Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2877 ggr
[Völva]
1

Inspiration från kosmos

Hur många av er använder er av era gåvor att skapa föremål, konst, foton osv?

Hur tror Ni att det berikar omvärlden? Är det berikande för världen? på vilket sätt berikar det er anser Ni?

Jag själv är inne på detta spåret där jag vill använda mina visioner för att skapa fysiska föremål.

Jag har insätt att det tar så starkt i mot att jag ska öppna en verksamhet som fokuserar på att ge medial/andlig rådgivning/behandling till klienter. När jag tänker på det så är det som att hela min meridian nät trasslar till sig och jag känner mig som ett hoppsnurrad tilltrasslad smärtsamt energi som strömmar ut mig - Det är verkligen ett NEJ medialt - eller? Jag tycker det! När jag tänker på min fysiska verksamhet som inspireras av det kosmiska så upplever jag som om jag vore på Bali på livslång semester…varför lyssnar jag inte och varför känner jag mig så osäker - speciellt när jag råder andra att följa det som känns rätt…Jag kanske har det lätt att göra det mentalt, i fysisk form så blir jag dömd för då kan folk titta på föremålen och dömma - mentalt har folk ingen aning och då är jag fri…

Jag tycker efter vad jag kan läsa här på iFokus olika alternativa forum att det finns en mängd fantastiska personer som redan gör detta arbete och brinner för det mer än jag. Det känns på ett sätt så glädjefullt att erkänna detta och släppa taget.

Jag själv har varit i en mental/andlig/självslig process så länge att jag längtar efter att få göra saker med händerna.

Vad finns det att göra som ingår i medial konst, skapande andlig verkstad, kreaktiv mental konst? Finns det några utövande här inne på ifokus/länkar till hemsidor eftersökes om Ni vill dela med er.

Jag kanske ska börja utan att tänka så mycket - resultatet kan jag ta när det kommer…då behöver jag inte vara så orolig! Vad tycker Ni?

Hälsningar Völva

suddis
2

Javisst berikar konst omvärlden och en själv högst personligen.kreativiteten,ideer får inspirationer och ger vingar.Med former,känslor,färger mm.Konst kan väcka beundran men kan också vara banbrytande,sticker ut mot gängse normer som skapar debatter.

Du har en poäng i sista meningen,att man kan låsa sig mentalt.men det sitter också i vilken person man är.går jag till mig själv så får ingenting ligga till last för mitt skapande.någonting som kan vara svårt när andra arbeten tar för stor tid och rent energi mässigt att orka med.men jag jobbar på en lösning att kunna ta upp mitt skapande igen en dag.

Att kunna leva på mitt skapande är inte min poäng,utan att skapandet skall vara rent själslig paus där man får utlopp för sitt skapande.ja det känns som man börjar leva sitt liv igen.

[skuggis]
0

Själv är jag rätt konstnärligt lagd, har både fotat och spelat gitarr under lång tid. Fotandet slutade jag med för att jag kände ingen kontakt i det, var mentalt spärrad och kunde inte få något flöde. Gitarren tröttnade jag på av att bara sitta hemma och spela "ensam" efter texter och ackord.

[Völva]
0

Tack för svaren #1 och #2

Det var mycket vänligt att dela med er av era åsikter, tankar och erfarenheter. Glad

retep
1

Att finna sin väg och möjlighet att arbeta med något kreativt, är först och främst att välja att vara kreativ! Om man inte vet vad eller hur man vill uttrycka sig så är det bara att prova, inte vänta på inspiration eller bättre tider. Om det så bara är några timmar en kväll eller en helg. Att konst och kultur på olika sätt påverkar omgivningen positivt tycker jag är tydligt. Vad som ofta inte är tydligt är att själva skapandet i sig är än mer betydande, både för omgivningen och för den som är kreativ.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
0

Jag tycker att det låter som att du borde tänka mindre och känna mer. Lyssna till din inre rösts önskan, inte till det yttres inlärd mönster om hur saker ska göras. Tro på att du vägleds rätt, släpp dina rädslor och våga tro på att drömmar kan slå in. Be om vägledning och var lyhörd för det du får till svar.

[Völva]
1

Tack för alla era råd!

Det jag känner är att jag ska ta bort allt vad omvärlden tycker för det gör mig förvirrad och börja utföra det jag har skrivit ner på mina lista över saker som jag vill.

Jag tror att lyssna på omvärldens åsikter gjorde att jag tystnade min egna vilja och röst.

Jag förstår att alla vill väl. Jag är tacksam!

Det jag insåg är att jag har alla svar i mitt inre. Det är där sanningen kommer fram.

Det har kommit upp flera insikter, förklaringar och nya tankegångar sedan jag beslutade att inte börja med medial/andlig rådgivning. När jag skrev detta inlägg så var allt så nytt…

Det är dags att gå vidare med livet…

Glad

[Kathja]1
0

Att lyssna på omgivningen ger oftast det du säger, förvirring. Det är som du säger - svaret finns i ditt inre. De flesta människor har helt stängt av sin inre röst så vilka är de att vägleda dig som hör din?

Du kommer att hitta din väg och din plats. Och det finns så många vägar att gå i den andliga utvecklingen! Lycka till!

Ghosthunter
0

Kolla på denna konstnärens målningar….han målar sånt han får till sig från andevärlden och kosmos. Jag har träffat honom och varit och kollat på hans utställning….helt otroligt vackra tavlor som får oss mediala att bara njuta!!Glad

http://mixing-symbiose.com/html/en_tavlor.htm

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"