astralresor brukar och det onda dyka upp

då brukar jag alltid säga att jag älskar Gud ibland måste man säga det flera gånger då släpper det onda och sen kommer en obeskrivlig känsla

igenom kroppen man bara glider med

nattfjäril
2013-10-13, 07:47

Har du en gång hamnat hos djävulen så kommer du aldrig därifrån.

Det är bara du själv som kan förhindra att du inte hamnar där ingen annan kan hjälpa dig inte ens prästen. Säg därför alltid att du älskar gud.

Har du syndat genom livet och känner att tiden är inne så säg att jag älskar gud då förlåter han dig för du är hans barn

allhealing
2013-10-13, 11:21

#6 & 7 nattfjäril,

Jag tycker det är osmakligt att använda sig av skrämseltaktik när man för fram sitt budskap. Att ställa gud mot djävulen är ett mänskligt påfund och har ingenting med gudomlighet att göra. När man är av den uppfattningen att djävulen existerar ser man sig själv som separerad från gudomligheten. Då har man fått lära sig att separation existerar. Varför skulle en "gud" skapa en avbild av sig själv som delvis inte gillar sig själv?

Som människa är det möjligt att välja att uppleva att jag inte står i kontakt med "gud". Det är väldigt bra att du gör ditt val och ser världen med dina ögon. Det är enligt mig inte ok att föra över den "tron" på andra personer i en tråd där man ber om hjälp. Speciellt inte eftersom sättet du skriver på bygger på en psykologi som använder sig av morot och piska.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen