Läst 3924 ggr
LeS-
2013-05-28, 22:14

Negativ energi

Hej!

Jag känner att jag är så himla negativ i mitt tänkande hela tiden, jag skulle vilja få hjälp med råd om hur jag ändrar på detta?

Har ni några tips på hur jag kan vända min negativa energi till det positiva istället?

Kanske någon kan ge mig lite healing här?

MVH Lesley

Seerina
2013-05-31, 11:53

Tyvärr finns det ingen mirakelkur som vänder negativa tankar mot positiva. Du är tvungen att vända dina tankar själv - om och om igen tills det blir ett naturligt tankemönster. Varje gång du kommer på dig själv med att tänka negativt så ersätter du den tanken med en ny positiv. Så där får du göra typ hundratusentals gånger tills du ser en tydlig skillnad och inte längre behöver ersätta tanken. Fokusera på målet och ge dig inte en millimeter. Din envishet och ditt tålamod hjälper dig i din strävan framåt.

Sen kan du ju titta mer ingående på ditt liv för att se om det finns saker som alstrar energi åt det negativa hållet. Känner man sig missnöjd med något så brukar det växa mycket negativa tankar ur just detta tillstånd. Om du anser att du inte kan göra något åt detta missnöje så föreslår jag att du accepterar situationen för att neutralisera känslan.

Lycka till med ditt inre arbete!

retep
2013-05-31, 13:44

Det finns enligt mig en mirakelkur att använda, som jag hänvisat till många gånger här.

För övrigt kan man med hjälp av sin vilja och uppmärksamhet skapa helande naturupplevelser och återskapa sina bästa minnen och upplevelser av glädjestunder, minnen av givmildhet, tillit, medkänsla, vänlighet och KÄRLEK.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Gaiatri
2013-06-02, 12:44

Precis som Seerina skriver i #1 så är det en bra metod att byta ut den negativa tanken till en positiv tanke. Man byter ut den negativa tanken så att den istället blir positiv. När man tänker "jag gillar inte…" så byter man ut den till "jag gillar…". Det kan man göra med tankar om sig själv, eller andra eller situationer. 

Säg den positiva tanken tyst för dig själv eller ännu bättre högt om det går. Gärna flera gånger så att det blir tydligt i ditt inre. 

Man kan också skriva positiva affirmationer och sätta upp eller ha liggande så att de syns och så att man blir påmind under dagen.

Det kan också vara så att den negativa tanken är fast i negativa känslor. Den negativa tanken och känslan uppkommer vid vissa situationer eller i samband med möten med vissa personer. Då kan det vara bra att rensa i energin som fastnat runt frågan det gäller. 

När man rensar i gamla tankemönster och känslomönster så försöker man att känna verklig kärlek. Gå in i hjärtat och försök hitta den plats som sprider glädje och ovillkorlig kärlek. Från det centrum av kärlek så vänder man sig i tanken till den situation eller person som man vill rena energin till. Man renar energin i sitt eget inre och tankar och känslor kring situationen eller personen/gruppen.

En variant av denna metod kallas för Ho'oponopono och då säger (eller tänker) man meningarna: I am sorry, I love you, Please forgive me, Thank you. På svenska; Jag är ledsen, Jag älskar dig/er, Snälla förlåt mig, Tack. 

Man kan också leka med olika meningar i samma anda och applicera på olika situationer, personer, grupper, myndigheter, etc.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Maria Katarina
2013-06-06, 22:42

Varje morgon och kväll går jag igenom allt jag är tacksam för. På det sättet har jag lärt mig att bli mer positiv och hitta bra saker i det mesta. :) Redan din vilja att ändra på ditt tänkesätt visar också att du är på god väg!

noraa
2013-06-16, 21:26

Jag har några tips!

Varje dålig sak i ditt liv vänd det till något positivt.

Glöm inte att le. 

Och precis som alla andra säger när du får massa negativa tankar ersätt dom med positiva. jag vet att det kan vara grymt svårt för jag själv har bara negativa tankar som påverkar mitt liv sjukt mycket och som ger mig ångest! men tänk bort det på en gång!

retep
2013-06-22, 14:04

Skrev just på ett annat ställe att: Använd och vänd din uppmärksamhet och ditt förhållningssätt till hur du uppfattar och ser på negativa energier! Det som egentligen dina egna känslor och tankar! Energier är i sig neutrala, men vi påverkar och ändrar dem! Det sker genom hur vi förhåller oss till dem, förhåller oss till det vi själv känner och tänker. Med uppmärksamhet på sin egen situation kan man i många fall komma på sig själv med att man är negativ, orolig och har ångest i onödan, av gammal ovana. Det är då man kan neutralisera energierna, (till sitt normalläge) och göra om det man känner och tänker. Och i många fall kunna välja att må bra.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen