Känsla, känslor, känslighet
Inte så många som läser eller skriver på Law of Attraction…-så synd!
Postar den här också!
Ofta tror och tänker vi att känslor är ett rent och tydligt uttryck. Och det kan det vara, men det är också bedrägligt att tro och låta sig luras att värdera känslor så högt.
Hur värderar vi en känsla? Jo oftast med en annan känsla!
En tanke? Värderar vi med förnuft och logik!
Och våra handlingar? Med resultatet vi ser!
Känsla, tanke, handling har alla olika nivåer och en handling kan ofta visa sig vara effektivare och kraftfullare än vad tankar eller känslor är.
Som jag belyst tidigare så kommer intuition ut som ett första rent uttryck ur Källan. Känsla, tanke, ord och handling följer därefter.
Så känslan och känslor är egentligen de mer effektiva, kraftfulla och de mer dominerande i vår sinnesaktivitet. De är menade att ge kraft, klarhet och färg åt våra tankar och handlingar. Men det visar sig ofta vara en färg som kan vara smutsig och grå av orenheter, blockeringar och trötthet i vårt sinne och nervsystem. Många gånger visar det sig som osäkerhet, obeslutsamhet och överkänslighet, virriga tankar och handlingsförlamning.
Det är inte så att vi först blir handlingskraftiga och klartänkta och sedan känslomedvetna och intuitiva… Det går alltid andra vägen, även om vi inte uppfattar det så!
Så hur gör man då för att inte låta sig luras att följa de gråfärgade känslorna, känslor som övergår i känslighet och blockerar det naturliga flödet?
Hur gör ni för att uppfatta och fånga, om inte intuitionen så i alla fall de mer rena, klara och kraftfulla känslan? Känslor som stärker tanken och vårt handlande?
Säkert ser ni redan olika svar här mellan raderna och vet, att alla metoder och tekniker som lugnar och skapar harmoni i sinnet och djup vila åt kroppen är värdefulla.
Allt vi attraherar i livet är beroende av denna balans mellan kropp, sinne, och den rena ande vi innerst Är.
Kan vi mitt i aktiviteten bli medvetna om våra känslor och känsligheter om våra önskningars egentligheter och göra något…Starta om, känslan? Hoppa över den, eller gå direkt till handling för att se vart det leder…?
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
- Redigerat 2021-05-14 19:14 av FataMorgana
Kanske genom att känna på känslan fullt ut - utan analys och tolkning?
Hur gör du då magica…om känslan är stark och kanske innehåller rädslor, skapar oro, förvirring, ångest?
Eller förvåning, oklarhet, klyvenhet, frågor?
Eller känslorus av upprymdhet, förälskelse, kärlek?
Hur undgår du att känslorna tolkas av en annan känsla, känslor och tankar?
Är det kanske med en viljekraft?
Om där finns rädsla, oro, förvirring, ångest så känner jag på det också.
Kommer frågor så kan jag tänka på dem senare.
Upprymdhet, förälskelse och kärlek - låter det storma till och låter sedan stormen bedarra.
Känslorna kommer att tolkas/följas upp av en annan känsla osv.. ledtrådar kommer upp och leder mig vidare, men ledtrådarna kan följas upp senare - någonting i det yttre kommer att visa mig så att jag senare ser ett samband.
Så länge vilja finns där så processar man istället för att bara vara i det. Så är det alltid, men man kan med hjälp av viljekraften släppa det och slappna av i känslan snarare än att följa efter och jaga den. Viljan kommer hela tiden (du vet, som meditation.. man dyker upp och dyker upp och dyker upp..) till slut slutar man dyka upp och transcenderar för en stund.
Tack för den, magica´n
Tänkvärt inlägg Peter,finns mycket i dessa ord som behöver grunnas på.
Hur vi reagerar,bemöter och bedömmer andra personer i olika situationer är givande.att titta sig själv i bakspegeln och se,känna efter ställa sig frågan kunde man ha gjort på ett annat sätt som man kan ta lärdom av.
Detta är intressanta frågeställningar och man ställs alltid inför en ny situation bra som sämre,men man tar alltid med sig någonting av det på vägen.
Tack Peter :D

Mitt i känslostormen tycker jag att det är svårt att göra detta….kanske till och med omöjligt.
Jag behöver låta stormen storma klart innan jag kan ta itu med känslorna, analysera varifrån de kom, och starta om. Detta gör ibland att den känslostormen blir mindre eller till och med obefintlig nästa gång situationen uppstår.
Som Magica skrev: ledtrådarna kan följas upp senare - någonting i det yttre kommer att visa mig så att jag senare ser ett samband.
Det är blockeringar man löser upp, som ofta inte ligger där man först trodde att de låg…. om ni förstår vad jag menar?
En fin iaktagelse du gör Alwyn…blockeringar ligger inte alltid där man tror…
Något jag sett och läst är att känslan är den samme men hur vi ser på den ger den olika färg och nyanser. Vem man kopplar den till. För i grunden är alla känslor en sådan och det är kärlek…kärlek…kärlek.
ibland, när man bara gör - agerar, utan att tänka/känna så mycket. Så hamnar man i flödet automatiskt. Jag antar att intuitionen dvs källan leder en till dessa handlingar.
Mycket härligt att uppleva dessa tillfällen.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
stoppa inte flödet…gör inte så mycket för att motarbeta
☝️

Bra tråd, den behöver vi påminnas om
Hej Alwyn! Hoppas du har det bra, på alla sätt och vis! Att du har glädje av meditationen och följer en god rutin Kram💞
Är det så svårt egentligen om man ser till att ha ett rent flöde, om man ser till att må bra och vara i harmoni och kärlek - då är det just inte så mycket som stör ut. Att ha fokus på att vara inte på att göra. 🤔

Hej retep, tack. Jag har det väldigt bra på många sätt! Jag befinner mig fortfarande i ett flöde som ger mig allt jag önskar. Det är lustigt! Detta trots att jag inte mediterar regelbundet. Jag tänker att jag ska göra det, men bortförklaring på bortförklaring.
#15 ja det kan man undra. Det beror väl på hur rent det där flödet är. Även om man lever med kärlek och harmoni bär man ju en kropp med ett ego, man bär med sig en karma med fnurror på tråden och en massa känslor som hör personligheten till.
När min personlighets jobbiga känslor dyker upp (som: jag vill ha mest och vara bäst…) Då försöker jag stirra på dem och ifrågasätta dem tills de till intet görs.