Vem? är det du möter?
Hur gör du när du förnimmer att du "känner igen" en människa du tillfälligtvis (?) möter?
Stannar du upp och fångar ögonblicket och tar tillvara mötet?
Det gäller ju ofta om att vara snabb och modig, så att de inte springer förbi!
Är sådana möten egentligen tillfälliga? Vad har sådana möten betytt för dig?
Vem? är det du möter? Minns du, förstår du….?
/ Peter
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jag lärde mig att det finns människor som kan ha värderingar som är absolut tvärtom mina egna. Jobbigt men ja lärorikt ändå. Vem var det jag möte och vad är det jag ska förstå???
Två frågor som kan ha flera svar antar jag?!
Vem var det jag möte? Var det bara någon, eller var det någon som du hör samman med själsligt, över tid och rum.
Vad är det jag skall förstå? Vad var det jag fick veta, vad och hur kan jag använde det?
Kanske litet djupt och och subtilt…men å andra sidan detta är ett andligt forum. Så vad förnimmer vi, hur fångar vi och sätter ord på detta?
/ Peter
Moten i livet ar sa oerhort viktiga… det finns korta, livslanga, obehagliga etc etc. men ALLA moten ar till for just DIG,, liksom alla handelser i livet:) Darfor finns det inga negativa moten, negativa handelser, fantasktiskt eller hur. Nedan ar en relativt enkel beksrivning av moten,, inte sa djupgaende, och en som har vandrat omkring genom olika mail,, men anda valdigt tydlig och jag tycker att den greppar om vad moten i livet handlar om , vare sig de ar korta eller langa!!
/Ulrika
Reason, Season, or Lifetime People come into your life for a reason, a season or a lifetime. When you figure out which one it is, you will know what to do for each person. When someone is in your life for a REASON, it is usually to meet a need you have expressed. They have come to assist you through a difficulty; to provide you with guidance and support; to aid you physically, emotionally or spiritually. They may seem like a godsend, and they are. They are there for the reason you need them to be. Then, without any wrongdoing on your part or at an inconvenient time, this person will say or do something to bring the relationship to an end. Sometimes they die. Sometimes they walk away. Sometimes they act up and force you to take a stand. What we must realize is that our need has been met, our desire fulfilled; their work is done. The prayer you sent up has been answered and now it is time to move on. Some people come into your life for a SEASON, because your turn has come to share, grow or learn. They bring you an experience of peace or make you laugh. They may teach you something you have never done. They usually give you an unbelievable amount of joy. Believe it. It is real. But only for a season. LIFETIME relationships teach you lifetime lessons; things you must build upon in order to have a solid emotional foundation. Your job is to accept the lesson, love the person, and put what you have learned to use in all other relationships and areas of your life. It is said that love is blind but friendship is clairvoyant.
Hmm, För flera år sedan så var jag med om ett märkligt möte,,,,
Jag cyklade hemmåt och mötte en tjej och jag vet inte riktigt vad det var som hände…
Men vi båda två började vinka till varandra på långt håll,, Jätte glada över att se varandra,, för vi hade båda nånslags glädje känsla över att se varandra igen,, för det kändes som det var väldigt länge sedan,,,,
Men när vi stannat cyklarna och ska till att krama om varandra,, så upptäcker vi plötsligt att,, Nä men,,
Det var ju inte DU!?? Det var inte Vi?? Det bröts mitt i ??
Jätte konstigt och snöpligt,, det var som en gardin drogs ner emellan oss,, så vi skildes åt förbryllade båda två över det märkliga som skett,,,,,
Jag cyklade hemmåt med nånslags overklighets känsla inom mig,,,,,,,
Så vad detta handlade om,, vet jag inte med säkerhet, men nog tror jag att vi kanske delat ett förflutet någon gång i tiden,,,
Men det är ju bara vad jag tror.
Vad fint berättat Rore. Jag tänker att ibland kan man "känna igen" någon väldigt mycket men det är på något sätt konstigt här och nu. Men kanske träffas igen… under andra omständigheter…

#4 Hon kanske tyckte du var någon annan, någon hon kände sen såg hon att det var fel. men hade det varit jag hade jag gett dig en kram.
Tack Gaiatri!
Jag tyckte det var så egendomligt eftersom vi båda två var så ivriga och glada,,, och sen bara försvann känslan av igenkännande,, Så det blev verkligen konstigt här och nu,, just då,,
,, men det var en häftig upplevelse också.

Det är häftigt att tänka att inga möten bara skulle vara slumpen utan att varje sammanträffande har ett syfte. Vi ska lära oss nåt av alla vi möter och visst kan man i ett kort ögonblick ibland få en känsla av att man känner varandra på ett djupt, evigt plan.
Satt som passagerare i en bil som körde om en djurtransport på en större väg.Ett sekundsnabbt ögonblick fick jag ögonkontakt med ett av de nötkreatur som fanns i lastbilen.Detta har förföljt mig sedan dess och jag har undrat mycket över vad det betydde.
Under denna korta sekund gick det som en stöt genom kroppen och jag kände tydligt att vi var sammanbundna och ett, djuret och jag. En minst sagt häftig upplevelse.
Säkert var det själen hos djuret som du såg…själen som visste och reflekterade den kommande dödens…och livets verklighet? Och så mycket mer "denna korta sekund"
/ Peter

Jag har blivit mer modig att " ta tillvara " på dessa möten och på så sätt fått några av mina närmaste vänner
.
Jag har tex redan efter en stund vågat säga " du, jag känner att jag tycker om dig väldigt mkt och jag tror att vi kan bli goda vänner om vi lär känna varandra.Det känns faktiskt som att vi redan känner varandra på något plan". Och jag har hittills fått svaret " jamen detsamma!"
Jag tror faktiskt aldrig att det hänt att jag upplevt denna " igenkänningsfaktorn" hos någon som inte känt detsamma tillbaks.
Gamla själsvänner eller att tiden är synkad så att nu ska vi mötas och det är viktigt för framtiden.
Härligt att höra szirius, att du "ser" synkroniciteten och kan ta tillvara dessa betydelsefulla möten.
/Peter

Tack för svaret Peter om djurtransportmötet. Tror det stämmer . Det var både en obehaglig och känslosam händelse.
Det här szirius skriver låter häftigt.
Jag har mött två personer, som båda betyder väldigt mycket. Det känns som att vi har känt varandra länge. Även fast det bara är månader, respektive veckor.
Tomrum inom mig har blivit fyllda. Även om vi tappar kontakten, så vet jag att vi ses igen. Det är ganska otroligt.
Men är man öppen och uppmärksam, så ska man se att man hittar personer, vilka redan finns hos en, djupt inom en. Personer som har följt en länge, och kommer att finnas där…
Låt eran energi stråla, så finner ni de ni är menade att finna.
/Niklas