Utvecklas jag?
Hej!
Så länge jag kan minnas har jag alltid kunnat se och höra saker men undrar nu om det händer någon form av utveckling inom mig…
Idag skulle jag till folkpensionsanstalten och fixa ett ärende, i vår lilla by jobbar 2 kvinnor turvis på kontoret, ena är väldigt duktig och andra vet väl knappt vad hon själv heter…
Inatt drömde jag att jag diskuterade med den duktiga kvinnan (på fritid) och när jag i drömmer sade till henne att jag idag skulle komma in och prata lite svarade hon att hon inte är på jobb…
När jag kom till FPA idag ser jag att den duktiga kvinnan verkligen inte är på jobb idag, så jag fick diskutera med den andra…
På eftermiddagen när barnen var hos oss (sambons barn) märkte vi att grannen hade börjat tröska, båda barnen är väldigt intresserade av maskiner så vi bestämde med sambon att vi skulle kolla om de fick komma och åka en sväng, sade till sambon att han skulle gå och kolla saken före vi säger nåt till barnen, men han gjorde som han ville och packade in barnen i bilen… jag sa till honom att han kanske inte borde ta barnen med så de inte blir besvikna ifall de inte får gå med och åka med grannen… Han körde iväg med barnen och när de kom dit gick tröskan sönder… barnen kunde ju då förstås inte åka och de blev väldigt ledsna…
Nu blev detta jättelångt men undrar altså om jag håller på att utvecklas och eventuellt då kan känna på mig saker och ting vilket jag aldrig kunnat förut?
Som sagt ser jag och hör saker, de få gånger jag varit riktigt förbannad på någon eller någonting har det hänt personen i fråga nåt, eller när jag inte var nöjd med bemötelsen på ett sjukhus stod det i eld och lågor nästa dag…. Jag brukar också få en underlig känsla ibland och senare får jag veta att något hänt…
Men har altså aldrig varit med om att känna på mig VAD som kommer att hända…..
Nu vet jag inte om det blev på riktigt rätt sajt men av någon anledning lyckades jag inte kopiera texten och orkade inte börja skriva allt igen på en annan sajt, så det är här nu =)
Kan även tillägga att jag för några dagar sedan åkte hem med min sambo sent på kvällen då det var mörkt… Såg en hare sitta på vägen och sade till min sambo att han kanske borde sakta ner lite för haren på vägen, han frågade var jag såg den och innan jag hann svara skuttade det fram en hare ur diket och rätt ut över vägen… Så i själva verket fanns där ingen hare när jag uppmanade honom att sakta ner, den skuttade fram först efter det…
Ja, det låter som att du är i en utvecklingsfas. Det du behöver nu är att lita på din intuition och lyssna på informationen du får.
Spännande! 
Största problemet är att jag inte riktigt vågar… Fast jag inte försöker nåt kan jag ibland se människor eller saker, dörrar öppnas men jag vågar inte ta reda på vad som händer :-\ hur ska jag våga hålla portarna öppna? Som sagt har jag aödrig medvetet kallat någon till mig eller öppnat portarna… Det bara börjar hända och då skjuter jag allt åt sidan och stänger ner… :-(
"Som sagt ser jag och hör saker, de få gånger jag varit riktigt förbannad på någon eller någonting har det hänt personen i fråga nåt, eller när jag inte var nöjd med bemötelsen på ett sjukhus stod det i eld och lågor nästa dag."
När jag var riktigt liten blev jag undervisad - fråga mig inte hur eller av vem, men det var ingen som någon annan såg, jag tror att det bara "kom till mig". En av de lärdomar som jag förstod var väldigt viktig var att jag INTE fick tänka illa om något levande, för då kunde det hända dem ont. Vilket jag antagligen skulle ångra senare då jag inte var arg längre! Detta var tydligen en viktig lärdom, för det har suttit som berg hos mig genom livet (är 55 år nu). Kanske hade det hänt en del dåliga saker för en del människor annars i mitt liv också 
#5 Att aldrig tänka illa om någon är svårt. Men visst, säkert har det en faktisk betydelse i livet…dock så är även en tanke oskapad utan att den är tänkt och är det så så kommer den att tänkas någon gång kanske i samband med att blockeringar löses upp i kroppen.
Jag har aödrig önskat att det skulle hända någon nånting… Jag har bara blivit väldigt arg.. Men aldrig har jag önskat bruten arm eller så åt någon…
#4 Jag tror att du inte behöver "hålla portarna öppna". Det kan vara bra att utvecklas lite i taget. Testa dig fram och se vad du får för information. Men det är också bra att kunna stänga ner när man själv vill. Man kanske inte vill se allt eller så kan det vara så att det tar ganska mycket energi att hålla koll på information från alla möjliga håll.
#5 jo, det stämmer att det är viktigt att inte tänka illa om någon eller något levande. Vi påverkas och påverkar varandra hela tiden. Det som någon tänker kan man plocka upp i sin aura och känna vibrationerna från. Ibland är det svårt att urskilja det man känner eller uppfatta vad det är som sker men det jag upplevt är att det uppstår en vibration.
Det vi skickar ut kommer sedan tillbaka till oss på något sätt.
#7 Det behövs inte alltid en önskan eller en tanke utan det är känslokroppen som reagerar. Att balansera känslorna och ha kontoll över känslokroppen får man lära sig. Det är inte alltid så lätt
men det är något som man stegvis kan lära sig att hantera. Det sägs att känslokroppen ska vara som en stilla vatttenyta eller spegel.
Zofia89! Jag uppfattade det du skriver annorlunda också din egen kommentar "Men har altså aldrig varit med om att känna på mig VAD som kommer att hända….." Som jag ser det så är det inte vad du känner på dig utan stadiet innan…ren intuition! Att uppfatta och direkt använda sig av intuition är litet av ett konststycke man behöver öva sig på och utveckla. Som Gaiatri säger så handlar det om vår känslokropp, om våra känslor och om hur vi hanterar dessa. "Att känna på sig" det är ofta redan färgat och påverkat av våra känslor, av vår självkännedom, vår självkänsla och tillit…. Jag tänker att dina föraningar många gånger är riktiga men att du av olika anledningar inte riktigt kan eller vågar se de för vad det är. Det är dina egna känslor och osäkerhet som grumlar till bilden, föraningen, och intuitionen. Om du kan ta tillvara dessa fina förmågor och utveckla dem, då kommer du säkert också känna dig mer harmonisk, trygg och säker. Sen är det ofta ett samspel mellan det man uppfattar och agerar på intuitivt…och hur det kan uppfattas och användas av andra i en situation.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn