Annons:
Läst 2155 ggr
Nimtyel
9/30/13, 6:03 PM

Märklig meditation

Jag är nybörjare inom meditation. Efter nästan en vecka så känner jag mig mindre stressad och stel än innan 👍 Nu vet jag att jag inte hållit på så länge men är ändå fundersam och kan nog behöva några ord som lugnar mig lite.

Så här är det- de senaste tre gångerna jag mediterat så börjar jag sättas i gungning åt sidan. Ungefär som att jag är fast mellan två stycken och de knuffar mig mellan sig. Även om jag tycker att det är lite obehagligt så har jag försökt att ignorera det. Gör jag rätt eller fel i det att jag låter det fortsätta? Kan även tillägga att jag testat att sitta i skräddarställning och att sitta i en vanlig stol, men det blir lika.

Eller är det något annat det beror på eftersom att jag "knuffas"? 🤔

Annons:
Yon
9/30/13, 7:36 PM
#1

Det kan vara inre spänningar som släpper, men om det upprepas med jämna mellanrumm kan det vara något mer. Det är för det mesta bra att tillåta allt som sker utan att försöka styra eller kontrollera. Du kan prova att låta din uppmärksamhet vandra till de muskler i kroppen eller till det ställe i kroppen där dessa rörelser har sitt ursprung. Kroppen brukar korrigera de områden som du flyttar uppmärksamheten till, om du låter bli att försöka kontrollara. Kroppen vet själv.

Meliss
9/30/13, 9:34 PM
#2

Eller så kan det vara början till en uku. Jag började sväva/resa mig upp vid meditationer efter att ha gungat en stund. Fick alltid panik när jag "stod" upp ovanför min kropp. Vågade till slut inte meditera. Nu mediterar jag igen men gungar aldrig mer. De gav väl upp… ;-p

Dirge
10/1/13, 12:15 PM
#3

Jag kan ibland efter en bra meditation börja kännas som om jag börjar gunga svagt fram och tillbaka.

Nimtyel
10/2/13, 9:20 AM
#4

Tack för lugnande svar! 🤗

Har fortsatt min meditation som vanligt. När jag väl börjat gungningen så har jag "gått" till det område i kroppen där det rör sig. Tack för tipset Yon! 🙂 Känner mig mera avslappnad och jag gungar inte fram och tillbaka lika mycket som innan. Har fått mer positiv energi och allt runt mig blir bara vackrare!

Önskar er alla en fin förmiddag, positiv energi till er alla! 🌺

Upp till toppen
Annons: