Energier? Eller vad?
Är det fortfarande väldigt mycket energier i omlopp just nu? Jag tänker på den här energihöjningen som sker, kan det fortfarande vara den som gör mig så trött, dimmig och helt ur balans? Ända sedan i somras tycker jag att allt är mycket besvärligare, och en shaman i min närhet säger att det beror på energihöjningen. Hur länge skall det här hålla på egentligen? Jag blir gråtfärdig på jobbet eller ute bland folk, vill bara ligga hemma och titta på film, känner mig misslyckad för jag okrar inte prestera på jobbet när jag är så här trött. Skall jag acceptera att det är energihöjningen som påverkar mig så här mycket, eller är det dags att titta på om det kan vara något annat?
Jag tyckte det blev lite bättre efter årsskiftet, men nu känns det som att jag är tillbaka på ruta ett, tar det aldrig slut?
Som jag ser det så kan "energihöjningen" ge trötthet och andra upplevelser, som ensamhetskänsla, tomhet, olust, förvirring… Men det ser jag mer som en följd av för mycket känslor och känslighet. För att inte "energihöjningen" skall slukas och förtäras av den känsloknytningen, behöver man vara uppmärksam och ta sig bortom det och till den ursprungliga känslan eller förnimmelsen, visionen av själva höjningen av energin, av det naturliga flödet.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jag känner precis det som du beskriver!
Så, vad skall jag göra? Drömma om allt gott som energihöjningen kommer att föra med sig? Åh, nu blev jag alldeles glad och uppfylld när jag skrev den frågan! :) Kanske räcker det som svar :)

#1 berätta gärna mer retep, konkreta tips på hur man går tillväga för att inte " förtäras av känsloknytningen"
.
Kanske dags för ett läkarbesök och ta prover.
Eller så kan det va ett Andligt uppvaknande 
1. Body värk och smärta,
särskilt i nacke, axlar och rygg. Detta är resultatet av intensiva förändringar på ditt DNA nivå som "Kristus frö" väcker inom oss. Även detta skall gå.
2. Känsla av djup inre sorgsenhet utan uppenbar anledning.
Du släpper ditt förflutna (denna livstid och andra) och detta orsakar en känsla av sorg. Detta liknar upplevelsen av att flytta från ett hus där man bott i många år in i ett nytt hus. Så mycket som du vill flytta in i det nya huset finns det en sorg att lämna bakom minnen, energi och upplevelser av det gamla huset. Detta kommer att passera.
3. Gråter utan uppenbar anledning.
Liknande # 2 ovan. Det är bra och hälsosamt att låta tårarna flöda. Det bidrar till att frigöra den gamla energin inuti. Även detta skall gå.
4. Plötslig förändring i jobb eller karriär.
Ett mycket vanligt symptom. När du ändrar, kommer saker omkring dig förändras. Oroa dig inte för att hitta den "perfekta" jobbet eller karriären just nu. Även detta skall gå. Du är i förändring och du kan göra flera jobb ändringar innan du lösa in en som passar din passion.
5. Utträde ur familjens relationer.
Du är ansluten till din biologiska familj via gammal karma. När du stiger av karmiska cykeln, är banden av den gamla relationer släpps. Den visas som om du driver bort från din familj och vänner. Detta kommer att passera. Efter en tid, kan du utveckla en ny relation med dem om det är lämpligt. Dock kommer förhållandet att vara baserad i den nya energin utan karmiska bilagor.
6. Ovanliga sömnmönster.
Det är troligt att du kommer att vakna många nätter från 2:00 till 4:00. Det finns en hel del arbete pågår inom dig, och det ofta får dig att vakna upp för en "paus". Oroa dig inte. Om du inte kan somna, gå upp och göra något i stället ligga i sängen och oroa sig mänskligt saker. Detta kommer att passera.
7. Intensiva drömmar.
Dessa kan omfatta krig och strid drömmar, jagar drömmar eller drömmar monster. Du är bokstavligen frigör den gamla energin inom, och dessa energier från det förflutna är ofta symboliseras som krig, springa för att fly och boogiemen. Även detta skall gå.
8. Fysisk desorientering.
Ibland kommer du att känna sig mycket ogrundad. Du kommer att bli "rumsligt utmanas" med en känsla som du inte kan sätta båda fötterna på marken, eller att du går mellan två världar. När ditt medvetande övergångar i den nya energin, släpar din kropp ibland bakom. Tillbringa mer tid i naturen för att hjälpa till marken den nya energin inuti. Detta kommer att passera.
9. Ökad "själv prata."
Du kommer att finna dig prata med din Själv oftare. Du kommer plötsligt inser att du har tjattrande bort med dig själv för de senaste 30 minuterna. Det finns en ny nivå av kommunikation som sker inom din varelse, och du upplever toppen av isberget med själv prata. Samtalen kommer att öka, och de kommer att bli mer flytande, mer sammanhängande och mer insiktsfulla. Du kommer inte galen, du är bara Ljusarbetare, flyttar in den nya energin.
10. Känslor av ensamhet, även då i sällskap med andra.
Du kan känna dig ensam och bort från andra. Du kan känna en önskan att "fly" grupper och folksamlingar. Som Ljusarbetare, du går en helig och ensam väg. Så mycket som de känslor av ensamhet få dig ångest, är det svårt att relatera till andra vid denna tid. De känslor av ensamhet är också förknippade med det faktum att din Guider har avgått. De har varit med dig på alla dina resor i alla dina livstider. Det var dags för dem att backa undan så att du kan fylla ditt utrymme med din egen gudomlighet. Även detta skall gå. Tomrummet inom kommer att fyllas med kärlek och energi i ditt eget Kristus medvetande.
11. Förlust av passion.
Du kan känna dig helt dis-passionerade, med liten eller ingen lust att göra någonting. Det är okej, och det är bara en del av processen. Ta denna tid att "göra ingen-ting." Kämpa inte dig själv på detta, eftersom även detta skall gå. Det liknar starta en dator. Du måste stängas av för en kort tid för att ladda den sofistikerade ny programvara, eller i detta fall, den nya Kristus-frö energi.
12. En djup längtan att gå hem.
Detta är kanske den mest utmanande av villkoren. Du kan uppleva en djup och över-överväldigande önskan att lämna planeten och återvända till hemmet. Detta är inte en "självmords" känsla. Det är inte baserat i ilska eller frustration. Du vill inte göra en stor grej av det eller förorsaka drama för dig själv eller andra. Det är en lugn del av dig som vill gå hem. Grundorsaken till detta är ganska enkel. Du har avslutat din karmiska cykler. Du har avslutat din kontrakt för denna livstid. Du är redo att börja ett nytt liv samtidigt i denna fysiska kropp. Under denna övergångsprocess, har du ett inre minne av hur det är att vara på den andra sidan. Är du redo att värva ytterligare tjänstgöring här på jorden? Är du redo att ta på de utmaningar som flyttar till New Energy? Ja, ja man kunde gå hem just nu. Men du har kommit så här långt, och efter många, många liv det skulle vara synd att lämna före slutet av filmen. Dessutom behöver Anden dig här för att hjälpa andra övergången till den nya energin. De kommer att behöva en mänsklig guide, precis som du, som har tagit resan från den gamla energin i den nya. Den väg du går just nu ger de erfarenheter så att du kan bli lärare i den nya gudomliga mänskliga. Som ensam och mörk som din resa kan vara ibland, kom ihåg att du är aldrig ensam.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Medveten om att män och kvinnor har olika nervsystem…och känsloliv. Så tänker jag att vi alla är mer under inflytande av vad vi känner…än vi behöver vara. Att vi lever mer med känslorna än med förnuft…som inte heller det är det optimala. Jag menar inte att vi skall bortse från känslor, tankar och förnuft, men upplever att vi av gammal vana försöker kontrollera händelseförloppet i våra liv, på så sett. Bara genom att vara uppmärksam på att det är Det som ligger bortom som är det egentliga…själva Källan för allt som flödar ut och möter oss…Det blir då till något konkret, som vi kan använda oss av. Möter oss, betyder att det som naturligt flödar ut, redan är fulländat även om det ännu ej har kommit till fullt uttryck. Ett uttryck som i mångt och mycket hämmas av våra känslor och tankar, vår känslighet inför den verklighet vi törs leva. Att leva i en högre verklighet handlar om tillit till livet…en tillit som är självbärande och fullvärdig i den ursprungliga känslan. Alla känslor, känslighet, föreställningar och tankar därefter är ofta, blir ofta bara kaka på kaka. När man upptäcker att man lägger lager på lager och skenar iväg…det är då man skall våga släppa taget, gå tillbaka till ursprungskänslan. Om man vet vad den var…eller bara tillbaka till sitt grundtillstånd, nära sitt Själv, sin självtillit och trygghet med livet. Blev visst litet kryptisk…som jag brukar…
Ha ha! Ja, det blev du Peter! Jag fattade NOLL! 

