Svar till Amon. Om högre energier
Eftersom den andra tråden låstes svarar jag dig Amon här i stället, i en ny tråd.
När du skriver om energier från högre dimensioner undrar jag om du inte alls kan tänka dig att det är det allra högsta som du redan nu består av och är och som du alltid har bestått av och alltid har varit? Att det inte finns något större och högre där utanför dig än det som du redan är. Bara för att du inte kännt av det tidigare betyder det inte att energierna inte alltid har funnits. Du är ju inte en människa som gör gudomliga erfarenheter, utan du är det gudomliga som gör mänskliga erfarenheter. Och så länge som du söker utanför dig själv efter något högre kommer du aldrig att insé vad du redan är och att du redan nu befinner dig i "himmelriket på jorden", utan du kommer att fortsätta att söka och söka och söka…
Jag behöver inte söka energier utifrån - de kommer till mej ändå - eftersom det är en uppgift jag tagit på mej innan jag kom hit - att just arbeta med energier.
Däremot så kan jag "hämta dem" - med tankens hjälp - och skicka dem vidare till personer, platser, situationer osv. som behöver. Jag arbetar ju också med healing - och då strömmar dessa energier genom mitt huvud, hjärta och ut genom mina händer. Och så fungerar det för de flesta (tror jag) som arbetar med healing.
Jag kan också känna att jag spontant ger healing till någon person - tex om det står någon bredvid mej i kassan i affären eller om någon jag känner behöver detta. Då strålar det som en varm hjärtestråle från hjärttrakten - och avstånd spelar ingen roll.
Mina klienter brukar säga att mina händer är "heta som strykjärn"- om jag håller dem på eller ovanför ett ställe på kroppen som gör ont.
Har du aldrig provat att få healing - så rekommenderar jag dej att testa det! Det är en underbar upplevelse.
En annan uppgift som jag tydligen har tagit på mej - är att hjälpa förvirrade astralandar vidare mot ljuset. Det dröjde många år innan jag började med detta på allvar - eftersom jag tyckte att de var obehagliga - och ville inte ha något med dem att göra.
Men så på en träff - så påminde de oss om att detta var en viktig uppgift som vi hade tagit på oss. Och jag har också fått påminnelser om detta här hemma - då jag mediterat. Jag har visst lovat att hjälpa ca. tusen astralandar vidare mot ljuset - och snart har jag fyllt den kvoten. Då bör det lugna ner sej.
I allt detta ljusarbete så har vi naturligtvis hjälp av många högre ljusvarelser - som Ärkeänglar, Jungfru Maria och Jesus bla. Men mycket kommer ju förstås från Mitt Eget Högre Jag - precis som du beskriver.
Detta är lite av det jag pysslar med. Men de har också bett oss om att sprida information om vad som händer i världen - och vad som är på gång. Och det är detta jag försöker göra på dessa sajter. Vid ett tillfälle så fick vi reda på våra olika "andliga titlar" - då fick jag reda på att de kallar mej för "sanningssägaren".
Jag brukar också ofta få till mej vad jag skall säga när jag pratar med folk - utan att jag vet var det kommer ifrån. Då kan personen tex säga: Oj - det var precis det här jag gick och funderade på - tack så mycket för denna information!
När jag har meditationskurser - och läser upp meditationer som jag själv har skrivit - så brukar folk däcka efter bara någon minut. Och det oavsett om det är fem eller femtio personer i lokalen. Och detta vet jag beror på de energier jag förmedlar - från högre ort.
Och det gäller även när jag gör regressioner på folk - kan de bara slappna av ordentligt - för endast under djup avslappning kommer man åt undermedvetna minnen - så upplever de allra flesta minnesbilder från barndomen eller tidigare liv.
Ja - det var något utav det som jag arbetar med. För mej - och alla andra som jobbar på detta sätt med energier - så är det inte så märkvärdigt. Man bara gör det - och det fungerar bäst om man inte tänker för mycket.. men det kan ju förstås låta lite konstigt för personer som inte arbetar på samma sätt.
