Indigobarnen o Kristallbarn
Så vad säger ni om denna länk.
Mycket givande för framtiden 
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag säger; intressant. :)
Här är en bra länk om indigobarn: www.indigobarn.se/33392369
Jag är diagnostiserad med ADHD och känner igen mig i princip i allt det man säger om indigobarn. Jag är född på 70-talet och blev ganska hårt kritiserad för min impulsivitet, hyperaktivitet och min starka vilja i skolan. Tyvärr ser jag tendenser fortfarande i skolan att man bemöter de här barnen på helt fel sätt, vilket ger ganska dåliga konsekvenser för alla parter.
Jag kan utifrån egen erfarenhet säga att när man från skolans sida bemöter ett sånt här barn på ett felaktigt sätt så får det väldigt negativa konsekvenser för BÅDE barnet och övriga elever i skolan.. läraren får det själv också extra jobbigt. Alla skulle vinna på att förstå dessa barn och kunna jobba med dem på rätt sätt i skolan. Det är som att försöka brottas med en tornado när man försöker "tämja" ett barn med ADHD - vi är inte dumma.. tvärtom.. väldigt smarta och listiga.. Vi har dessutom långa tentakler så vi känner och läser av sinnesstämningar och känslor hos andra människor på ett helt annat sätt än vanliga människor. Det är i princip omöjligt att lura oss eftersom vi tar in mycket mer än "normala" genom vår perception (vi saknar nämligen "filter" som sorterar bort intryck), man kan säga att vi ser allt och hör allt.
Jag ser min ADHD som gudomlig snarare än ett handikapp.. visst, jag är helt olik er, men det betyder inte att något är fel.. jag är bara annorlunda. Min tidsuppfattning är väldigt vag.. jag uppfattar inte gränser på samma sätt som ni andra och jag har svårt för att se helhet i/förstå mängd… men det är väl inte så konstigt.. i enhet existerar inget av dessa - varken tid, mängd eller gränser.. Vi har också stor frihetskänsla och därför bryter vi ofta mot regler (regler är påhittade och inget som finns helt naturligt).
Det här är ingen snyfthistoria - tvärtom - jag önskar att människorna får upp ögonen för att vi är annorlunda bara - INTE sjuka eller handikappade. Det är samhällets krav på HUR VI BÖR FUNGERA som gör oss "handikappade". Vi kanske inte kan passa tider, sitta stilla och korrekt på stolar eller sköta ekonomier.
Vi kan annat, bara..
I kärlek/Magica
Magica: Jag själv har inte egentlig erfarenhet av just diagnosen ADHD, förutom en kusin som har det, någon jag knappt träffat sen vi var små. (Inte den jag skrivit om här på forumet, detta är en annan kusin..) Men det är klart att när jag läser om "indigobarn", ett nytt begrepp för mig, känner jag igen mig själv i det mesta.
Sedan har jag ju inte letat efter en diagnos på mig så noga. Närmaste diagnos jag kommit är väl social fobi men den är väl över, och andra sidan jag trivs rätt bra själv…
Något jag läst lite om förr är empat, och där kände jag igen mig en del också. Kanske går dess begrepp ihop? "Empat" och "indigobarn".
I kärlek/Nidlo.
Hade en bättre sida om empat förr tycker jag, men här är en sida där det står en del: http://www.empathguide.com/
Tydligen finns det Auoratransformering att göra 
http://www.guld-kristall.se/om-therese/klienternas-upplevelse-av-auratransformationen/
Men är säkert kostsamt.Bra länkar ni delat # 2 och # 4.
Vi måste ta väl vara på alla människor,,,framför allt våra BARN.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Det är inte bara barnen som behövs tas om hand. Även vuxna kan visst ha sina problem…
Självklart Nidlo 
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#2 skrev:
Jag ser min ADHD som gudomlig snarare än ett handikapp.. visst, jag är helt olik er, men det betyder inte att något är fel.. jag är bara annorlunda. Min tidsuppfattning är väldigt vag.. jag uppfattar inte gränser på samma sätt som ni andra och jag har svårt för att se helhet i/förstå mängd… men det är väl inte så konstigt.. i enhet existerar inget av dessa - varken tid, mängd eller gränser.. Vi har också stor frihetskänsla och därför bryter vi ofta mot regler (regler är påhittade och inget som finns helt naturligt).
Vill/kan du utveckla det understrykna ovan? Ibland går jag och funderar på något och vill gärna veta lite mer…
Har svårt att tänka mig någon som "helt olik". Olik hur? Alla är väl olika. Vissa har mer förmåga för att räkna, och andra är mer musikaliskt lagda.
Även relationer och empati, m.m. är ju något som skiljer sig åt från de flesta, hur känslig man är, osv.
Jag hittade en artikel ,som jag tyckte var läsvärd.
http://www.tidningennara.se/Reportage/Lar-kanna-ett-indigobarn/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tack för en fin tråd!..
..härliga tips !
..å tack Magica,för en fin länk (#2) -det var länge sedan jag läst något så träffande!
Jag tror Nidlo har rätt i sin beskrivning -vi alla är så unika, så måste helt enkelt hitta det som ligger "oss närmast"..
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen

Magica_..Fina tankar från dig..Länken om indigobarn Intressant o tänkvärt..
_
instämmer!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen