Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2146 ggr
[Jerrie09]
1

Saknade platser?

Kanske detta är ett ovanligt fenomen, men har fått en ganska stark längtan till en viss stad jag aldrig tidigare besökt. Den ligger i ett annat land, och har inte haft ett personligt intresse av staden tidigare. På senaste har den dock kommit upp i tanken, och känner nästan för att kasta mig på nästa flyg och ta mig dit, imorgon snarast, tidigare ju bättre känns det.

Liknande har uppkommit i drömmar då jag var yngre, men faktiskt har jag inte lagt så stor vikt i det då mitt intresse för drömmar började i samma veva ungefär.

Är som en ostillad törst att ta sig dit, läsa om platsen, se bilder, eller videos.
Har dock inga pengar till det, och kan inte ta mig så långt hur som helst.

Några tips om hur jag lättar detta?
Tänker själv att det handlar om någonstans jag besökt i ett tidigare varande, kanske ett så kallat tidigare liv. Men det gör inte saknaden mindre.

I bliss/Jerrie

szirius
1

Ha tålamod, om känslan finns kvar så kommer du att ta dig dit en dag - och det kan säkert vara av nyttaGlad. Jag har en vän som hade en sån plötslig längtan till Irland, hon drömde om det, kände igen platser på bilder osv. Hon tog sig till slut dit efter att ha sparat i 2 år- och där - på plats - fick hon ett starkt minne med många tydliga detaljer av ett tidigare liv, som hjälpte henne att förstå vissa saker i sitt nuvarande liv.

Spännande! Är det meningen så kommer du dit.Flört

[Jerrie09]
0

Själv var jag på Irland. Men det var länge sedan nu.
Säkert blir det av att ta sig till någonstans, men vet inte vad som drar mig ännu riktigt.
Cool

[Jolli]
0

Jag har oxå haft en stark dragning att besöka en del platser.Typ som att det blev ett måste.För mig har det handlat om att jag behövde den utvecklingen som just den platsen gav efteråt.

[Jerrie09]
0

#3 Var vill du komma?

[Jolli]
0

Det är en beskrivning från en annan medlem hur den upplevde att besöka en del platser.

[Jerrie09]
0

Trevligt, berätta gärna mer om du vill.
Annars är det bara att vara tyst.
Bästa boten mot att fastna i jobbiga konversationer, haha. Du vet sådana utan större mening, som man mest vill ta sig ut. Sådana har väl alla haft.

KattenRuben
1

För någon vecka sedan drömde jag en dröm, om Madeira. Jag som knappt tänkt på Madeira än mindre e ns tänkt var det ligger blev så där åååh nu msåte jag googla bilder. Lustigt nog stämde en del bilder övernes med drömbilderna. Klippiga berg och hav nedan osv.

Skrattande Jag har dessutom faktiskt aldrig varit längre än inom Norden och baltikum.

[Jerrie09]
0

Jag tror att man märker var man varit då man når platsen. Om du känner igen bilderna, då har du säkert varit där. Men åk i så fall dit också om du vill vara säker. Eller se en video… :)
Saken med att möta platser man har varit på tidigare är att miljön och atmosfären gör så pass mycket. En bild saknar alla de andra kvaliteer som ett verkligt besök har.

Ta en semester, och besök stället några dagar. Säkert kommer den engagerade att finna antingen ett ja, eller ett nej. Det resonerar inom. Man kan inte se, det är inte ögonen, inte öronen. Det är ett vetande inom.

[Jolli]
0

6 Det finns typ inte så mycket mer att berätta förstår du.Det bara var så.