Men nu skrev du ju om energier som aldrig tidigare funnits på jorden (i tråden som blev låst). Healingenergier är ingenting nytt utan har alltid funnits. Reiki t.ex. utövades redan för tusentals år sedan och även innan man började att utöva Reiki har energin alltid funnits. Att händerna blir heta när man kanaliserar energier är helt normalt. Mina händer blir också heta när jag utövar Reiki och att healingen spontant sätts igång i närheten av människor som behöver healing är också helt normalt. Inget nytt alltså…
Och att folk somnar när dom mediterar är heller inget nytt, utan ett helt vanligt förekommande fenomen. Men det är inte det som meditation syftar på, utan snarare är syftet att vakna. Att bli medveten om saker och tings sanna natur och det kan du aldrig bli så länge du sover. Men om du säger att du läser någon ting för dem så är det ju ingen meditation utan en fantasiresa eller en avslappningsövning eller något liknande och då är det okey om dom somnar.
Med däcka - så menar jag inte att de sover - utan att de blir djupt avslappnade. Och så gott som alla brukar då få inre upplevelser - (i sina vägledda meditationer) - som de berättar om efteråt. (tex att få träffa sin guide)
Javisst - jag gick också reiki för sisådär 14 år sedan. Men jag har märkt att med tiden - när jag har fått starkare energier - så blir också healingen kraftfullare. Det är stor skillnad.
På Atlantis tid fanns det ju väldigt kraftfulla energier - som man använde till allt möjligt. Väldigt många som lever på jorden idag - var även med då - och har en del minnen i det undermedvetna från den tiden.
Där användes också mycket kristaller bla. i healing - och för att lagra och sända kunskap. Den kunskapen som vi förlorade då när Atlantis sjönk i havet - är nu på väg tillbaka till oss.
Men trots all denna kunskap om energier på Atlantis - så säger våra guider att det är faktiskt ännu kraftfullare energier som strömmar till jorden just nu.
Men då är det ju avslappningsövningar som du gör och inga meditationer….
Att healingenergin blir kraftfullare ju längre man utövar healing är helt normalt och precis så som det skall vara. Det beror helt på vilken resonans som du har till den gudomliga energin, som förresten inte befinner sig på något ställe därifrån den skulle strömma till oss. Det gudomliga befinner sig utanför tid och rum, precis där resten av dig som inte är kropp och ego befinner sig och något högre eller kraftfullare än det gudomliga finns inte, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. Det är det som är meditationens syfte, att finna ut vad vi redan är, det gudomliga, själva visdomens ursprung och källa….
Du kan kalla det för vad du vill. Huvudsaken är att deltagarna hittar sej själva på ett inre plan. Och där får de nya insikter och kunskap om sej själva - och upptäcker sidor som de kanske inte varit medvetna om.
Visst är det också avslappning - det behövs ju för att komma åt dessa delar inom oss - alltså ett avslappnat och fokuserat sinne.
I dessa vägledda meditationer, så kan man (i ett avslappnat tillstånd) - med tankens hjälp - tex hela sej själv - lösa aktuella problem - genom visioner skapa sin framtid - och få tex insikter om tidigare liv och relationer. Samt få träffa sin andliga guide eller andra andliga väsen som man kan ställa frågor till och få svar.
Så det handlar som du ser om mycket mera än bara avslappning.
Jag tror att vi menar ungefär samma sak om det gudomliga. Här på jorden kan vi ju bara ta in olika aspekter utav vår gudomliga potential. Men alltefter som vi utvecklas - så kan vi öppna upp (och ta ner) fler och större delar utav denna.
Det har också att göra med jordens frekvens och tiden vi lever i. Nu - i denna tid - är det möjligt för många fler att få tillgång till större delar av sitt gudomliga andliga jag. Och det beror ju också på att jorden - som också är en andlig varelse (liksom resten av solsystemet) - gör sin andliga uppstigning tillsammans med oss.

Amon, vad kostar det att få ta del av dessa "nya" energier?
