Inre kontakt med Träd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan tala med träd via sitt inre, sitt hjärta. Kanske träd har olika uppgifter, en del är mer utåtriktade och andra mer inåtriktade? Träd arbetar tillsammans, inte bara för själva Jorden utan också för oss människor. Jag vet ett träd i Sollentuna som ger mig så mycket kärlek så att jag får tårar i ögonen.
Fick en länk till en video som handlar om träd.
jag tror på att dem har energier och liv mer har jag faktiskt inte funderat på så mkt men jag bara älskar hur uppfriskande det är att vara ute i skogen ;) :)

Jo, så har det varit för mig också! Men för några år sen började jag se dem på ett annat sätt och ju mer jag fokuserade på de som varelser, desto mer bekräftelse fick jag. Träd talar ju inte högt, de ger energi, förnimmelser som känns i hjärtat.
Jag upplever samma sak med fåglar, t.ex.
Det är väldigt viktigt att det finns träd och växter i vår omgivning just för att de ger oss så mycket. Ihjälstressade människor finner ro och harmoni i naturen. Den är livsviktigt för oss alla.
Indianderna t.ex, kallar träd för "Standing People". De har hela tiden sett träd som våra närmaste släktingar!
intressant ;) ska nog börja tänka ännu mer på dem :)
Man känner ju iaf vilken energi träden har. Om man håller om ett träd så kan man känna dess energi pulsera ut ur stammen och in i kroppen. Det känns nästan som om trädet har puls.
Indianerna är kloka….deras andliga tro och vetenskap kan man inte ignorera. Är det några som kan det där så är det indianerna.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag går/cyklar Alltid en skogspromenad eller runt sjön för att finna kraft när jag mår dåligt. Funkar oerhört bra, tycker jag. :)

Ja, det finns ingen bättre helare än naturen! När man cyklar eller går så är man så nära och hör och ser allting.
Jag har några fler träd som jag besöker. De står vid Mälaren. Det är en majestätisk poppel som jag kallar Pappa Poppel och en vacker pil som heter Mamma Pil. Hos de kan jag få styrka. Ja, det finns så klart många andra träd också, hur många som helst att glädjas över!

Naturen är väldigt fin. Speciellt på sommaren, trivs inte så bra på vintern.. :D
Hur gör man för att komunicera med träd. Ska man säge hej, meditera eller hur.
Kram
What we think, We become
Älskar att vara ute i skogen. Jag får sådant lugn och en energi. Att krama ett träd känns härligt 🙂
Av någon anledning när jag verkligen tittar på ett träd så får jag intryck av värme/trygghet… Dock ett svagt intryck och vet inte än om det är subjektivt (min fantasi) eller objektivt…