Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 898 ggr
lena.lindberg68
0

Fråga om det förflutna

Tänker ställa en knepig fråga:

En person i mitt förflutna har fastnat i ett hat/illvilja gentemot mig, den personen kommer inte vidare i stt liv och i sina tankar, det var den personen som svek och lämnade så egentligen borde det inte finnas detta hat och illvilja men medans jag har gått vidare för länge sen står denna person och stampar på samma fläck..

Frågan: Kommer jag att vara "fast" med den här personen för all framtid pga att han inte "släpper mig fri" eller saknar det betydelse för framtiden?

SHIAWASE
2

Ingen kan halla fast dig om du inte tillater det! FlörtHans hat, agg  och illvilja ar hans problem. Du har gatt vidare !! Underbart! Fortsatt pa din vag, agna inte energi at honom fokusera inte pa honom, tillate inte nagon att halla fast dig!!! Hans kanslor gentemot dig kan inte paverka dig om du inte tillater det!

Hans kanslor paverkar bara honom sjalv,,, inte dig.  Sa vad han gor eller inte gor har ingen betydelse for din framtid,,, sa lange du valjer att inte fokusera pa honom utan bara pa dig sjalvGlad

Se till att fokusera pa dig! pa din vag! pa din lycka!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Roamer
2

Är hatet och illviljan egentligen riktat mot dig? Kanske är så att personen har svårt att förlåta sig själv pga att den svek dig och har i efterhand insett priset av sitt svek? Länge gick jag och var arg på en person för hon försvann men insåg att det var mig själv jag var arg på som lät henne gå utan strid. Att ge honom ett klart budskap om att du förlåtit honom men har gått vidare och att han bör förlåta sig själv kan ge honom den nyckel han behöver. Fungerar inte det så släpp honom bakom dig och ägna blicken åt horisonten istället för att bär den ryggsäcken med dig för den gör dig inte gott oavsett.

Är du helt säker på att du gått vidare själv? Du ger uttryck för din "bryddhet" för denna person och det kan vara ett tecken på att du inte förlåtit eller släppt honom själv. Är han i ditt förflutna så lämna honom där och låt honom inte skugga din framtid utan ha solen framför dig.

lena.lindberg68
0

Tack för bra svar

Det finns gemensamma barn som tack och lov är vuxna snart båda 2..

Roamer
1

Det försätter ju saker och ting i en liten annan situation. Om barnen snart är vuxna behöver du ju bara stå ut med delade beslut tills dess, men personen kommer ju inte riktigt att försvinna heller då ni kommer antagligen stöta på varandra vid speciella tillfällen med barnen. Det bästa är nog att bemöta personen artigt och hålla ett sunt avstånd och hoppas på att det blir samma tillbaka med tiden.