Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 13531 ggr
Cathy
0

Ängeln Gabriel?

Vad vet ni om honom? Är lite nyfiken.Glad. Finns ju människor som har honom som guide. / Cathy

[Mariann]
2

Det jag kan hjälpa dig med är att Gabriel är ärkeängel på 4 strålen och den har kodorden "Harmoni genom konflikt" och det är också konstens stråle. Sök gärna på de sju strålarna här på forumet så uppenbarar sig mycket intressant läsning. Glad

Cathy
0

De sju strålarna??

[Mariann]
0

De sju strålarna är skapelse strömmar och ärkeänglarna jobbar i någon av dem ( 7 st).

Här kan du läsa mer om dem. Glad

Aldebaran
0

#0 Som guide? Inte dåligt att ha en ärkeängel som sin personlige guide. Det skulle vara som att ha Kristus eller Budda som sin guide ungefär..

Tror att ärkeänglarna jobbar med mänskligheten/evolutionerna som sådana och inte enstaka individer.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Cathy
0

#4 Kanske bara önsketänkande då?Flört

[Mariann]
0

#5 man kan ha kontakt med ett väsen som arbetar i Ärkeängelns ström. Det finns männsikor som är inkarnerade under 4 strålen så det är inte als omöjligt, bara det att man inte ska kalla det "kontakt med ärkeängeln", utan jag arbetar i strömmen från Ärkeängeln gabriel i detta fallet då.

Och eftrersom de allra flesta mottar inspirationer eller vad vi ska kalla det, (kanske hellre intryck) från astal planet och det är ju det stora illusionsplanet och med andra ord är inte allt sant, eller kan tolkas helt fel.

Cathy
0

aha ja det är kanske så det ligger till. är inte alls instatt i det hela. Flört

[Mariann]
0

#7 inte så lätt att veta allt, går inte liksom Flört

men det är intressant med kommunikation med de inre planen, bara det att man ska använda sin urskiljning och inte svälja allt.

Stor kram till dig!

Cathy
0

Jag känner iallafall att jag har i fokus hittat flera intressanta sajter och att jag bland annat här kan lära mig en del om det. Glad. Mina vännner är inte alltid så lätta att prata med om detta. De säger att här finns ett liv , det liv man lever nu. Sen finns det inget mer, och det vill jag inte tro. skönt att kunna prata med människor som är inne på samma linje och som jag kan lära mig av. Flört

lenmor
0

Jag tror inte att det är omöjligt att ärkeänglarna är personliga guider till enstaka individer ibland?

Kan man ha personlig kontakt med Gud så måste man väl kunna ha det med ärkeänglarna. 

Efter en mycket märklig upplevelse med ängeln Gabriel blev jag jätteintresserad och läste om ärkeänglarna och Gabriel. Trodde inte heller då att det var möjligt att man kunde få personlig kontakt med en ärkeängel. Bland annat läste jag att Gabriel är konstens beskyddare och att han kan finnas till hands för bland annat konstnärer under en period då det behövs.

Cathy
0

# 10 ok. har du något mer du fått veta? (nyfiken)

[Mariann]
0

Får jag flika in några rekommendationer om  artiklar  i ämnet Oskyldig

Kommunikation med de inre ljus världarna

även

denna

och

denna

Gutetjejen
0

Har ni något om ärkeängeln Mikael? Enligt ett medium som jag arbetar med med reiki och har meditationsträffar osv så har jag honom dels som huvudguide och som healinguide, hon har arbetat i 40 år med detta, och jag blev krönt av honom i söndags. Igår hade jag även kontakt med Jesus under meditationen som sa att jag var och  är en ängel. Men var inne på forumet Jesus och där sa dom att det var varken Jesus eller Mikael som jag träffade, men enligt mig är det så. Vad säger ni?

asvensso
0

Varfor ar det sa att alla som tror pa reinkarnation alltid ar kungar, Cleopatra och en massa kandisar? Inga tjanstehjon dar inte.

Varfor ar det sa att de som tror pa anglar och helgo oftast har kontakt med nagon kand varelse och inte n vanlig knegarangel som gor lite goda garningar da och da?

Cathy
0

#14 Finns det säkert många som har med.

