Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2579 ggr
[Völva]
4

Vägen till insikt!

Vägen till insikt är nog så svår när man gör det själv. Det blir oftare svårare när man väljer att blanda in andra i sin process.

Jag har gått till ett medium för att få klarhet i min livssituation. Mitt jordiska liv är harmoniskt och lugn. Nästan lite tråkigt lugn. Men min själsiga process är som hela havets stormar.

Jag tänkte att jag skulle gå till ett medium för att får rätsida i situationen. När jag ställde mina frågor så fick jag inget svar! Istället fick jag veta att jag var "fel" och mediet gick den "rätta" vägen. Mediet sa att jag måste utvecklas mer och komma upp på hennes höga nivå av utveckling. När jag gick därifrån så fick jag en hög broschyrer med hennes kurser, certifikatvillkor och cirklar.

Jag ville veta om jag skulle sluta vara en sopstation för människor och börja använda min gåva på ett annat sätt. Jag kände att jag skulle göra det, men var orsäker. Då får höra att jag är helt fel på alla sätt. Det kändes inte direkt kärleksfullt eller hjälpsamt!

När jag vandrade bort från mediet mot tunnelbannan så började jag må illa. Jag var helt kritvit i ansiktet och höll på att svimma! En mycket snäll kvinna i en butik kom ut och hjälpte mig in och satte mig på en stol inne i hennes butik. Hon gav mig ett glas vatten och frågade om jag hade ätit? Jag nickade. Sedan forsade tårarna! Jag kände mig mer förvirrad nu, än innan jag gick till mediet.

När jag satt där på stolen så tänkte jag tillbaka på mediet. Jag kände bara att hon hade fått för sig att hon hade en gåva och svamlade om sin höga kontakt. Men jag fick inga svar på mina frågor. Jag visste att det hon gör - det är det sista jag vill hålla på med i den andliga världen. Man kan säga att hon gav mig svar på vad jag inte vill göra eller ge till världen! Då kände jag att jag fick valuta för mina pengar i alla fall. Det var en liten klen tröst!

Hon är inte det första mediet som arbetar på det här sättet. Jag har mött flera genom åren! En del har varit så fräcka att på min betalda tid så börjar de ställa frågor om sin livssituation till mig! Då har jag bara rest på mig och lämnat dem. Jag betalar inte folk för att hjälpa dem på min beställda tid!

Jag tänkte på alla de sidor som jag har läst om "Hur man upptäcker ett falskt medium" stämde in på detta mediet. Hon var svamlig, skröt om sina guider som var allt från Jesus till Ärkeängel Mikael, men hon hade inga svar alls. Speciellt inte svar som var relevanta för min livssituation. Jag insåg att vem som helst kan kalla sig medium, hålla kurser och skriva certifikat och göra det för att de kan påstå saker som inte går att bevisa. Det är ganska lätt att påstår att klienter var ditt och datt i sina tidigare liv och har den och den guiden vid sin sida!

Borde inte ett medium som har en gåva kunna vara så klar i knoppen att hon eller han lyssnar på klienten och i allafall gör ett försökt att besvara frågan eller säga rakt ut att i det här sammanhanget får jag inga svar! Jag som kund tar hellre ett ärligt svar som kanske inte besvarar min fråga, än att få höra att jag är fel och borde utveckla mig till att få kontakt med Ärkeängeln Michael. Sedan ska jag gå hennes kurser. Vad lär jag mig på dem? Svamla runt och aldrig besvara klienters frågor! Nej tack! Jag går hellre på spa för 3000 kronor, än att sponsra hennes inkomster!

Jag vet inte vad Ni tycker? Men jag inser med mina personliga erfarenheter att alla människor har inte en medial gåva. Inte ens vissa människor som erbjuder mediala tjänster! Det borde inte få vara så här enkelt…tycker jag att kalla sig medium!

yamher
2

du har rätt Völva, och personligen tycker jag hellre om att gå min egen väg. Man kan söka här och där o plocka det som passar. men det är fel när medium börjar säga att du måste gå dennes utbildningar annars kommer det att gå fel eller liknande.

Samma sak gäller det när personer, oavsett vem säger att de har Jesus eller ärkeänglar som skyddsänglar. Absolut inte för att det inte går utan för det är så otroligt sällsynt någon människa på jorden behöver så starkt beskydd. Dessutom så har man någon så pass stark, och man är medial så ska man kunna leverera bättre. Samt de ska kunna beskriva sin skyddsängel. Ärkéängel Mikael är fortfarande samma person oavsett var i världen man pratar med honom eller i universum.

man ska vara stolt och tillfredställd med de skyddsänglar vi har. Speciellt om det som oftast är, en själ. Dessa har på alla sätt o vis de varmaste känslor för oss, och starkaste beskyddar instinkter för oss, och känner oss bättre än någon annan kan göra. De är oftast någon vi har starka band, när vi levt här eller från ett tidigare liv. Änglar har inte de banden per automatik.