Felet med känslor osv tänker jag är det sätt det inte kan flöda och om någon naturlig källa skulle vara det optimala. Ja, då bör den känslan vara borta redan innan den kom till…

#4, alltså, jag kommenterar några av dina punkter:
2, ja, jag känner mig ofta "bara ledsen". jag vill bara gråta.
4, där har det inte ändrats nåt, även om jag ständigt försöker få till en ändring. kanske dags att sluta försöka? iofs, hade jag slutat försöka, och då dök det upp en chans, som jag skall undersöka mer idag. inga stora förändringar gäller det, men lite :) både på jobbet och med egna firman, som har varit som att köra huvudet i väggen. nu kom det upp en chans, och jag vet inte om jag skall ta den? för fortfarande känner jag ju o-lust, och jag är osäker på mig själv, eftersom det gått så dåligt innan.
8, hela hösten tillbringades i princip i skogen, kanske fanns en anledning till det då?
9, prata med mig själv har jag alltid gjort förut, inte längre :( synd, för jag tyckte det var trevligt
10,11, japp, ofta känner mig ensam med andra. shamanen i min närhet säger förresten att jag är ett stjärnbarn, och de känner ju sig ofta ensamma…
och o-lust, o-lus, o-lust. hela tiden. jag vill bara göra lugna grejer, mysa-grejer, inget som innebär en större ansträngning för mig. och bara vara med familj och nära vänner, där jag känner att jag är okey.
12, nej, någon "hem-känsla" har jag inte
#5 jag fattar inte heller mycket, men jag har lärt mig att: känslor är tillfälliga, de går alltid över "everything will pass", och så länge man kommer ihåg det, så går de att uthärda.
men jag märkte att när jag kom hem och grät efter jobbet i förrgår, så kändes allt lättare efteråt. jag grät bara över att allt kändes pissigt och jag var trött på att det kändes så. nu känns allt lite jobbigt igen… :P
#8…att uthärda är också en känsla…och en föreställning om något som känns jobbigt.
För vad var och var tog den känslan vägen egentligen…när jag vaknade på morgonen och den var borta?
Hade den löst upp sig, bara försvunnit…Eller var det jag, som släppt taget om den, föreställningen?
Låt alla känslorna visa sig…och låt de sedan vara…de är bara känslor!
-Tyckte nog inte att det var så kryptiskt endå, det jag skrev..kan behöva läsas igen.
Det var inge kryptiskt vad jag kan se men beror väl på vem som läser :)
men det är klart. Allt förstår man ju inte, och ibland undrar man över vad innehållet har för budskap.
nicesandra…Jag tycker inte du bara ska acceptera att det bara är energierna.
Visst kan vi ha ett virrevarr av känslor i oss.
Mitt råd är kolla så du inte har några brister typ b12 eller sköldkörtel.
Eller så kontakta Kyrkan på din ort.Att gratis få prata med en Diakonissa räddade mig.Jag går aldrig i Kyrkan.Men jag har en stark tro på något större än vad vi som människor förstår *_*
Jag brukar säga,man ska stänga en dörr för att öppna en annan.
Men det är j…ligt jobbigt att ränna runt i korridoren.
Kramar om dig nicesandra,och vet du,,,DU är OK precis som du är.
GLÖM ALDRIG DET 
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 

#12 tack för dina ord. jag har faktiskt funderat på att gå till kyrkan och prata! kanske skall göra slag i det :)
#9 jag fick läsa många gånger ;)
de är bara känslor, men de får mig att handla/låta bli att handla, och det får konsekvenser, så "bara känslor" påverkar de ju mig!
#13 Vad är det då för konsekvenser du menar? Säger inte att det är något som sker direkt…att man kan kontrollera eller välja bort känslor som stör och hämmar ens liv. Men jag menar att det verkligen betyder mycket hur man förhåller sig till sina känslor och tankar.
#12/13 Jag har varit på meditation via kyrkan två ggr. Efter pratade jag med en ödmjuk människa och det ger åtminstone en annan dimension till saker och ting att få utöva andlighet med andra man känner sig bekväm med.
#0 Jag tycker att det är mycket energier i omlopp. Det verkar som att det förändras ganska fort dock. Som att det sker utrensningar kollektivt och fokuset skiftar mycket fort från ett område till ett annat område.
Om det är faktiska problem i ditt liv som du behöver ta tag i så är det såklart något som du får titta på. Det låter dock som att du inte riktigt vet? Är de känslor som du känner relaterat till det som händer just nu i ditt liv? För stressigt på jobbet eller något annat område i livet som ger jobbiga känslor?
Är känslorna diffusa och inte riktigt relaterade till något specifikt så är det troligen gamla känslomönster som kommer upp. Om gamla känslor kommer upp utan att det har triggats igång av något så är det ofta för att man är trygg nog att släppa taget och låta känslan få vara tills den försvinner. Det kan ta olika lång tid. Från en liten stund, till timmar, till månader. Men med rätt förhållningssätt och en avslappnad attityd till det som sker så kan man låta känslan få läka ut.
Jag brukar göra så att när jag blir orolig eller ledsen, etc så låter jag känslan få vara som den är. Visst jag kanske sätter på lite fin musik eller gör något som jag gillar, men jag tänker inte på känslan. Den bara är! Jag försöker vara centrerad i hjärtat och släppa tankar som kommer om känslan.
Jag tänker inte på känslorna eller på varför, eller vad som den eller den gjort eller det som hände för många år sedan. När man tänker på det som kan ha hänt och var det troligen kommer ifrån, så går man in i de gamla historierna som man bär på. Är det inget problem som egentligen är aktuellt i det liv man lever nu, så kan man låta känslan, traumat få tid att läka i en trygg miljö.
Är det ett problem som man ställts inför här och nu så behöver man förstås ta hand om det. Och då är det bra att tänka på situationen och vad som behöver göras. Se det från flera perspektiv för att lösa det på något sätt.
Det är viktigt att inte dras in i de gamla tankegångarna för att göra det möjligt att låta känslan få verka ut. Tanken göder istället känslan och det som en gång hänt så att man stannar kvar i den och då finns den kvar och blommar upp igen när något händer som triggar igång den gamla historien.
Istället så tänker jag på andra saker medan känslan får vara som den är, eller så tänker jag inte på något alls.
Det är förstås lite trixigt och det kan ta tid att lära sig hur man själv fungerar och vad som hjälper.
Själv har jag lite andra tillvägagånssätt. Vill ordna, och trixa så lite som möjligt för att på så sätt få en naturlig inställning och ett liv som riktas in naturligt efter den jag någonstans är.
Därför jag på flera sätt inte dras till yoga utan en viss motivation som kommer naturligt. Meditation är naturligt och en del av yoga, och visst även i meditation trixar man en del med andning (fokus) eller mantra.
En del trixande är okej för mig, men då ska det komma naturligt nästan av sig själv. Man ska inte behöva tvinga sig till det eller det för då faller man snart av igen. Även om det nu skulle bli om tre år eller tio så faller man tillbaka till sitt mest naturliga tillstånd någon gång tror jag.
Vilket ju bara är bra!
…inte alltid så lätt när man inte vet vad ens "naturliga tillstånd" är! Nog vill vi alla att det skal komma naturligt och utan för mycket trixande. Men kanske trixar man istället till det just därigenom, med sina känslor tankar och föreställningar? Man vill gärna själv komma på hur det skall vara och det skall inte behöva kosta något. Därför kanske man provar vad som känns naturligt och provar och provar något nytt, något annat… För att man inte känner sig nöjd…inte får den djupa erfarenheten av Det som ligger bortom det man känner, känner, känner.
Jag känner mig nöjd… Men även om jag inte gjorde det är det osannolikt att jag skulle betala så mycket för något jag inte vet vad det är eller om det fungerar bättre än vad jag har nu för tillfället.
skuggis! Det var inte menat personligt till dig, utan helt allmänt! Säkert är att det fungerar bättre och är värt varje krona! Dessutom finns tekniken i ett billigare alternativ.
Minns att det finns i fler alternatuv. Fast jag har ju hittat dit ändå! Har till och med läst om fler en ett till alternativ.
Då vet jag att det inte var menat till mig.