Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2656 ggr
[Mariann]
0

Kosmisk Upplysning

Här finns en trevlig sajt om Kosmisk Upplysning.

saxat från sajten:

"Den kosmiskt medvetne har permanent kontakt med universums "visdomshav", och vet vad som är mest kärleksfullt att göra i livets alla situationer. Den kosmiskt medvetne har balans mellan sin maskulina och feminina pol och är därmed ett jämviktsväsen som lever i harmoni med sig själv och med sin omgivning. Det är ett väsen som inte väntar sig världen eller medmänniskorna annorlunda än de just för tillfället är, och älskar opartiskt allt och alla utan undantag. Hur kan man veta om, och vem, som har kosmiskt medvetande? Det är inte så lätt eftersom den som går före massan inte alltid förstås av sina samtida medväsen. Den kosmiskt medvetne talar ju från en "högre utsiktspunkt". Men man kan alltid vara säker på att de efterlämnar djupa spår i mänsklighetens historia och utveckling, och att deras ord kommer att ristas djupt in i varje själ som är på väg mot sanningen och ljuset. De har kärleken till sin nästa som sitt permanenta medvetandetillstånd."

[Mariann]
0

mer från sajten Skrattande

Om kosmiska glimtar - i korthet

Kosmiska glimtar som kommer spontant är - till skillnad från en "kundaliniresning" som är orsakad av konstlade andliga övningar - helt ofarliga. De kommer till människor som har övervunnit det mesta av sin "djuriska" mentalitet, blivit ödmjuka och fridsamma i sinnet och inte har någon äregirighet kvar att vilja bli något "stort" vare sig fysiskt eller andligt. De är kärleksfulla till sin natur och verkar ofta i tysthet med att på bästa sätt vara till glädje och välsignelse för allt levande de kommer i beröring med.

Utmärkande för en kosmisk glimt är att man bl.a. upplever:

- sig omhöljd av ett starkt vitt ljus

- sin egen odödlighet

- att universum är ett levande väsen och fullkomligt i sin struktur

- att kärleken är universums grundton

- att vi alla är en del av "Alltet" eller en gigantisk "Världssjäl"

- att skapelsens slutfacit är till glädje och välsignelse för allt

En kosmisk glimt kommer oftast bara en gång under ett liv för att sedan, i takt med människans moraliska utveckling genom liv efter liv, återkomma oftare och oftare för att så småningom bli ett permanent förklarat tillstånd, som kallas för kosmiskt medvetande.

Freja15
0

Ja då kan jag säga att dessa glimtar har jag mest hela tiden…

Skrattande

[Mariann]
0

Fantastiskt att du har det! Skrattande

Freja15
0

Ja det kan nog vara fantastiskt *L* För mig är det mer ett normaltillstånd, alltså jag är inte där hela tiden men nog så ofta varvat med livet mitt i vardagenGlad

[Mariann]
0

Då är du ju kosmiskt medveten och det är fantastiskt i mina ögon i alla fall Skäms Glad

Freja15
0

Det är verkligen fantastiskt Mariann. Jag är mer än tacksam för min vandring här på jorden. Att leva är så spännande!Skrattande

[Mariann]
0

jag håller med dig det är det verkligen Skrattande

retep
0

Hej EvaLeva! Var befinner du dig då idag?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn