Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2667 ggr
Piixy
0

Jag tas inte på allvar...

Hej

Jag vill berätta om en händelse som ligger mig om hjärtat, jag vill inte klassas som galen, det är är vad jag tror på. Jag vill berätta för någon men hemma känns det inte som om det tas på allvar.

Jag vill börja med att berätta att sedan jag varit liten har jag vid olika tillfällen hört mitt namn. inte som om någon roppar på det mer som om någon tilltalar mig. Men det finns ingen jag känner i närheten. (mit namn är Regina)

i går var jag i stallet och började fundrera på änglar, Gud och andar i almänhet. När det gäller änglar så bad jag om att få bevis för att de fanns. Jag tror på änglar, Gud och andar, och jag vill inte bara tro jag vill veta. Så jag bad om bevis. Igår kväll skulle jag gå och lägga mig:

Jag skulle tända sänglampan när det kom ett vit/blåt ljus från lampan och den slocknade. Jag sa till mig själv att detta inte räcker för att jag ska tro…vi la in en ny glödlampa i lampan och tänkte lägga mig för att sova, direkt jag blundade släcktes lampan. Jag blev rädd och försökte tända lampan men det gick inte jag stälde mig upp och ville tända lampan på talet. Det funkade inte, så jag gick ut och lampan i hallen var tänd där stod pappa. Jag frågade honom om elengått då sa han att en propp gått till mitt rum och köket.

Jag tror att det var ett tydligt tecken!

Men när det gäller röterna så är jag osäker.

Jag är tacksam för komentarer. Speciellt när det gäller rösterna.

Tack

MVH Piixy :D

retep
0

Hej Regina!

Visst kan det vara så att någon, som du kanske vill kalla ängel, Gud eller andar finns där i bakgrunden och så att säga bekräftar det genom att du hör ditt namn.

Läste en bok som heter Initiation av en kvinna som hela sin barndom och uppväxt "hörde" någon ropa på henne. Efter många år av andligt sökande och uppmärksamhet, fick hon tll slut klarhet i vem det var och kom att minnas händelser från ett tidigare liv.

När det gäller lampan i ditt rum så börja med att kolla den, så att det inte är glappkontakt och kortslutning.

Skulle också vilja säga att det är stor och avgörande skillnad på att söka och få kontakt med änglar, med Gud, Med andar.

Elisabeth Haich som skrev Initiation fick kontakt och insåg efterhand att det var direkt med Gud. Hon insåg också att änglar och andar naturligt var något som visade sig och hade betydelse, mer i andra hand.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Piixy
0

okej tack det var lärorikt.

MVH

Piixy :P

[janne560]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Annars har mooji en del att säga.

[rex68]
2

Ja, det slutar aldrig att förvåna mig hur människor som kallar sig för "troende" på änglar, andar, ufon o.s.v byter ställnig genast när någon har haft ett möte med något som man kunde tro är helt normalt (eftersom man är "troende"), men tydligen inte är normalt ändå…

Jag menar, änglar, andar, ufon o.s.v borde ju vara helt normalt ifall man tror på sådant!

Jag har själv haft möten med det "onormala" och därför känns det nog ibland som om man uppfattas som onormal, särskillt bland de som kallar sig för "troende". Skeptikerna vet man ju att de tror bara att man pratar skit eller så finns det en logisk förklaring.

Det verkar som att de "troende" är de största skeptikerna ändå…

[Starman]
0

Att en propp går, betyder ju inte att du har besök av spöken/änglar/valfri övernaturlighet. Det är väldigt dålig logik, det följer faktiskt inget logiskt mönster alls att dra slutsatser på det sättet.

[janne560]
0

Det finns så kallade troende med dålig psykisk hälsa som senare kommer fram till att en del av en som trodde på övernaturligt var den del som mådde sämst.Glad

[rex68]
0

svar till janne560

Jo, det finns sjukdomar som framkallar olika typer av fenomen, både hos troende och icke troende. Även en vanlig feber kan förorsaka hallucinationer.

När det gäller övernaturliga fenomen, så måste det bli en allvarlig debatt i ämnet, man kan inte bara säga att alla människor som haft möten är tokiga.

Det är än idag svårt att bevisa ett riktigt fenomen och lättare blir det inte i framtiden heller så länge människorna blundar och inte vill ta tag i ämnet.

Har förstått att även den mest inbitne skeptikern blir troende i slutet av resan… Glad

solvinge
0

Jag har upplevt vid ett tillfälle att någon har sagt mitt namn, jag var ensam på ett varuhus. En gång när jag  åkte tåg ensam, så upplevde jag att någon viskade i mitt öra, för min del tror jag att det var änglar. Jag har även upplevt att jag har hört på trumpet "Oh when the saints go marching in" då upplevde jag att änglarna var med mig för att trösta, jag mådde inte bra den perioden.

