Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2302 ggr
Pampamesayoq
3

Föreningsbildning för 'Fri' Andlighet?

Hej Alla på Andlig Utveckling i Fokus

Jag har en dröm att det skulle skapas en förening av Andliga Ljussjälar som verkligen helhjärtat vill hjälpa andra människor att utveckla sig andligt med att inte ha fasta monetära prislappar på hjälpen överhuvudtaget. Längsta utsträckning i detta möjligen frivilliga donationer utan uppmaning.

Jag stödjer detta resonemang på att det inte går bra att fästa de högre andliga energislagen ned till mer materiellt prissatta tunga domäner. Att utnyttja andligheten till sin materiella försörjning och i vissa fall flärd och lyxliv, för den som fått renommé och namn. Folk särskiljs och fattiga utesluts också från andlighet av prissättning. Människan har verkligen lätt att bli blind av kapital där 'alla' tillslut blir potentiella kunder som man ska sälja och marknadsföra sig till. Säljaren kan här verkligen bli en ensam natur med ett svalnande hjärta under sin inskränkande falska förespegling.

En annan faktor är just det budskap som också 'en högt andlig person' visade för ca 2000 år sedan när han slängde ut köpmännen och pengaväxlarna från templet i Jerusalem innan han sedan i full kraft kunde ge healing till sjuka. Detta är ett budskap ämnade för oss att vi har väldigt lätt att bli avtrubbade om vi fjättrar oss materiellt, till den grad att vi förlorar andlighetens själva betydelse. Vi ser ju just nu i vitögat vad kapitalhetsen gör med vår gemensamma Jord, så blir också våra sinnen. Kan man ge andlighet överhuvudtaget när man samtidigt söker något från en klients plånbok?

Därför tror jag att man kan utveckla sig mycket högre om man mer sekulariserat skiljer på det materiella och det andliga. De högre energierna har inga ägare, de är fria. Tekniken till dem kan heller inte fästas av patentverket och är också fria. Vi måste vägleda Alla våra medmänniskor till dem Med full Frihet. Målet är en bättre mänsklighet som ger en grönare Jord. Det ser jag som målet med andligheten. 

Finns det fler som ser med samma ögon, känner med samma hjärta som jag?

Varma Kramar / Pampamesayoq

Gaiatri
1

Jag tycker du beskriver situationen mycket bra. 🙂

Andligheten, och de verktyg som behövs och som kan hjälpa till att höja vår andlighet och ge bättre mänskliga relationer, ska inte behöva begränsas pga tillgången till pengar. Andlighet är inte en lyxkonsumtion utan det allas rätt att kunna få tillgång till det som behövs för nästa steg i utvecklingen när man är redo. 

Ibland är det löjligt mycket pengar för en kurs eller utbildning.

Min erfarenhet idag är att de workshops, utbildningar, etc som varit mest gedigna och gått på djupet har varit mycket billiga, alternativt haft självkostnadspris eller varit gratis, eller så har det varit valfria donationer.

retep
1

Vi är alla mer eller mindre snärjda av det ekonomiska system som råder på Jorden. Vi lever begränsade och hämmade genom vår personlighets anknytning till dessa ekonomiska och materiella föreställningar Som andliga varelse har vi en annan möjlighet nu, att lyfta vår blick och se bortom. I vår vilja att hjälpa varandra att utvecklas är det vår uppmärksamhet på hjärtat och givandet som gör skillnad. Det är härigenom vi naturligt och spontant eliminerar girighet, maktbegär, de ekonomisk och materiella band så många lever under. Lösningen är som jag ser det inte att angripa problemet med argument mot det som sker, utan att stärka vår uppmärksamhet och mer medvetenhet leva vår andlighet. Det är när Anden och själen strålar fritt och obehindrat genom vår personlighet, som utveckling sker, individuellt och kollektivt. Pengar, materiell och ekonomisk vinning har i många fall fortfarande en betydande roll att spela i denna personliga och andliga utveckling.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Pampamesayoq
1

Det är just därför som jag söker personer 'där Anden och själen just strålar fritt och obehindrat' med att tillsammans 'försöka klara av' att ge andlighet med VILLKORSLÖS KÄRLEK.

Finns det några här?

Vi skulle kunna sammarbeta med att först ordna en lokal där vi bekostar själva den lilla hyran som det kan bli fråga om med våra arbetade inkomster från våra egna världsliga arbeten. Är man fler är det inte betungande av erlägga kanske en hundralapp, eller är det så hårt? Annonsera träffar kan man avgiftfritt annonsera på Ljusa sidorna.

Jag och min sambo är bevandrad med Inkamedicin, deeshagivare, Chakra dhyana mm. Andra medmänniskor har andra tekniker, vi kan dela med oss, lära varandra. Annonsera träffar och bjuda in andra helt fritt. Ett intressant experiment, där jag lovar att det finns utveckling…fast inte ekonomiskt hierarkiskt, men dock hjärtligt medvetandefullt, om vi har våra hjärtan och goda tanken med oss.

Ljus till Alla / Pampamesayoq

Gaiatri
0

I vilken del av Sverige bor du Pampamesayoq?

Pampamesayoq
0

Jag bor i Stockholm. =)

retep
1

Min erfarenhet av att hyra lokal tillsammans visade sig bli för dyrt! Den blev för oregelbundet använd, inte alla ville och kunde komma eller vara med att betala. Jag bjöd istället hem folk en söndag i månaden under flera år. Då vi ofta var 8-10 personer.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Pampamesayoq
1

Vi håller också på lite smått vänner emellan och deras vänner, med att träffas hemma med lite healing och Inka-energiarbete. Efteråt med lite vegetariskt knytkalas. Det blir sporadiskt men jättetrevligt. Drömde om att ha en lite större träff i månaden, t.ex. första helgen. Ett fast ställe, en bostadslokal, som kan vara billiga att hyra för hyresgästerna. Här riktade man sig mer utåt offentligt och berättade vad vi hade att ge. Krydda för vidareutveckling. Fast det kanske bara är drömmar…

Pampamesayoq
0

❤️

Vi, sex hjärtan, hade nu idag en träff hemma hos oss emellan 13-18. En underbar healingträff. Ett härligt program! Vi hade lagt upp det så att vi först till en kopp te berättade om Inkatraditionen och Inkahealing. Sedan 'värmde' vi upp med att öppna meridianerna med första Falun Gong övningen som är starkt frigörande. Vi öppnade alla tillsammans med olika instrument det 'Heliga rummet'. Sedan 'intonade' vi till trumspel och sång av två Inka-Paqos. Efter detta renade vi våra 'bubblor' från tung energi med sami-energi. Vi fortsatte i solskenet på altanen med att göra en enkel Sami-Chakuy healing där vi förde in energi från Moder Jord och Fader Sol som sedan fick mötas i hjärtat. Efter detta gjorde vi Muki-healing tillsammans där vi lät en healande energi från Moder Jord komma in till våra magar och inre organ för healing. Fortsatte sedan med att jag och en annan vän från Paqokursen healade de andra med en avanserad Sami-Chakuy healing och vi avslutade med vegetariskt knytkalas. Det blev så underbart, sådan fin transformering. Tack Alla, Gud, Moder Jord, Alltet, att detta kunde ske TACK! 

❤️

Gaiatri
0

Kul! 🙂 Det låter riktigt trevligt. 🌈