Alltså jag menar dessa kurser du/ni har inom detta?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Är du intresserad? Att gå en grundkurs i ljuskroppsmeditation kostar några tusenlappar. Inte så många - men då ingår också ett stort paket av förinspelade meditationer som man kan göra hemma. Men jag är intebehörig ljuskroppsmeditationslärare.
De meditationskurser som jag ordnar sker via vuxenskolan - till priset av några hundralappar. Det tycker jag räcker för de deltagande. Men det här är ju vanliga enkla meditationer - som vem som helst kan göra egentligen.

Ja, egentligen är allt andligt saker som vem som helst kan göra.
Vem avgör om du eller jag är "behörig" Hur kan man bli behörig i andlighet?
Alltså en annan fysisk person kan efter några 1000-lappar avgöra om jag eller någon är behörig?
Tja allt går ju att sälja med mördande reklam som det heter så även andlighet inom vissa kretsar…
Att insé sin gudomliga natur är en sak. Att upptäcka sidor hos sig själv som man kanske inte varit medveten om, att lösa aktuella problem, att heala sig själv osv… är helt andra saker som inte har något med meditation att göra. Det kallas bland annat för personlig utveckling, psykologi och healing… Att vara i meditation innebär ett sinne utan tankar, en stoppad inre dialog. Det är bara våra tankar som hindrar oss att se insé vår gudomliga natur, det som vi redan är…
Men allt som du skriver om är inget nytt och det är inga nya energier du beskriver. Det är saker som alltid har existerat. Det kommer nog en massa nya tekniker och metoder och folk som lär ut dessa säger att det handlar om helt nya energier för att kunna sälja deras metod bättre. Men som sagt finns det inget högre än de gudomliga energierna och dessa har alltid existerat. Och det har alltid varit möjligt att erfara dessa och det har alltid varit lika möjligt att insé sin gudomliga natur. Det gudomliga är inget som varken du eller någon annan blir tilldelad någonstans i från, för det är det som du redan är. Allt handlar bara om att bli medveten om det…. Det har alla människor genom alla tider kunnat göra. Inget nytt med andra ord….

#9 Amen…..
Titt som tätt (för att inte säga i stor sett alltid) springer man på dessa saker som behörighet och certifierad inom det mediala och denna sk "nyandlighet".
Återigen är min fråga: Vem avgör om jag är behörig eller certifierad? En annan fysisk person som dessutom har tjänt en massa pengar på detta??
Skulle inte tro det……
Folk slutar sina jobb för att öppna företag i detta ämne och försörja sig inom andlighet med motivationen att andligen hjälpa andra.
Hela poängen då för er som springer omkring och inbillar er att ni är utvalad sanningsägare är att: TJÄNA din nästa utan varje tanke på egen ving i ord, tanke och handling…. Alltså inom riktig andlig utveckling så tjänar man inga pengar på sin nästa…. Då faller liksom hela konceptet av sig själv automatiskt och karmatiskt.
Kan ju vara värt att ägna ordet karmisk bindning en tanke… kanske??
Med behörig menar jag att man har gått en lärarutbildning i ljuskroppsmeditation. Det har inte jag - så därför har jag inte rätt att lära ut denna mycket speciella meditationsform. Min lärare har varit i USA och lärt sej denna - och det är bara en handfull personer i Sverige som också har kurser i detta ämne.
Jag tänker inte gå in och diskutera mera i detta ämne - då ni ändå har bestämt Er för att inte förstå. Jag själv har gått ner mycket i arbetstid för att bla kunna arbeta ideéllt med dessa energier - så för min del är pengar inte så viktigt - bara man överlever.
Kan bara nämna i förbifarten - fast egentligen så är ju detta helt privat:
"Jag satte mej ner häromdagen (efter allt tjat i den förra tråden) - och körde som vanligt igenom mina energicenter. När jag kom till Centralsolen så kom där en skock med genomskinliga ljusbarn - tog mej i handen och lekte och skrattade runt mej. De visade för mej att jag hade smutsiga fläckar på mej - så de hämtade vatten och svampar och tvättade bort dem. Sedan torkade de mej med mjuka dukar - medan de skrattade och lekte runt mej.
