ÄNGLA SYMBOLER
Hej!
Är det någon som vet någon sida att tipsa om eller annat sätt att lättare kunna tyda "symboler" vid meditation?
Tex:
- man ser sig själv som barn/upplever att man är barn?
- man bär en ryggsäck?
- trappa upp med mörk dörr med ljus bakom?
- sommar miljö med bänk?
- ängel/guide/person (ljus) med gammeldags bok?
vet inte riktigt hur man kan tolka detta och hittar inget när jag har googlat heller?
Så kanske det finns någon som kan lite om detta?
Kramar!!!!
Tror att jag redan har varit inne på att det handlar om mentala bilder. Att de uppkommer som ett resultat av normaliseringar och upplösningar i nervsystemet. I djupt liggande skikt i det undermedvetna om man så vill. Med tanke på att medvetandets har olika tillstånd av vakenhet, sömn och dröm, kan vi under meditation komma djupt i vakenheten, där de olika tillstånden influerar på varandra och ger symboliska upplevelser. De kan vara minnen och händelser som satt sina spår, starka intryck. När de kommer upp till ytan som förnimmelser, känslor eller bilder kan de mycket väl ta sig andra uttryck i bilder eller symboler än vad man tror.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Jag brukar vara försiktig med att tyda andras symboler, de är ju dina och det är endast du som förstår dem till fullo. Prova att meditera på en av symbolerna och se vad du får fram. Några förklaringar kan dock vara: ryggsäck - gammal skit som du ska släppa (mental skit/tråkiga upplevelser) trappan - framtid ljus bakom dörr - möjlighet vara barn - längtan efter trygghet Du kan ju fundera om det gäller dig och kanske börja där, men som sagt, det är bara du som VET :D Lycka till!