Efterlyser bra enkla övningar
Hej!
Jag skulle bli tacksam för tips om enkla övningar som utvecklar den mediala sidan. Jag önskar också tips på övningar som gör att man blir av med gammal barlast för att på så sätt få plats med nya bättre saker.
Mediterar redan dagligen redan. Syftet med övningarna ska vara att jag ska utveckla mig medialt.
Får till mig ganska exakta bilder när jag ka försöka leta efter var saker finns. Tror att jag är ganska bra på detta. Skulle vilja öva upp den förmågan. Men har även en önskan om att arbeta lite som medium. Har ni tips på övningar eller vet någon bra distanskurs eller en kurs i Örebro tar jag tacksamt emot förslag.
Anngerd
Hej!
Här har du en del distanskurser till billigt pris du kan gå på :-)
Själv ska jag läsa Reiki grundkurs och fortsättningskursen.
Kram!
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
Haha… glömde ju länka..
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
En fråga som kommer upp för mig är, gör du detta för att ses som medium eller gör du detta för du vill få ut något bra av det.
Säg att du gör det för att "jobba" som medium, kan lätt bli att det valet är viktigare än själva jobbet. Att meditera innebär inte automatiskt att du blir bättre. Även om meditation inte är fel på något vis. Det kräver förståelse för det högre inte arbeta för det lägre.
I mina ögon kan man säga du vill nå ett högre genom att tjäna det lägre. Lite får man välja sida. Om syftet är förståelse sätt inte stämpel, pengar eller annat värde på det. Om syftet är mänsklig "makt", jobb och pengar så sätt namn på det o jobba på ett mänskligt sätt…
Själv är jag medial kan förflytta mig i dimensioner och nivåer, se höra och känna andar, kan ca 15 - 16 healingmetoder. Hitta lik, folk och saker. Betyder detta att jag vill ha denna stämpel? nej, för jag vet också att den stämpeln är mänsklig o ser en person mig som medium så kan de slå upp det någonstans och få en bild av mig. Jag blir inte längre människa utan ses som medium.
Har även flera som följer mig, vissa bra andra mindre bra. Till saken hör att de flesta tappar personlig utveckling genom att följa mig eller någon annan. Så monga faktorer som krävs. Mycket förståelse..
3 Får man fråga vad det är för lik och folk du hittar?
Jag har hittat bland annat en person i Malmö då jag satt i Linköping. Ritat ut karta där man kunde hitta denne.. Det var exakt där jag visade
Lika med djur och saker dock ser jag sällan detta som så viktigt som många kanske gör. Då det är en fysisk kropp som tappat "liv" så vill jag inte så ofta leta sådant ser det som ganska slöseri med tid.
Dock kan jag se fördelen med att bränna lik eller begrava, då de kan sprida smittor och liknade men inte av andra anledningar.
5 Menar du på allvar.Att om du hittade ett lik efter en människa så skulle du kunna tänka dig att bränna upp liket.
Nja, inte om släkten inte vill krimera denne jag bryr mig i grunden inte vad man gör med lik.. Dött kött…
Det ända som gör att jag gör detta är att många tycks ha personlig emotionella kopplingar till detta kött så de tycks hitta frid i att gå till en sten och påminnas om vad som varit.
Ganska ologiskt om du skall framåt och förstå helheten att vörda något, dessutom vörda något som inte finns där mer än dess döda kött…
Men jag kanske har det lite lättare då jag kan tala med anden till detta kött så jag ser inte döden som något mer än så..
de flesta på jorden lever som om de är döda ändå.. Så skillnaden är inte så stor.
7 Det var ju bra att du förstår att man inte får bränna ett funnet lik.
Alla människor har sin egen sorgeprocess,hur de tar sig framåt igen är deras.Det kanske blir på ett annat vis för människor som inte kan få svar från den döde De flesta människor kan ju inte prata med döda.Ni som säger att ni kan,kanske inte behöver det där.
De flesta som ser andar sörjer dem med oftast… Detta för man tycks viljahålla i något som inte finns längre, illusionen av personen i ens minne släpper inte. Detta skapar stora problem och "sorger"