Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5278 ggr
[JesperAhlkvist]
1

Äkta kreativ ilska!

Today I´m really PISSED! I´m so angry because most people think they are free when instead they are living in theses small, small boxes. You judge and evalute everything from your perspective. Your still blind if you think you´r free. Don´t you see the system is totally INSANE. Dont think it, feel it. You are CONTROLLED and it´s getting worse every day. Microchips in our body isn´t fantasy anymore, it´s for real. YOU HAVE TO WAKE UP, It´s only you who can change this, no one else.

There are forces among us who wants to control YOU. Why do you think Obama has low numbers? Is it because he is a bad president? Of course not. It´s because everything is controlled. You see it everywhere, everywhere. Today you use VISA or Mastercard to pay almost everything. They ask for you adress if your going to buy something that cost more then $700. Think about it, just start to think about it when authorities calls you or anybody else for that matter.

Do you think children should have homeworks when they spend 6 hours or more in school? Why is that so? Because we can raise them up to become robots so they can serve the system. The control is endless but the system is going to collapse. More and more people waking up every day and realizing this.

Even if you don´t care that you are controlled it raises fear, a lots of fears. Do you think we need more fear on this planet? Do you think we come to this planet to feel fear at all?? do you??

The real truth is that You are endless love, everything else is illusion.

"All truth is simple to understand once they are discovered, the thing is to discover them" Galileo

Spread this if you think your not free.

Gaiatri
0

När vi tycker att något är fel med världen och vill förändra så behöver vi börja med oss själva. Det man tycker är fel och det som man blir upprörd över kan man försöka ta in i hjärtat och därigenom förändra tänkandet om det.

Hjärtat helar. Genom att förändra sitt eget tänkande så minskar man sitt bidrag till separationen. Om man säger förlåt och tar in de tankar och känslor som man får in i hjärtat för att rena och acceptera så ger det en potentail att förändra världen.

När vi pekar ut de personer eller grupper som är vi tycker är "fel" och som gör att vårt liv är begränsat så bidrar vi till separationen. Vi kan istället fokuserar på vad det är i oss själva som gör att vi blir upprörda och får ett negativt tänkande om "de andra".

Jag kan inte poängtera det tillräckligt mycket. Hjärtat är platsen för transformation. Vi behöver lära oss att älska och acceptera människor. Man måste inte gilla allt som andra gör eller tänker men prova att ta in dem i hjärtat.

Den här sortens tänkande, som i #0 när vi fokuserar på att andra gör att livet är begränsat och att de flesta inte ens är medvetna om att "de andra" gör livet surt för de flesta, förvärrar situationen.

Det för oss längre in i separationen. Allt tänkande (och kännande för den delen) som gör att vi separerar oss från andra människor håller oss från vårt sanna jag. Det jag inte gillar hos någon annan kanske är något jag behöver titta på hos mig själv. Jag behöver förändra mitt eget tänkande om andra människor för att kunna förändra världen.

Just ett sådant här inlägg som i #0 ökar på rädsla. Och ändå så står det: "Do you think we need more fear on this planet? Do you think we come to this planet to feel fear at all?? do you??"

Det blir mycket motsägelsefullt.

[Trulig]
0

#1 Tack Gaiatri. Ilskan finns i oss människor och det är möjligt att den kan skapa något kreatitv men inte genom att se sig som ett offer - som jag tolkar första inlägget.

Ilskan har nyligen gjort entre i mitt liv efter lång tid. Förstår inte varför, tycker inte om det och framför allt lyckas jag inte kanalisera den på rätt sätt. Men jag inser det i alla fall och jobbar på det.

szirius
0

Jag tänkte på samma sak som #1 när jag läste detta.Hela brevet andas ju just RÄDSLA .

Dessutom:

Det finns ett talesätt som säger " när du pekar på någon annan så pekar tre fingrar mot dig själv", vilket handlar om att bli varse om de projiceringar man gör.Ödmjukhet inför både sin egen och andras " okunskap" är snarare vad vi behöver odla mer av.

Tänker på " kasta du den första stenen, som är utan egna brister"Flört

Det blir så dömande att anse sig ha rätt att bli " kreativt arg"  på de människor man anser " inte förstår ". Det skapar bara en konstig hierarki - för det finns DEFINITIVT alltid människor som kommit längre än en själv - ska de då i sin tur vara arga på oss? Näe, det känns ju så totalsnett.

Att läka jorden och oss själva från att skapa mer rädsla, gör vi inte genom ilska, oavsett hur kreativ den kan vara.

[JesperAhlkvist]
0

Går det att krypa in mer i sig själv än vad vissa på den här sidan sysslar med?

När du väl börjar se bortom illusionen så blir allting otroligt självklart. Fler och fler människor vaknar för var dag och inser detta.
Du är kontrollerad av ett system som vi människor kallar Illuminati. Det går långt över vår fattningsförmåga. Det finns ingen separation, det finns inte ljus eller mörker, positivt eller negativt, dåligt eller bra, Gud eller djävul, manligt eller kvinnligt. Det finns ingen död eller liv. Det finns ingen tid, rum eller rörelse. Allt är en illusion för att vi ska vara kontrollerade.
Låter det konstigt? Hur låter detta då? Cancer existerar inte mer än i vår hjärna. Åldrande finns inte. Familjen är en illusion.
Det finns inga, val eller syften eller förändring. Vi är redan allt, vi är enhet, vi hör redan ihop. Vi agerar smått eftersom vi tror smått. Så länge du identifierar dig med ditt namn eller kropp kommer du ha känslor och tankar som är relaterade till begränsning.

http://www.youtube.com/watch?v=MXKESd1AlrU&feature=related

http://www.davidicke.com/articles/illuminati-mainmenu-57

[Mastre]
0

Jag tycker vi gör ett bra jobb med att kontrollera oss själva… Många gånger begränsar vi oss för att det känns tryggare så. För att verkligen bli fri kan jag ifrågasätta mina åsikter, attityder och värderingar: var kommer de ifrån, hur har de formats, varför tycker jag så? Många gånger visar det sig att jag helt enkelt har tagit över andras syn på världen; föräldrars, lärares, medias, vänners…

När jag insett det kan jag börja ifrågasätta om jag verkligen håller med. Stämmer detta med min egen erfarenhet? Med mina känslor? Om jag kopplar bort "alla andra" och bara frågar mig själv: är det här vad jag tycker? då kan svaret bli en överraskning. Man kan reagera med förvåning och insikt, men också med rädsla (hur kan jag tycka så här när alla andra tycker tvärtom!) eller ilska (så här får man inte tycka!) innan man lyckas acceptera och integrera den nya aspekten av sig själv.

Det finns alltid människor som vill kontrollera andra, men den mesta kontrollen kommer inifrån oss själva, när vi inte använder vårt självständiga tänkande.

retep
0

Kontrollen hör till och fortsätter även då vi är upplysta.

Samtidigt med att vi är en medveten andlig, kanske upplyst varelse är vi även en människa som lever i en kropp och under en del inflytande av "Världsliga ting"

_Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

NiklasEri
0

Håller med föregående inlägg, till stor del.

Vill tillägga till tråden:

Belys det du inte vill ha, men även vad du tror du vill ha. Var arg, men glöm inte kärleken.

[Hukanson]
0

#1 "Prova att ta in det som du tycker är fel i ditt hjärta" det är ett bra generellt råd. Vi behöver sannerligen se tillvaron från hjärtats grund för att själva undvika att hamna i trångmål.

Men andra människor kan vi inte alltid göra nånting åt, de har valt att leva som de gör och kanske bara blir starkare på sin väg av att vi älskar dem och ger dem kärlek.

Allt kan inte botas med healing och kärleksterapi. Den värld vi lever i är en traderad ekonomi som har byggt upp ekonomiska mönster av att leva överflöd på andras arbete rent objektivt och en del är villiga att göra handlingar för att upprätthålla dessa privilegier. Att ta in detta i hjärtat och försona sig med samhället sådant som det är skulle kunna bromsa den uppmaning till att leva i ljuset av en ny tillblivelseförändring som händer just nu i hela världen.

Men jag håller med om att vi då måste stå fasta i vår hjärtekärlek till det som vi vill ha och låta vår kärlek växa till stora träd i vår trädgård.

Gaiatri
0

Energi följer tanken… Dvs det vi tänker på ger vi energi. Vi ger väldigt mycket energi till det vi inte vill ha genom att fokusera på det. Det vi inte gillar växer sig starkare för att vi tänker på det.

Det är viktigt att se världen som den är. Vi behöver se med öppna ögon det som sker. Det handlar inte om att blunda för de orättvisor som sker i världen utan om att inte ge energi till tankeformer som föder negativa känslor och tankar. Se dem men fastna inte i dem.

Ge mer energi till det du vill ha.

Alla tankeformer som föder hat och rädsla ökar på illusionen av att vi är separerade. Det som händer när vi är fokuserade i hjärtat när vi möter det som sker är att vi själva minskar vårt eget bidrag till denna illusion av att vi är separerade.

Denna fokusering på tankeformer om illuminati ökar på vår känsla av separation, den ökar på rädsla och hat i världen. Jag tycker också att den drar bort vår uppmärksamhet från de problem som existerar och vad vi kan göra för att lösa dessa problem vi har i världen.

Att fokusera på vem eller vilka som som är skyldiga till de orättvisor som sker i världen när vi själva lever (i sverige) gott på den snedfördelning som finns i världen och är med och bidrar till den. Man behöver rensa i sitt eget hus först istället för att peka ut syndabockar.

Vi har pekat ut syndabockar länge nu inom mänskligheten istället för att själva ta ansvar över det som vi är med och bidrar till. Hur påverkar vi själva världen genom våra tankar , känslor och handlingar? Vad bidrar vi med och hur kan vi lösa problemen. Peka finger på häxan har vi gjort alldeles för länge.

NiklasEri
0

Problemet är att vara fast i illusionen, inte att illusionen existerar.

[Hukanson]
0

Tråden utvecklar sitt tänkande.

#0 visar en upprörd protest mot systemets krav på underkastelse under förutsägbar kontroll baserad på kapitalets lag&rätt-starka makt, vilket ger en robot-aktig människopsykologi som separerar oss från oss själva och kväser mänsklig frihet och kärlek.

#9 spinner vidare på att kulturen är en manifestation av Illuminati's kontroll av politik och människors sinnen vilket ger snedfördelning och orättvisor som ej bör uppmärksammas för då ger vi energi till detta som då binder fast oss i något som är ohälsosamt.

Information är viktigt när vi reflekterar på detta. Vad är Illuminati? "Ni ska inte göra er några bilder alls av något i himmelen eller på jorden" sa Jesus i en kommentar till Israels lagkloke. Men många gör just det och skapar en kulturtröja som bara delas av de invigda. Så det är frestande att informera sig men svårt att frigöra sig. Denna kulturelit bestämmer vad som är "fint" och vad som är "tradition". Men många har ifrågasatt legitimiteten i denna kontroll. Varför? Det är en annan tråd.