Om du kan völva skulle jag rekomendera dig att fortsätta din egna väg och inte skola in dig under någon av alla dessa "skolor"/grupper. Du verka ha en stark "gåva".

Alis volat propriis Oskyldig

[Torahzen]
1

Mycket tråkigt att du träffade ett "medium" SÅ VAR SÅ fel för dig. Det verkar som hon/han var mer imponerad av sig. Kanske kunde hon inte läsa av dig? Utan att ha träffat personen går jag inte in mer på om denne är sann eller falsk.

Affirmera dig till vägledning, meditera kring att få klarhet i din livssituation.

Lycka till och massor av kramar!

[Völva]
1

Hej Yamher Skrattande

Du har nog rätt. Jag ska med all sannolikhet gå min egna väg. Det är bara så jobbigt i bland att ha gåvan och inte riktigt veta hur den ska användas. Ibland skulle det vara skönt att kunna gå till någon som kan "översätta" ens visioner. Men det kanske är det som jag gör fel. Jag kanske borde vänta tills insikterna slår till och då få svar på vad visionerna försöker säga mig.

Tack för att du sa att jag har en stark gåva! Det var snällt sagt. Skrattande

Du ska ha ett stort tack för ditt svar! Det fick mig att tänka till!

Kramen från Völva

[Völva]
1

Hej Torahzen! Skrattande

Du fick mig att leGlad av det du skrev att detta medium var mer imponerad av sig själv. Det fick mig att börja skratta för det var så klockrent!

Tack ska du ha! Skrattande

Det var också god sed att inte klanka ner på mediet. Hon har sin väg att gå, jag har min.

Hälsningar Völva

yamher
2

att finna ut vad man kan, hur långt man kan gå och vilka brister man har är med sin gåva är viktigt för alla som har någon form av medialitet (förutsätter att man vill ha sin gåva och bli bättre/utveckla sig/behärska den). Oavsett vilken form av medialitet. Då kan man möta sig själv, veta vad man kan, vad man vill bli bättre på, sina brister men också OM man vill möta medmänniskor hur man ska hjälpa dem och med vad.

Absolut kan man få hjälp av andra mediala, främst dem som faktiskt har insikten om sin egna gåva och en bra insikt om andra sidan. Annars är det så nära hundra procent du kan komma den bästa vägen att gå via sin skyddsängel, om man kan ha någon form av kommunikation (oavsett vilken). Eftersom det är någon som vill hjälpa dig på vägen så kan den som är din skyddsängel också bistå dig i din utveckling, stoppa dig om du behöver stanna upp eller finna rätt guider till vidare utveckling. Och den som du snabbast kan få hjälp om du känner dig hotad, rädd, skrämd, orolig eller någon annan känsla som känns överväldigande jobbig.

Våga ställa frågor. våga möta dem och se dem som de verkligen är o vilken personlighet de har. Innerst inne vet alla vem som står dem närmast och är deras skyddsängel. Flummigt och kaxigt kanske, men jag har tex alltid burit med mig en önskan om att det skulle vara min farfar och att helt naturligt blivit så att jag bett han om hjälp i ensamhet och genom sorg etc. och jag har fått svar idag att han har varit den som varit med mig genom i stort sett hela mitt liv och vi har oerhört starka band trots att jag inte har minnen av honom. Så ofta är det inte komplicerat alls.

;)

Alis volat propriis Oskyldig

retep
2

Måste säga att jag inte fårstår vitsen med mediumskap, eller att aktivt söka kontakt, ha kontakt med skyddsänglar m.m. Å andra sidan har jag aldrig intresserat mig, eller känt behov av det. Vill ändå kommentera med att säga att, vi kan inte veta hur långt någon annan har kommit i sin utveckling eller att de är på fel väg. Däremot kan vi göra varandra uppmärksamma på möjligheterna till en eller andra vägar att gå. För egen del så får jag alla svar jag behöver utan att fråga. Genom meditation och andlig närvaro upplever jag att jag kan ge och dela med mig till andra. Genom den jag är utan att säka hjälp av mediumskap eller änglar…de och det uttrycker sig ju redan spontant genom mig när jag är närvarande och öppen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Völva]
1

Vad kul att du får svar på alla dina frågor! Fast du har inte fått svar på varför man ska gå till medium? Om du rådfrågar mig så har du inte fått svar på alla dina frågor Glad

[Torahzen]
0

TACK FÖr dina kommentarer Völva. Har din livssituation klarnat något?

[Völva]
0

Hej Torahzen!

Tack själv!

Min situation är kristallklar!

Jag fattar nu vad det är som gjorde mig så förvirrad förrut!

tack så mycket för att du frågar!

