Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1984 ggr
[resande71]
0

Att ha kontroll men ändå släppa den

Vi behöver ha kontroll över våra egna jag. Om vi lyssnar för mycket på andra och försöker vandra deras vägar tappar vi bort vårt eget jag. Jag upplevde detta under några år av min stegrande andliga utveckling. Det slutade så illa att jag inte längre visste vad jag kände, tyckte och ville. Detta gav mig i sin tur en persolighetsklyvning/ psykos. Tack och lov finns det mediciner mot detta tillstånd. När man väl hittar tillbaka till sig själv igen gäller det att vandra SIN EGEN VÄG. Lyssna på känslorna inom dig, för de talar om vad som är rätt för DIG.

Alla är vi unika varelser i universum. Försöker du efterlikna moder Theresa och vara ödmjuk fast du egentligen är urförbannad på livet så är detta ingen bra kombination. Om du är en dryg typ som råkar såra andra bara för att du säger din inre sanning, låt det då vara så! Det finns en anledning till att en del av oss sårar den andre. Den som blir sårad lär sig se vad som behöver helas inombords.

Älska dig själv oavsett vad du är. När du sett dina egna brister och älskar dig själv ändå, hjälper universum dig med att förfina dessa mindre lyftande egenskaper.

Ha kontrollen över ditt eget jag för att inte splittras sönder.

Släpp kontrollen när universum knackar dig på axeln och begär att du ska släppa ett livsmönster, en längtan, din styrka eller tom din innersta vilja. Det finns något större bakom…

Kärnan av dig själv kan du aldrig förlora. Det du behöver i livet för att må bra kan du aldrig förlora. Universum tar bara i från dig saker du INTE behöver. Saker som gör dig MINDRE.

Lita på dig själv och lita på universums krafter att vilja ge dig något du inte hade en ANING om att du faktiskt behövde för att bli en större, mer älskande och lyckligare varelse.

[Trulig]
0

Tack!!!Det här behövde jag höra!

[Ming]
0

Mkt kloka ord som gick rätt in…tack!!

"Om vi lyssnar för mkt på andra och försöker vandra deras vägar tappar vi bort vårt eget jag"

Denna mening är kärnan på vägen!!

Kan tolkas på flera sätt:Det finns människor som vill PRACKA PÅ ANDRA SIN EGEN TRO,hjärntvätta, och är vi då mer el mindre svaga så är det lätt hänt att "åka dit"….tänker bl a på Knutby…

Att lyssna till andra som bara delger SINA erfarenheter utan krav överensstämmelse…ja då är det lärande.

Sture/Ambres egna ord:"Om du känner en skälvning i ditt hjärta när du hör på mig följ mig då en bit på vägen.Om du inte känner något så gå vidare då finns din lärare någon annanstans.

Jag älskar dig när du går"

[resande71]
0

Jo, lärare finns det överallt. Hör deras sanning men känns det inte rätt så finn din egen sanning. Lärare kan peka ut vägen du går men du behöver vandra den ensam. Kan vara skönt till viss del att låna andras skor eller vandra tillsammans med någon på deras stigar, men i slutändan förgör vi våra egna jag.

Känslan inom oss är den sannaste vägvisare vi har.

Beundrar Ambres ord. Programmet som sändes för ett par år sedan var mycket intressant och hans ord gick rakt in i mitt hjärta… Oskyldig

[Ming]
0

…..dessutom säger han: "Tro inte på vad jag säger. Pröva det."

NiklasEri
0

Mycket bra skrivet. TACK!

Citerar dig:

"Kärnan av dig själv kan du aldrig förlora. Det du behöver i livet för att må bra kan du aldrig förlora. Universum tar bara i från dig saker du INTE behöver. Saker som gör dig MINDRE."

/ Niklas