Vem skrämmer min son?
Min son på 4 år har under ett års tid vaknat flera gånger hysterisk. Säger att det är nån med blommor som vill upp i hans säng.Den flyger. Alex skakar av rädsla, tar timmar innan han törs somna.Även om han lägger sig i våran säng så kommer den där med blommorna tydligen efter han in tilll vårt sovrum.Vi ser inget, men han är klar vaken o skriker o pekar oftas ner mot golvet. Lider så med min son för nånting skrämmer han så. Nån som kan ge mig råd eller såga vad det är?
Du kanske kan förklara för din son…
Är du lugn..så blir han ..det också..
Det låter som om det är någon från andevärlden som är på besök hos er, och barn har en naturlig gåva att se saker som många vuxna inte ser då barn är mediala och sedan får lära sig att andar/"spöken" inte finns.
Försök bara hålla dig lugn inför din son, för han kan bli mer stressad när du blir orolig.
En sak du skulle kunna prova är att säga ut i luften eller tänka intensivt att "nån" ska lämna er ensama och inte skrämma sonen någonting mer.
Hoppas det löser sig! Lycka till!

När Människan är ett barn i fysiska världen, är hennes kroppar mycket mottagliga för överfysiskt inflytande. Under de första åren av sitt liv i de lägre världarna kan hon påverka dem i hög grad, framför allt den astrala och även den fysiska under de första sju åren.
Det är oerhört lätt att påverka ett barns astralkropp, och den sänder sina intryck vidare till sinnesförnimmelsernas centra i den känsliga fysiska hjärnan. Där kan ofta ett lite barn inte göra skillnad mellan fysiska och astrala former. Många barn pratar och leker med astrala lekkamrater och kan inte se någon skillnad på dem och sina fysiska lekkamrater.
Många saker på astralplanet kan också te sig som skrämmande för små barn. Och kan te sig på olika sätt, som mardrömmar men också i vaket tillstånd.
Det bästa är att bara försöka vara lugn, prata med ditt barn och lyssna..
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Jag tycker du ska ta kontakt med ett medium som kan förmedla vad den här figuren med blommor vill, bara det att den har blommor med sig visar att den vill väl, man ger blommor till nån man älskar, Jag har ett barnbarn som också ser, hon var också rädd men vi har lugnat henne, talat om för henne att det inte är farligt , dom är här för att hjälpa och skydda, ibland står hon och pratar med någon vi inte kan se, både hennes mamma och moster och jag (farmor) är mediala. Vi hanterar detta på ett naturligt sätt och då blir det inte konstigt längre.
Båda mina barn har haft detta som du beskriver. Fast inte samma syner varje gång dock. Jag hade det själv oxå som barn. Läkare förklarar det som nattskräck. Du drömmer men är i ett vaket tillstånd och både ser och hör saker. Oftast händer detta fenomen ca. 1 timme efter di har somnat. Sen kan det hålla på hela natten till och från om det vill sig illa. Läkaren rekkommenderade nässpray innan läggdax för det är syrebrist som kan skapa detta fenomen.
För mina barn har det hjälpt delvis med nässpray och att man är lugn och försöker trösta och få barnet att somna om igen direkt.
Det var en teori…. (den vetenskapliga…)
Det kan oxå va så som de andra beskriver att ditt barn faktiskt ser andar eftersom barn är mkt mer öppna än vad vuxna är.
Jag provade med min flicka att lägga ett litet "skydd" om henne varje kväll vid läggdax. Du visualiserar och drar en sk. bubbla runt och säger högt att ikväll kommer du att sova lugn och inga mardrömmar eller annat ska störa dig!
Detta kallas för sk. auraskydd
Det har funkat jättebra och hon sover lugnt och truggt!
Hjälper inte detta så säg till på skarpen att NU FÅR DET VARA BRA! Här i detta huset behöver vi vår nattro och det får ni respektera!
Det är vi som lever i vår fysiska värld och ingen från ngn annan dimension ska få styra över det! Ta kontrollen.
Även om det troligtvis är en ande som vill beskydda ditt barn så ska det inte få kännas obehagligt och skapa rädsla för då får de ge sig iväg!
Hoppas du blev klokare!
Kram
Medarbetare på Tarot

Be denna ande att gå iväg så gör den det (den är nog inte medveten om att den skräms kan hända). Men Be den gå iväg och förklara varför.
När din son är på dagis, tala till anden, ta några blommor i handen och tala. Han kommer att höra mycket väl vad du säger. Det är ditt hus, din rättighet att bestämma om anden ska vistas där eller inte. Men säg snällt och förklara varför.
Tror inte att anden verkar vara medveten om att han skrämmer Alex. säger namnet Bertil eller Berndt dig något? (fråga din sambo)
Lycka till & försök bra så lugn som möjligt när du talar, men ropa på honom, det är lugnt.