Lionadh
0

#14 Vi är nog många som är vanliga knegaränglar! Fast ge kärlek är givande i sig, en gåva åt två håll…

Kram MaudSkrattande

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Det är ytterst sällan som man har kontakt med "egen hög person" utan man har kontakt med ett lägre väsen som arbetar i "den höge personens aura", så brukar det för det allra mesta gå till vid kanaliseringar och "möten".

och jag förstår precis vad du menar #14… det är väl så att det inte är lika kul och flådigt att möta en knegarängel som du säger… problemet blir väl när man då möter en knegarängel som ju alltid jobbar i någon större ängels aura och på så vis är en del av detta väsen fast på en lägre nivå. Personen som upplever knegarängeln upplever vibrationen som det större väsendet och tar det som att det väsendet är närvarande i egen hög person, fast så inte är fallet.

Mina två tidigare liv jag kikat på var inte några flådiga liv what so ever…Oskyldig

Moonwing
0

Jag har stött på Ärkeänglar, (2 ggr faktiskt) som vakat vid mitt hus ingångar..men då var jag mycket, mycket både sjuk o oskyddad..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Tride
0

Visst kan jag ha Buddha eller Kristus som min personliga guide, men då genom ett persoligt val. Dvs att jag följer texter och sådant som tillskrivs Buddha eller Jesus.-Kristus. Tex bibel-texter eller texter ur de buddhistiska skrifterna. Men detta är ju en annan aspekt på "personlig guide," förstås.

Jag tror att det finns, i gamla texter och traditioner, sådant som kan vara guidning, vägledning och inspiration för många av oss. Men det finns också sådant som vi kanske måste ifrågasätta och kunna välja bort.

"Du skall tacka dina gudar

om de tvingar dig att gå

där du inga fotspår har

att lita på."

Karin Boye

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Moonwing
0

Härlitt, Tride!Kyss

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

yogflame
0

Det där är lustigt för träffar man dom kristna så berättar dom alla om sitt möte med jesus och när dom vart frälsta, och dom ska man tro på för deras historia är sann.Men  när du berättar vad du varit med om tror inte dom på dig. snacka om enkelriktiga personer . Jag har varit med om det fenomet alltför många gånger.

Gutetjejen
0

Ja vad är det som säger att DOM träffade den riktiga Jesus och jag en demon som är förklädd? För det jag upplevde var sann kärlek, en kärlek jag aldrig upplevt här, och det var en sån otrolig vördnat från Mikael när jag blev krönt, vi var jämnlika helt enkelt. Jaja nog om det, dom har sin åsikt och vi våran och det är så det ska vara men man måste faktiskt inse att vi alla tycker och tänker olika. Jag har blivit en person med inre frid och känner att jag har hittat rätt så att säga. Jag kan ju säga att jag inte lär prata om detta med fler kristna.

asvensso
0

#22 Jag tror det beror pa att du sager att det var Mikael du motte. Han ar ju superkandis i anglavarlden. Jag kan lova dig att jag skulle fa precis samma reaktion om jag sade att Elvis spokade hemma hos mig eller att jag brevvaxlar med George Clooney eller jammr lite med Bjorn och Benny pa helgerna….

Gutetjejen
0

Ja det är sant *ler* men det var honom jag mötte och jag ser ingen anledning att ljuga om det för dom…men det är som det är och huvudsaken är ju faktiskt att JAG vet Glad

yogflame
0

Sen ska ni veta att meditation behöver inte vara sant med det man upplever, utan sinnet kan spela en spratt osv. men möter du honom igen eller att något  han sagt sedan  slår in ja då vet du ju bäst själv. Lycka till med dina meditationer iallafall.

Gutetjejen
0

Ja det kanske du har rätt i, har mött Mikael flera gånger här hemma hos mig och känner hans närvaro ganska ofta, "ser" ofta honom oxå. Jesus har däremot inte mött förut, han sa att min uppgift här  livet var att utveckla mig i andlighet och att healing är en stor del av det och så fick jag healing i gåva. Jag har ju gått reiki 1 och 2 och kan säga att detta med healing aldrig varit något som jag har tänkt på eller haft en tanke på att jag skulle hålla på med, men det känns helt rätt.

