Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3279 ggr
[Ambrosia]
0

Vad är ångest - andligt sätt?

Jag har ångest i mellanåt och har hittat psykologiska förklaringar till det. Men jag tror på ett andligt vara också. Och ställer mig nu frågan vad ångest kan vara - utifrån ett andligt synsätt? Någon som har några ideer?

[Mariann]
0

Ångest gör att vi lättare kan släppa egot och den del av personligheten som är stel och hård. Att vi blir mer sensitiva osv.

Vi har en utmärkt artikel i just det ämnet Glad

Upplösning av ångest

[Ambrosia]
0

Så ångest finns pga en orsak. Ja, jag känner att jag är mer känslig än andra. Låter underbart som det stod i slutet av artikeln att ångesten kan försvinna när den inte behövs längre. Vet du vilken typ av terapuet som kan hjälpa till för att få bort denna?

Ska läsa artikeln en gång till sedan, den var lite klurig att förstå.

Må så gott!

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia

[Mariann]
0

eftersom jag själv använder Kristus terapi eller hjärte healing blir det den sorten jag rekommenderar Glad, andra vurmar säkert för annat.

nillanb
0

Hej Mariann

Vill du berätta lite om hjärtehealing och Kristus terapi ?Glad

Nilla

[Mariann]
0

Så här skrev jag en gång om det:

Upplever du dig fastlåst i din situation? Kan du inte märka ditt hjärtcenter eller är du fast i gamla mönster och tankeformer?
Då kan Healing och/eller Andligterapi vara det som kan hjälpa dig.

I terapin går man in helt konkret i det lager i din personlighet som hindra dig att leva fullt ut. Man låter Kristusljuset förvandla dessa lager och blockeringar som kan finnas både fysiskt, astralt och mentalt. Det bästa är om man kommer till både healing och terapi utan särskilda förväntningar och med en önskan om att förvandlas för att komma i samklang med Universums Hjärta.
Man låter Själen och Gud bestämma vad som skall hända under en terapi, men under alla omständigheter så blir det alltid en djupgående healing.

I healingen slappnar man bara av och låter sig healas av ljuset. Man låter i stillhet healande änglar och devor bygga in ljus och kärleks-partiklar i alla våra kroppar dvs. fysiskt, astralt och mentalt. Man är bara helt öppen och avslappnad och behöver inte gå in i konkreta smärtfyllda lager av personligheten som man gör i Kristusterapin.

nillanb
0

TackGlad

Flourit
0

Jag har precis fått världens ångest, det kommer i attackvågor. Jag prövar allt men det är när jag är ensam o tittar på den där klockan o inser att jag har ytterligare 4 timmar kvar tills jag äntligen får sova så jag slipper verkligheten (som egentligen är helt underbar). Vad ska jag göra dessa 4 timmar? Inget känns meningsfullt, för en vecka sen kändes allt meningsfullt. Får attacker i panik o jag vet att det försöker säga mig något men det går ej in. Någon slags blockering rusar in…

Yon
2

#7 Det finns andliga inriktningar som går ut på att man försöker släppa taget om sina begär helt och hållet. I förlängningen, om man lyckas utan att förtränga sina begär, så kan det upplevas som att egot håller på att dö, och man kan nå något som kallas för ego-död ( sök "ego death"). Egot är den inneboende kraft som driver oss att följa våra begär efter  allt möjligt. När vi plötsligt, av någon anledning, inte längre engagerar oss i alla våra begär, då har egot inte längre någonting att göra. Avsikten med en sådan andlig inriktning är att nå ett djupt lugn innom sig själv för att kunna fördjupa sin andlighet. Man kan dock reagera med sorg och ångest när man plötsligt inte längre ser någon mening i att följa sina begär (eller när man inte längre har några begär att följa). Man kan uppleva identitetskris eftersom man normalt identifierar sig med sina begär, och när alla begär plötsligt vittrar bort kan man uppleva att man förlorar sin identitet. Därefter får man kontakt med en djupare del av sig själv, som ofta upplevs som ens "högre jag", och man intresserar sig inte längre lika mycket för världsliga saker. Ego-död brukar vara starka upplevelser som medför förvirring.

Det måste inte finnas en mening med allt. Stanna bara i nuet. Ge upp kampen :)

"attacker i panik" låter starkt. Det kanske är något annat som behöver göras, men det här var vad jag kom att tänka på.