Så kom där en lång kvinnlig ljusvarelse - med vit hellång klänning och långt mörkt hår och vit slöja - och asiatiskt utseende. Hon hade något högt uppe på huvudet - en håruppsättning eller något liknande som höll fast slöjan. Jag kände igen henne som Kwan Yin - från fotografier - fast jag aldrig har träffat just henne tidigare.
Hon gav mej så milda tröstande och härliga energier. Och så började hon att prata en massa på asiatiska som jag inte förstod - så jag fick be henne att tala svenska i stället. Hon var med mej hela tiden som jag var kvar på Centralsolen - fastän jag även gjorde en del ljusarbeten under den tiden också.
Då sa hon bla: "Du är som en stor Sol - som lyser upp varenda vrå - och du ser sådant som andra inte ser".
Så fick jag en massa härliga energier av henne som jag bar med mej hela den dagen. Och jag förstod att det barnen tvättade bort - var all den smutsen som Ni kastade på mej i den förra tråden."

"Du är som en stor Sol - som lyser upp varenda vrå - och du ser sådant som andra inte ser".
"barnen tvättade bort - var all den smutsen som Ni kastade på mej i den förra tråden."
mmmm du tror att du är "the chosen one" för mänskligheten va??
Smutsen vi kastade på dig??? Vad menar du med det? Ge oss ett enda exempel på denna smuts som du här hävdat att vi kastat på stackars dig?
Är ifrågasättande och att ha en kristisk röst att kasta smuts?? Ingen förolämpade dig som person varken i förra tråden eller här.
#11 Det låter ganska orimligt i mina öron att du skulle behöva rening av ljusbarn pga av diskussionerna i förra tråden….
I kontakt med människor både på nätet och i vardagen så påverkas vi av varandras positiva och negativa tankar och känslor. Det som är skillnad på nätet är att man kan jämföra de reaktioner man uppfattar (både positiva och negativa) med de inlägg som gjorts.
Visst känner jag också av vad andra svarar innan jag gått in på nätet. Ofta loggar jag inför att jag uppfattat att jag fått ett PM eller att någon svarar på något inlägg. Men det går ju också att känna det som andra reagerar på utan att de skriver något.
Detta gäller ju för alla oavsett om de är medvetna om detta eller ej. Vi påverkas alla av varandra.
Du skriver ju i förra tråden att du tyckte att det var roligt att röra om här … Då tänker jag att rör man om hos andra så kommer det onekligen bli så att man också rör om hos sig själv.
Vi tar del av varandra och våra energier blandas och tar färg. Våra föreställningar tar tag i varandras.
Jag skulle nog tro att det var någon annan gammal smuts som du fick hjälp med.
Visst är det härligt med ljusbarn….

Vidare så är ju dessa ljusbarn endast vad vår personlighet gör dem till. Vi är ju i allra högsta grad astralt känslomässiga varelser, dvs vi känner och "tillverkar" våran tolkning i den astrala världen.
T.ex Den som lever hela livet fast övertgad i sin kristnha tro att Jesus av Nasareth kommer att omfamna en när man kommer till himlen, kommer till 100 % att mötas av en omfamnande "Jesus" när han eller hon kommer över på den astrala sidan.
Då våran personlighet endast är ett fragment av ett fragment av den gudomliga gnistan (överjaget/monaden) så tolkar vi ju alla (så länge vi inte kan se bortom personlighetens intressen) varje signal som kommer/bränner igenom från vårt överjag som "meddelande från högre ort" sänt av vår personliga guide etc etc…. Vilket faktiskt är ganska så sant, vår personliga guide är ju inget annat än den gudomliga delen av dig själv som vis av erfarenheter i otaliga tidigare inkarnationer talar till personligheten via samvetets röst, för att på så sätt guida oss igenom en situation dä vi varit förut så att vi slipper göra om läxan en gång till.