Tack yogflame för att du inte ser ner på mina upplevelser

Aldebaran
0

All meditation går ju ut på att hitta sitt inre jag, alltså sitt egentliga jag, det sk. överjaget som styr över det personliga jaget. Eller som det också heter i esoteriska sammanhang din monad (själens herre)

Tror ni inte att det kan vara glimtar utav ditt eget inre jag som man stöter på i dessa sammanhang, sedan att vår hjärna som i allra högsta grad befinner sig på det personliga planet tolkar det som att äerkeänglar och kristus alltid är närvarande…

yogflame
0

Jag tror också det beror på vad man har för tro. Pratar man tex om spöken fast du inte var rädd för dom kommer du att tänka på spöken när du går förbi trädet , där jag sa att ett spöke finns.  Man kan tex också tro att en pinne i mörkret är en orm och bli jätterädd. Så sinnet kan ju spela en en massa spratt.

Sen ser man en sån bild som man kan ta till sig.. för inte ser en muslim kristus  eller vice versa.

Men sitter man o tänker på änglar hela tiden så är det klart att dom kommer i tankarna, likaväl om man pratar om spöken så kommer en liten rädsla som inte fanns där innan.. sinnet är ett mysterium, så därför kan man bara tolka det man upplevt , tvivla tills man blir överbevisad.

Jag fick reda på en sak men sen tänkte jag nej det hände bara en gång det kanske inte stämmer , personen kanske upplevde det fel. Men sen har jag fått samma svar från 3 olika källor och det är först då man vet att det var sant.

Så det är så man får göra för att ta reda på om det är sant eller inte, man ska absolut inte lyssna på andra för dom brukar inte tro på vad man upplevt just för att dom kanske inte upplevt det själva.

Tvivla på sina upplevelser  tills man själv blir överbevisad är det enda man kan förlita sig på.

Aldebaran
0

#28 Visst är det så Yogflame, bilderna som projecieras av det man tror starkt på kallas åxå elementaler tillhör astralriket. Det är dom som i dom flesta fall spelar oss dessa sk. spratt och vi gör det till vad vi vill ha det som.

Astralplanet som åxå kallas känslo/emotionalplanet styrs ju av våra känslor och tankar..

Aldebaran
0

Lite om detta ämne, en del från en artikel jag lagt in på "systersajten"

Elementaler är tankeformer

Vår mentala, astrala och fysiska kropp består av material som tillhandahållits i dom tre elementalrikerna. Med andra ord är det de tre elementalrikerna som ÄR och förser människan med material till hennes mentala, astrala och fysiska kropp. Var och en av dessa kroppar har sitt eget medvetande, som är helt skilt från kroppens ägare, det mänskliga Egot (manas eller vår inre Gud), och som vi använder dessa kroppar för att kunna fungera och samla erfarenheter på det fysiska planet.

Den manasiska elementalsubstansen består av ett så hårfint levande material, att det uppstår en vibration så fort vi tänker en tanke. Den här tankevibrationen på verkar materialt både på det mentala, astrala och fysiska planet, varvid en TANKEFORM uppstår. Denna form motsvarar helt tankens mönster, styrka och kvalitet. Det är dess former som vi kallar för elementaler. Med andra ord är vårt sinne materia, men levande materia, och varje tanke vi tänker fäster sig vid sinnet och förbinds med det. Dessa former är lättrörliga (fleeting) och kan existera i några timmar, i månader eller i åratal.Elementalerna i sig har ingen form. Formen är producerad av människornas tankar, medvetet eller omedvetet, och våra känslor förser dem med energi och kraft.

Människorna tänker tankar och ger därigenom form åt dessa väsen. Genom att ständigt upprepa samma tankar, ger vi dem till viss del också ett slags enkel intelligens. Både astrala och mentala elementaler, som äger ett slags kvasimedvetande, påverkas mycket lätt av människor tankar och begär. De tvingas av tänkarens kraft och energi att anta en form. Varför? Jo, därför att de använder samma plan som utgör människors kroppar. Och för att kunna skapa substantiella former klär de sig i människans mentala, astrala och fysiska natur. Sedan kan de bli aktiva och ibland mycket mäktiga väsen. Det berättas om Martin Luther att han såg en djävul. Alltifrån barndomen hade Luther haft en föreställning om en personlig djävul, som hade en viss skepnad. Varje gång han upprepade den tanken gav han form åt elementalen och denna iklädde sig omedelbart den form som Luther föreställde sig. Ju oftare han upprepade sin föreställning om den personliga djävulen, desto tydligare blev formen.

