Vilsen och nyfiken 19åring
Hej!
Jag heter Fredrik, är 19 år gammal och ska precis ta studenten. Jag har sedan jag var liten haft för mig att jag haft kontakt med andevärlden. Flera gånger under min uppväxt så vaknade jag på nätterna och kunde se personer stå längre bort i mitt rum. På den tiden tyckte jag det var väldigt läskigt, och brukade istället när jag vaknade upp bara gömma mig under täcket för jag bara visste att ifall jag kollade upp så skulle någon stå där.
Jag känner mig just nu väldigt vilse i mitt liv, det känns som att jag bara "lever" och jag har ingen aning om vad jag vill göra efter studenten eller allmänt varje dag. Jag har också blivit med intresserad av andevärlden sedan förra året då min farmor och mormor dog tätt inpå varandra. Min farmor har "alltid sett spöken" som det sägs i vår släkt men jag vet inte riktigt om det stämmer eller inte. Hon har berättat att under vissa tider hon legat på sjukhus så har en kör stått och sjungt för henne bredvid sängen bland annat.
Hur som helst, några månader efter min farmors död så tror jag att hon besökte mig i en dröm. Jag hade inte tänkt på henne speciellt mycket och rätt som det var så stod hon utanför vår gård i en dröm och jag var säker på att jag bara drömde när det väl hände. Tills hon säger "Ska du inte ge farmor en kram?" varav jag kramar om henne mer än jag nånsin gjort och känner verkligen kärlek.
Jag skulle nu vilja utveckla min andlighet (även fast jag är rätt övertygad om att jag inte har någon över huvud taget, har försökt flera gånger med hjälp av olika övningar men har liksom inte märkt av något, tror jag) och undrar vad jag kan göra. Jag vill känna att jag behövs på jorden, att mitt liv har en mening. Samtidigt tycker jag sånt här är väldigt spännande.
Hoppas ni orkat läsa hela min predika här ovanför, haha!
/Fredrik
Hej,
Jag känner igen mig så otroligt mycket!
Jag tycker också att jag känner av saker (känslor mest), men efter alla meditationer och övningar så händer det inte så mycket.
Har också en strävan av att göra något med livet .. hjälpa folk?
Känns lite slöseri med mig att bara gå runt och inte göra något.
Men samtidigt så blir det som att jag vill göra så mycket så det blir kortslutning i själva "görandet". Hjälpa människor .. men hur?
Ang att utveckla din andlighet ..
Det jag kan rekommendera dock är ju guidade meditationer, eller att faktiskt gå en kurs inom andlig/medial utveckling.
Är själv en färsking när det kommer till sånthär .. så kommer hålla mig i tråden för fler tips. :)
Lycka till med utvecklandet!
- Therese
- Therese
Hej Fredrikh och välkommen hit!
Meditation kan kanske hjälpa dig på traven. Det finns böcker och kurser i stort utbud så man kan välja och vraka. Olika meditationstekniker passar för olika människotyper, så det är nog bäst om du själv känner efter vilken slags meditation du vill ägna dig åt.
Det här forumet har många fina och tänkvärda artiklar och trådar att läsa i. Hoppas du ska trivas här.