Vi i fenomenvärlden känner av detta som att t.ex "samvetet gnager i oss", andra som är mer lyhöprda kan snappa upp hela meddelanden under meditationer etc, om att göra så eller så istället för si eller si. Så detta med änglar och ljusvarelser är speglingar av gudomligheten i vår allra högst personliga tillvaro. Men varför vara besviken över detta? Vad kan vara högre än att ha gudomligheten själv som sin guide?
Marishi
Nya högre energier som kommer in och blir tillgängliga ser jag som att de blir nu tillgängliga för mänskligheten som helhet.
Höga energier har vi individuellt kunnat nå tidigare… och det är flera som har gjort det under årstusendena…
Men det nya är att mänskligheten som helhet börjar svara på dessa energier och därför kallas de nya. Det är samma slags energier som en del individer kunna nå genom åren så på så sätt är de inte nya.
Kollektivt är de nya och vi känner nu av kollektiva effekter av dessa men individuellt har de kunnat nås även tidigare.
Hur kan man nå det som man redan har och hur kan något bli tillgängligt som aldrig varit borta?
Vill du veta hur? 
De flesta av oss är inte medvetna om själen eller monadens energier. Alla kan inte medvetet känna närvaron av vårt högre jag och själens vibrationer uppfattas inte alltid.
Det som blir tillgängligt igen är när vi i medvetandet uppfattar att det finns. För även om vi alltid har själens närvaro och monadens livsenergi så om vi inte i medvetandet har registrerat det så är det inte i medvetandet tillgängligt. Då behöver man nå själens eller monadens medvetandenivåer. Därför bygger man en bro i medvetandet - regnbågsbron.

"problemet" är ju att de flesta av oss är så väldigt ego-fästa och tar saker så personligt
…
som om man tex. får ett budskap till sig att " du är ljuset" , så betyder det ju inte att man är "utvald" på något sätt….vi är ju ALLA ljuset…bara det att man börjar få kontakt med den delen…som vi ALLA har.
Jag ser detta gång på gång…människor som får hybris när de fått ett budskap…och det är kanske inte riktigt meningen….
Och hur kan någon uppfatta det som redan finns om det pekas åt helt annat håll? Att bli medveten om sin gudomliga natur innebär att man med hela sitt innersta väsen känner att man är det gudomliga själv. Hur skulle då snack om nya och högre energier kunna hjälpa en till denna insikt och erfarenhet? Det är ju att peka mot helt ett helt annat håll. Mot något annat än det som du redan består av och är.

Så är det nog Szirius…..
Jag tror ändå alltid på dualiteten fortskrider i någon form. Har svårt att tro att vi är gudomliga gnistor och tragglar igenom inkarnation efter inkarnation här nerer i de tre läägre världarna bara för att åter hällas tillbaka till den "stora tunnan med vatten". Till vilken mening då?
Tror istället att evolutionen fortskrider i nya sk "big bangs" allt eftersom och vi då kommer fortsätta där…
#18 Jag tror - eller rättare sagt VET - också att VI ALLA ÄR UTVALDA - och ATT VI ALLA ÄR LJUSETS BARN!
Och jag respekterar ALLAs tro och helt egna livsåskådning.
Och jag vet att ALLA gör sitt BÄSTA - och lämnar sitt bidrag - stort som smått - och att vi alla är här som lärare åt varandra.
Men det vore ju lite kul om man kunde få lite, lite respekt tillbaka - även om man har helt andra erfarenheter - och en annan andlig inställning. Det är väl intressant att även få ta del av andras efarenheter?
Jag tror att vi alla har många olika uppgifter här på jorden att utföra. Och jag anser inte att mina är viktigare än någon annans. Bara kanske lite annorlunda än de flestas.
Jag tycker också att på en sådan här sajt - så borde det vara högt i tak - och att människor med många olika erfarenheter och livsinställning kan få komma till tals - utan att bli nertryckta i skorna.

Att komma med smuts som kastats på dig från oss (flera) i trådarna, när det egentligen handlar om ifrågasättande, ingen förolämpade dig som person.
Ändå kan du komma med uttalanden som du gör å sedan nu då komma å säga att vi inte visar dig respekt..???