Det var väldigt omtänksamt av dig

Kram VölvanSkrattande

[Torahzen]
0

Skönt att höra!Skrattande

retep
1

#7 Vill också säga att det inte var menat som något dömande vad jag skrev i #6. Så okey, jag vill gärna få råd av dig, varför jag skulle gå till ett medium och vilka svar jag skulle få, som jag inte kan få på annat sätt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Nidloo]
0

Medium är väl personer som har öppnat en del av synfältet mer än resten. Tänker att när kroppen får balans bryr man sig inte så mycket om andar längre. Det är klart att sådana kan vara jobbiga, men det är väl för att man själv har för öppet tredje öga.

[Völva]
0

Jag tror att när man kommer till den punkten då man inte bryr sig om vad andra tycker. Då är man en upplyst person och ser världen som den är.

Gaiatri
0

#0 Tråkigt att du råkade ut för detta medium. Jag tror att de flesta tror på det de själva håller på med. Det kan också ibland vara svårt att inse att det finns andra erfarenheter man kan göra. Den inre världen är så stor. Det finns många andra existensformer och världar som vi oftast inte är medvetna om.

Jag tänker också att på liknande sätt som i den yttre världen med olika förmågor och olika sysslor så finns det även på de inre planen många olika förmågor och sysslor. Vi utvecklas och deltar i arbetet på olika sätt. Tänk om alla gjorde samma sak.

[Nidloo]
0

Som Gaiatri är inne på är världen färggrann med många sätt att se den på och flera livsformer att existera i. Därför är det svårt att se världen som den är, som jag ser det. Man kan komma nära, och närmre men världar överlappar varandra, den fysiska kroppen har begränsningar, och man missar det mesta som finns.

szirius
10

Jag tänker direkt på det s.k andliga egot som kan växa sig stort hos vissa( ok, många).Så fort någon påstår att någon gör fel och en annan gör rätt och att det bara finns en rätt väg - som går genom den personens dyra kurser, ja då har den personen blivit blind för sin gåva. Jag tycker att man ska vara oerhört försiktig med att förlita sig på medium som talar om hur ens framtid ser ut och vad man ska göra och inte göra. Det finns otroligt duktiga personer, men frågan är om man verkligen ska få reda på alla dessa saker…Obestämd…jag tror att det är en "säkrare väg" och framför allt väldigt givande att som Retep skriver, försöka finna svaren inom sig.

Vägledning tänker jag är något helt annat. Då kan man få frågor som man själv ska besvara, då kommer allt inifrån, det är en inre process utan givna svar från någon annan.

Och som Gaiatri skriver, man kan omöjligt veta vem som kommit "längst", att påstå att man kommit längre än någon annan är för mig jätteunderligt - och det finns ingen vikt i det heller.Dessutom är det inte så enkelt, att man utvecklas linjärt.Alla som varit med barn vet hur otroligt mkt man kan lära sig av dem, de är som små gurus som bara kommer med insikt efter insikt.Och personen som retar gallfeber på dig är världens bästa lärare, då den pekar på triggerpunkter hos DIG SJÄLV.Vi bär alla på visdom som vi inte själva känner till.Vi kan alla ha snilleblixtar Flört, för att sedan sjunka ner i total omedvetenhet för en stundOskyldig

[Nidloo]
1

Märkligt hur en del tror sig kunna lägga egot utanför sig. Genom att kategorisera och facklägga med siffror och benämningar. Om man tar illa upp för att någon säger sig vara längre fram har man inte egot i vägen då?Glad

Gaiatri
0

Alla kan reagera på det någon säger. Egot är inte i vägen utan en del av oss. Problemet är att om man går till någon för hjälp, klarhet och rådgivning så kan det vara mycket utlämnande och man kan ofta vara i en sårbar fas i livet.

Därför är det önskvärt att de man vänder sig till inom de olika brancherna har både självkännedom och kunskap om hur det man förmedlar kan mottagas. Man behöver därför andra kunskaper, tex inom psykologi och förstå när det personen frågar efter inte faller inom ens kunskapsområde. Då är det bra om man kan säga det och kanske förmedla personen vidare till någon inom ett närliggande andligt område. 

Man kan få för sig med den reklam som finns om olika andliga brancher att man kan få svar på alla frågor av någon annan och få all hjälp som behövs genom att gå en speciell kurs. Alla vill ju sälja, och dom flesta tror väldigt mycket på det man gör inom det andliga och det vill man ju förstås förmedla till andra.

[Nidloo]
0

Det är sällan man har både självkännedom och kunskap… och när riktig självkännedom kommer behöver man ingen sådan. Varför man behöver kunskap i dag? Enkelt att det började med kunskap i sådan struktur, avancerad sådan och byggdes vidare fram tills nu då alla tror sig behöva kunskap för att få yrke.