Piixy
0

#8 vad glad jag blir av att höra att jag inte är den ända som hör.

:P

[janne560]
0

Vad gäller döden kan jag inte säga något förutom att då man har fått kortare blackouts var det enda man minns mörkt och tyst.

Men det är väl som drömmar. I de mörka finns det innehåll.

Well, ingen bekräftar att rösterna stämmer och även om de gör så är det inte särskilt väl påtänkt att ta någon som helst notis om de.

Jag tror de finns så många lager. För det mesta har man fel.

Gaiatri
0

#0 Var det ett sådant slags tecken (med elen) du ville ha när du bad om bevis för att änglar finns?

Jag tänker att du kanske fått (eller får) tecken som du inte ser eller uppfattar.

Glödlampor och proppar är lite drastiskt tycker jag Flört och jag tror att det inte var änglar som svarade på det sättet utan att det kanske var en elemental som trixade med det elektriska.

Eller så var det kanske en slump att glödlampan gick samma kväll som du bett om bevis…

Jag förstår att du gärna vill ha bevis, men jag tänker att det troligtvis kommer allteftersom. När du börjar upptäcka de tecken som redan finns och kanske uppfattar de mer subtila tecknen och närvaron av något mer.

Elliid
2

Hej Regina - fint namn!-

,verkar på mig som om du är lite osäker på -och kanske lite rädd for -röstene du beskriver och alt det du beskriver runtom.

Det kan forstås,men jag tror du behöver inte vara det.

Du frågar om du är "gal",eller "onormal",men det är bare begrepp som i grunn inte beskriver mer änn et kvantitativt forhållande.Jag tror du inte ens behöver dom kategoriene,dom säger oavsett ingenting om dig verkligen.

Personligen upplever jag det så at jo mer man undersöker det "normale"-som verkar jo vara  huvud-basisen som våre -normale-liv(inkluderande vår familj,våre relationer,samhället,vetenskapen etc..) är byggd på-,jo mer hittar man att just dette inte fins någonstans,det är en myt,som holdes skröpligt sammen av vår männsklig lathet att inte alltid undersöke ting vidare med öppet sinn-och sedan denne egenskapen är en av dom allra stabilaste som vi (som människor)har,så funkar det utmärkt -på utsidan åtminstone.Men det visar sig vara bara en myt,när man ser djupare.

Du skrivar du "vil veta,ikke tro"

-utmärkt.Tror du är på bra väg.

Du bad om et tecken och beskriver en upplevelse du hadde efter det med en lampa etc.,men du verkar fortfarende osäker,verkar fortfarende inte verkligen veta (om det nu fantes en sammenhäng mellan fenomene eller inte da är endast du bästa personen for att undersöke/bedömme det ,du är närmast og bara du kan gör det for dig själv)

Om du fortfarende ej vet,kanske undersök (ber om tecken etc, vad som funkar for dig..) mera, tills du vet..?!

Jag tror det allra viktigaste i sånne frågor är att göra nåt(vad som helst)som för dig framåt- i vilken som helst retning,fortsätta gå,svarene kommer undervägs .

Kan forstå om det kan kännes lite otäckt med röster eller ditt eget namn som eker i huvudet,men vad händer om du bara lyssnar när det händer,inte var rädd,bryr dig inte om det är onormalt eller normalt,bara intresser dig for fenomenet,det kanske sägs nåt mer  och nåt jävla spännande med tiden.

Piixy
1

Tack (för att du tycker mitt namn är fint)

Jag måste få berätta en sak. Nu sedan jag laggt upp inlägg om lampan och rösten. Har de flesta inläggen som kommit handlat om att de inte tror på att änglar finns, vilket gör mig ledsen.

För jag vet, jag vet att det finns något där ute. Jag hoppas av hela mitt hjärta att när jag dör så kommer jag få träffa min ängel och Gud. Se helt nya färger som man aldrig sett. Leva i himlen. Och utvecklas till att födas om igen om man har missat något att utföra.

Och du gav mig Bensinen till elden så att säga, jag var på väg att strunta i det hela för det pratas om att jag kan vara psykiskt sjuk om jag hör röster.

Men efter ditt inägg känns det som om någon där uppe gör allt för att få mig att tro.

Tack :P

MVH Piixy

Gaiatri
0

Jag ser inte någon av kommentarerna i denna tråden säger något om att de inte tror att änglar finns…

Jag kan inte heller hitta något i kommentarerna i den andra tråden (länk till tråden Är jag galen?) här på sajten som säger något om att de inte tror på att änglar finns.

Gaiatri
0

Det finns flera inlägg och artiklar på sajten som handlar om änglar. Jag lägger in några länkar så att det blir lättare att hitta.

Änglarnas värld

Änglar

Devor