Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4937 ggr
anette02
0

Automatskrift

Hej

Skulle gärna vilja komma i kontakt med ngn som skriver automatskrift.

Jag har gjort det i två år nu och undrar mkt….

Jag skriver mest på datorn

Ibland får jag de mest fantastiska brev, visa, kloka, rådgivande och kloka

-Men hur går det egentligen till

-Och kan annat än själar skriva till en… ja jag har många frågor här…

Anette

åsam69
4

Hej Anette, klicka på spiritualism här på iFokus, där står det en artikel om transmediumskap,kanske du kan finna några svar där, lycka till!

anette02
0

Tack, Tror jag förstod ..:)

Men vem är det som rör fingrarna, skriver,,, är det jag eller?

-har noterat andra som skriver med handen att det blir en personlig stil s a s

men har aldrig varit så med mig.?

Också hört att det kan ''kännas'' i handen - inte hos mig.

Samt att vissa ber om beskydd… men i texten stod man skulle ha tillit

… verkar som det här med automatskrift varierar… är det så

Kan ngn säga vem det är, känna in, vem som skriver till en? Skulle så gärna vilja veta deta..få det bekräftat s a s, går det :)

…Undrar också, de som skriver till en ska de alltid presentera sig? om de inte gör det vad är det då?

Är detta som gör mig lite förvirrad, för som jag skrev får mkt fina brev, kloka visa och kärleksfulla, med namn - men ibland händer det att ngn skriver men presenterar sig inte? Vem, vad är då detta.. - kan man då lita på allt

Kan det högre jaget skriva till en?

Gud… säger att han skriver till mig

Och namn som Lasus, cyrak, ranu, valom, min farmor m fl

Till sist, är det ngn mening med detta att skriva automatskrift, att använda det till ngt eller är det mest för en själv?

Tacksam för svar

Anette

[Norpan88]
2

Jag skriver automatskrift ibland och det också på datorn. Jag har fått till mig lite meddelanden, men som jag direkt inte förstår.

Jag tror man kan få meddelande från både här och där, från sitt högre jag och andar.

Jag tar bara åt mig av positiva budskap som jag förstår, Resten raderar jag.

[rore]
2

Hej Anette02!

Fastnade för den sista raden i din fråga. Kan någonting annat än själar skriva till en?

Vet du, jag är helt övertygad om att vi kan skriva till oss själva. Vårt inre kan ta sig ut den vägen,

för att våra tjattrande tankar som annars far runt och sätter krokben för oss,, har inte en chans att göra sig hörd.

När fingrarna väl dansar på tangentbordet eller när handen formar bokstäverna som vill bli synliga. Så är hjärnan fullt upptagen med att göra det den är satt att göra

Och det magiska sker,, och kloka ord, meningar och insikter tar sig framKyss

åsam69
1

Hej igen, nu svarar jag efter vad jag tro,utifrån mina egna erfarenheter,

det är anden som skriver genom dina händer.Jag har upplevt att det kan vara personlig stil men inte alltid.

När jag skriver känns det som en magnet som styr handen, fast det var mer påtagligt i början eller när jag har hållt upp ett tag.

Jag ber alltid om beskydd.

Jag tror också det variera från person till person hur automatskriften kommer till oss.

Angående vem som skriver till dej så kan du prova att fråga ett medium, eller fråga den som kommer till dej.

Det är nog bra med en presentation,för då kan du ju välja själv om du vill fortsätta att kommunicera  eller ej.

Det är bara du  som kan avgöra vad du kan lita på eller inte.

Jag tror att man kan vara lite på sin vakt och det finns andar som luras.

Du kan  pröva dej fram med nån nära vän till att börja med, och hjälpa henne/honom att få kontakt med sin/sina beskyddare.

Lycka till kramar till dej! Oskyldig

[Norpan88]
0

5-

det är anden som skriver genom dina händer.Jag har upplevt att det kan vara personlig stil men inte alltid.

Vet du vilken ande? Man kan få budskap av många andar. Ta bara tillvara på det som är positivt och uppbyggande för dig.

anette02
0

…Men hur kan en ande skriva maskin…haha - fort går det också.

Sånt måste man ju gå kurs för att kunna göra

Är det inte jag som skriver… det anden förmedlar?

..Hur nu det går till..

Anette

[janne560]
0

Såhär..automatskrift kommer nog fr¨ån det undermedvetna vilket bara nås genom att inte vara kopplad till sinnet medans man skriver…Så att säga.CoolFoten i munnen

lizaohman
1
lizaohman
5

Hej, jag gick en kurs i andlig konst och automatskrift. Dels för att förstå och dels för att träffa andra. Så här fick jag lära mig:

A och O är kontakten med den andlige ledaren (guiden). När man vet att man har kontakt med rätt ande, så ber man ledaren släppa fram guiden för automatskrift. När man känner att man har en till ande med sig så startar man skrivandet, vare sig det är med penna eller dator.

Poängen är att man alltid är beskyddad när man går via den andlige ledaren.

Om det är den andlige ledaren eller skrivguiden som sedan låter andar kommunicera via dina händer, det har jag inte funderat på, men det finns personer som kanaliserar kända författare på detta viset. Precis som det finns de som målar med hjälp av kända konstnärer. Hinner inte leta reda på länken nu, men det finns en underbar tavla som en mycket ung flicka målat upplagd på Spiritualism. Ja, det var visst ett videoinlägg med flera tavlor. Hon påstår att dessa kommer från den andliga sidan (Gud?). De är helt fantastiska! Det finns också minst en artikel om automatskrift med lite exempel.

crikarlshamn
0

Mànga är de konstnärer som varit i kotakt med den sk andevärlden när de skapat sina mästerverk, musik, skrift, màlningar etc.

Som Liza skriver:  "A och O är kontakten med den andlige ledaren (guiden)." Jag tillägger vàrt högre jag.

Mànga gànger bättre att inte lägga vikten pà att fà ett namn, innehàllet/meddelandet är ju det viktiga.

Namasté

[janne560]
0

Jag har spelat kända tillsynes svåra gitarr-bitar genom att låta händerna röra sig snabbt över gitarrsträngarna utan att tänka…intuitivt. Men tror att det mer har med mänsklig konstnärlig förmåga än andlig kontakt…?
*Fast nu är jag väl litet skeptisk.

crikarlshamn
0

Inte andlig kontakt - "ditt högre jag" och dà passar det bra att du beskriver det "intuitivt".

Min text om det högre jaget vilket för mig är att likställa med vàr guide kom bort och det var anledninget till att jag skrev den sk andevärlden, sà bra att du skrev detta.

anette02
0

Det här med att ha kontakt med sin guide eller högre jaget.. hur ska jag förstå detta - kan man bara be sin guide om detta… innan man s a s skriver

Räcker det?

Gjorde detta idag, skrev för ett par väninnor, läste upp detta för en av dom och hon blev väldigt berörd av det hon fick höra där

crikarlshamn
2

Alla är olika, jag undviker att skriva efter kaffe, mediterar, yoga sun salutation och eller gör en chakra balancering (se video pà min profil) för att centrera mig, gàr bättre, är lättare dà.  Och säger helt enkelt:

- vad kan ni säga mig om situationen?

- vad behöver jag veta?

Dà undviker jag att fràga "fel" fràga och kan lättast bli guidad utav denna.

Namasté Oskyldig