Automatskrift
Jag har en fundering vad det gäller automatskrift, jag har blivit lärd av min syster att komma i kontakt med andra sidan,som i sin tur har lärt sej av en kompis som har gått kurser och kan . Och jag känner mej ganska ny och oerfaren och har bara gjort detta i eget syfte.
Jag har fått besök av bekantar och släktingar som har lämnat jordelivet . Är det dessa som kallas andar?
Men jag har hört att man kan komma vidare i sin kommunikation och få kontakt med" högre kärleksfulla makter" eller hur man ska kalla dom ,änglar guider,beskyddare, vad är vad? och hur kommar man vidare? Är nyfiken och Vill lära mej mera, Snälla hjälp mej att förstå lite bättre.
Tack på förhand kramkram <3
Hej!
Anledningen till att jag tipsade om meditation i en annan tråd är att som jag ser det så har du redan en fin gåva i din förmåga att kanalisera och skriva. Regelbunden meditation kommer naturligt att hjälpa dig vidare. Till ökad förståelse kring så många av dina frågor, funderingar och öppna upp mer ändå.
Andar är de som lämnar jordelivet och som nu befinner sig på olika plan och utvecklingsnivå.
Detta i sig betyder att du inte, utan utvecklad egen erfarenhet kan veta vem du kommuniserar med.
Många här och på andra ställen kan säkert ge dig råd och förklaringar kring änglar,guider,beskyddare, m.fl. och det är inte fel.
Viktigast är kanske att du först frågar dig vad du vill med den kunskapen, med sådana andekontakter?
Att kommunisera med, uppleva eller än bättre få erfa " högre kärleksfulla makter". Det kommer ofta spontant genom meditation och behöver inte ske genom kanaliseringar och kommunikation med lägre eller högre andliga väsen.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Håller med ovan. Meditera för att få ordning på både dina tankar och det som kommer till dig. Och läs. Det finns uppsjöar av böcker i ämnet. Läs läs läs. Det ena leder så småningom till det andra… 
O lycka till!
Tack för era svar
,jag ska införskaffa mej några böcker som jag kan kura upp mej framför brasan med i höst & läsa,läsa,läsa , har ni några bra tips så tar jag tacksamt emot det, önskar er en fortsatt skön sommar =)
åsam69 - Jag rekommenderar dig att läsa "Direktkontakt med andra sidan" av Rebecca Rosen. Passar utmärkt för nybörjare från grunden och dessutom skriver hon på ett mycket lättläst och lättolkat sätt!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Tack för tipset, den boken ska jag söka efter
åsam - Verkligen bra bok…..tror den finns kvar på CDON
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Spännande ämne. Som ser det kan man inte skriva om ingen lyssnar. Vet inte hur men ibland skriver jag mer i mitt block, ibland mindre. Kanske lyssnar mitt inre på mitt yttre? Eller är det gud som ser vad jag skriver när ingen annan en jag ?