Mediterar ser enbart bara 1 färg
När jag mediterar och konsentrerar mig på tredje ögat, så lyyser den lila. jätte fin lila färg. vad betyder detta?!
svara nån
Lila - eller indigoblå - är just tredje ögats färg - så det är inte så konstigt om du ser den färgen när du koncentrerar dej på tredje ögat! 
Lila färg står också för transformation - så det är mycket möjligt att ditt tredje öga växer just nu - expanderar för att kunna ta emot mera ljus och information. Då kan man också känna det som ett tryck eller en lätt huvudvärk i mitten på huvudet.
#1 Då har jag en liten fråga. jag har känt ett tryck i 1 1/2 år just i pannan. Det har skett i samband med att jag försöker ändra mitt sätt att tänka, känna och agera samtidigt som jag återupptagit det andliga tänket. Nu har det lugnat sig lite men när det var som värst värkte det verkligen. Jag har drömt oerhört mycket under denna tid. Jag har tagit upp detta tidigare i en tråd. Jag har bl.a fått rådet att öppna hjärtchakrat för att balansera och kanske även för att transfomera. Jag har varit ganska vilsen och har verkligen velat förstå och få hjälp från någon vis källa. Jag får till mej saker men har svårt att skilja på egot och själens budskap. Någon som har ett tips eller kanske kan förklara?
Försök att inte tänka så mycket… Våra andliga guider jobbar med oss på många sätt för att öka den andliga medvetenheten och omvandla våra kroppar så de passar bättre in i den nya tiden.
Om det bara är tillfälliga övergående besvär med huvudvärk osv. - så är det troligt att det rör sej om att tredje ögat expanderar.
Men om besvären håller i sej - så tycker jag absolut att du skall uppsöka en läkare för att utesluta att du fått någon sjukdom!
Om du försöker tänka annorlunda - så tänk positivt - då känns det bättre i huvudet! Det är faktiskt sant! Expansionen av tredje ögat gör att du kan ta in mycket mera information och ljus - (som betyder kärlek) - och om du har några negativa tankar om dej själv eller någon annan - så kan det faktiskt räcka för att få huvudvärk! 
#3 Tack Amon, det stämmer nog att det är när jag grubblar och försöker analyserar mina och andras tankar och handlingar som det trycker på. När jag kommer in i flödet så försvinner det. Tack! Jag uppskattar verkligen feedbacken. Har inte någon i min närhet som jag kan prata med sånt här med. Vilken tur att detta forum finns!
Ljus och värme!
Youre welcome!