[Mariann]
0

nedan en länk till en mycket utförlig artikel om astralplanet och dess invånare…

Kika här

Döden - ett äventyr och denna del behandlar astralplanet

astralplanet är i fler delar följ bara länken i slutet av artikeln.

Volito
0

det finns mycket information om änglar på dianacooper.com hemsidan, samt hon skrivit flera böcker om de (det finns en länk på utomjordiskt med en samtal med henne på tvn)

goat11_maya13
0

Passion är lika med bundenhet, kärlek är obudenhet. Snubben Jouni.

goat11_maya13
0

Aldebran ingen argumentation om du vet vad abstraktion är eller det högre sinnet är. Argumenten avtar med  djupare insikt. Hade Jouni.

Drumbo
0

Hej!

Några tankar härifrån, spontant:

Begreppet ärkeängeln Gabriel kommer ju från Bibeln.

Både på hebreiska som på grekiska betyder ängel "sändebud". Änglarna kallas också "De heliga" och "Guds söner", enligt 1917 års Bibel.

Ärkeängel innebär här en av de främsta, /arch/

Här återfinns Gabri-el, Mika-el, Rafa-el, och ibland Uri-el.

I en ortodox kristen tradition finns dock sju ärkeänglar, bl.a. Rafa-el.

("el-"  markerar här det gudomliga.)

Några återfinns i judendom och kristendom, men även inom Islam och den gamla iranska religionen Zoroastrism.

--

Att någon /några menar sig ha denna nämnda entitet - Gabriel - som sin personliga guida kan problematiseras, förstås.

Det finns ju enligt andra andliga traditioner hur många änglar som helst, och att det skulle vara just den i skrifterna omnämnde ärkeängeln Gabriel går väl knappast att fastslå?

Däremot kan det vara andra andliga väsen, som - för att hjälpa - kallar sig Gabriel för att den mottagliga skall kunna känna sig lugn och få en givande korrespondens med detta väsen.

Ungefär som vi inför någon vi inte känner kan hänvisa till en person som denne/denna känner; därigenom skapas en brygga mellan du och den personen.

Så tolkar i alla fall undertecknad detta.

Hoppas att något härovan kan vara givande för dig.

Allt gott

gm

Kursledare och LivsCoach

http://gmaaction.kulturservern.se

VoxCelesta
0

Jag får ofta kontakt med ängeln Gabriel när jag arbetar med Silver Violetta Flamman healing.

kreativika
0

Förra månaden hjälpte ett medium att rensa vårat hemsökta hus. Det var väldigt skönt eftersom en ande har påverkat mig väldigt mycket under de 11 år jag bott i huset och äntligen får vi båda frid.

I samma veva passade jag på att fråga mediumet lite frågor angående min andlighet.

Hon sade att mina skyddsänglar är Gabriel och Mikael.

Jag har dock ingen aning om vad de står för exakt och hur jag bäst kan nå dem eller be om hjälp. Min andliga vägledare finns ofta med mig och leder mig.

Vad är det som gör att man får specifika skyddsänglar av de sju strålarna? Jag vet att man kan tillbe vilken man vill av dem, men jag undrar varför mediumet sade att de var specifikt där för mig?

Gaiatri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#37 Man förs fram på någon av strålarna. Dvs personligheten är på någon av strålarna och själen vibrerar till någon av de sju strålarna. Genom varje stråle arbetar en av ärkeänglarna. Den stråle som du "är" på (den stråle som dominerar i ditt nuvarande uttryck, troligen personlighetsstrålen eller själsstrålen) kommer att vara på samma stråle som en av ärkeänglarna och vara mer i ton med denna ärkeängel.

Vi har också de andra strålarna representerade i vår energi och i personlighetens kroppar, astrologiska influenser, etc men ett par av strålarna brukar få ett större uttryck.