Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5287 ggr
Tangotime
0

Kan djur "spöka"?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har med stort intresse läst endel på ert forum och vill nu ställa en liten fråga.

Genom åren har jag varit tvungen att avliva en del sjuka hundar. Jag har aldrig märkt av något konstigt efter åt förutom efter en. Han var som ett frimärke på mig när han levde. Jag kunde inte gå en meter utan att han var där och han skyddade mig med sitt liv. Han fick hjärtproblem och avlivades 6½år gammal för 3år sen. Ett par dagar efter vaknade jag en natt av att jag hörde tass ljud ute i vardagsrummet. Jag trodde att det var någon av mina andra hundar som var på väg att kräkas (dom är aldrig uppe och går på nätterna annars) så jag låg och lyssnade en stund för att höra. Men det var precis som om hunden bara gick fram och tillbaka, stannade lite och sen gick några steg igen. Då satte jag mig upp och såg att båda hundarna låg i sängen och sov! Jag vet att jag var vaken och hörde något. Vad sjutton kan det ha varit?

Är det möjligt att djur kommer tillbaka och "tittar till oss" i bland?

Zynell
0

Det tror jag definitivt att de gör! Skrattande

För flera år sedan avlivades min familjs katt Maxi. Han fick psykiska problem. Senare samma dag är jag och min mamma på väg till bilen när en främmande katt dyker upp och stryker sig mot våra ben, jamar och tittar på oss, sedan springer iväg. Mamma säger att det var väldigt underligt av den katten att göra så eftersom den vanligtvis är otroligt skygg och flyr så fort man kommer i närheten, men inte denna gång. Det kändes så otroligt mäktigt när katten strök sig mot oss. Som om det var en sista hälsning från Maxi att han är ok.

Zynell
0

Kan tillägga att när min mamma tvingades avliva sin rotweiler Nikita för några år sedan så kom hon på besök efteråt, enligt mamma. Mamma låg och sov i sin säng när ett skrapande hördes på ytterdörren. Hon reste sig upp och tittade ut, men ingen där. Det underliga var att skrapandet mot dörren lät på samma sätt som Nikita alltid gjorde när hon ville komma in.

[tantleen]
0

Min älskade papillon Milos avled i augusti,dom första månaderna vaknade jag ofta av att jag hörde honom gå runt,runt i rummet(tassarna mot plastmattan) samt att jag hörde hur han drack vatten fast ingen vatten skål var där.

Har också känt hans närhet många gånger.

Tangotime
0

Men när det händer just på natten. Hur kan man vara 100 på att man verkligen hört rätt och inte "drömt" eller "önsketänkt"?

Som ex #2 När hennes mamma vaknade av ett skrapande ljud. Kan det inte ha varit inbillning? Jag menar, hur ska jag kunna veta att jag verkligen hörde vad jag hörde. Jag var ju ganska nyvaken trotts att jag låg och lyssnade om hunden jag hörde höll på att kräkas….

[tantleen]
0

Jag tror att du nog vet svaret ………innerst inne!

Lita på din magkänsla…<3

Zynell
0

Jag håller med Tantleen. Lita på din magkänsla.

Det värsta ordet som finns, när vi upplever något, är INBILLNING. "nää… det var nog inget, bara inbillning."

Tangotime
0

Okej. Ja jag har ju fått höra att jag inbillat mig så jag harnog under dom här åren intalat mig själv att det faktiskt va inbillning. Så när jag tänker på det så här långt efteråt så vet jag inte vad jag tror längre. Synd att man är så lätt påverkad.

bluemary
0

Tangotime, jag tror absolut att djuren kommer och tittar till
oss. Tycker det är tråkigt när man får höra att det är inbillning.
Att djuren kommer tillbaka är ju något gott och kärleksfullt,
så varför trampa ned den glädjen för oss ?

Och jag tror även att de är hos oss en tid efter att de tagits
bort.
Vår älskade Musse blev påkörd. Han låg alltid i skinnfåtöljen
liksom de andra när platsen var ledig.

Men en tid efter att han gått bort så låg de aldrig där. De
gick fram men stannade någon meter framför, tittade en stund
och vände sedan. Vem vem, kanske att det var Musse som låg
där och fåtöljen var upptagen ?

Man har ju läst om människor som varit i stor fara,en kvinna
var ute i mörkret och blivit förfölj av en bil. En hund är
plötsligt bredvid och skäller och morrar och bilen åker iväg.
Men när hon kommer fram till sin jour på sjukhuset och
mycket skärrad berättar om bilen så kommer hon ju på att
hunden lever ju inte längre, den är i andevärlden.
Och detta är berättat av en sjuksköterska som var ateist
och som aldrig någonsin skulle berätta något som inte var
sant.

Så jag tror absolut att de kommer och hälsar på och hjälper
oss i svåra situationer.

Denna kommentar har tagits bort.
casandra70
0

# 0 klart de kan,själv har jag en hel uppsjö med andedjur omkring mig,tom de som fanns i min barndom…..varför de följer efter el kommer på besök då o då vet jag inte…..

bluemary
0

Casandra, jag tror att djuren kommer tillbaka hit för att hjälpa oss och
stötta oss. Kanske att det finns mer faror omkring oss som vi inte ser
eller hör, men djuren gör det och då hjälper oss ?

casandra70
0

#11 Tack för dina ord,kan ju så vara,mina dyker upp i perioder,vissa kommer då o då,men ibland så är de många på en gång…….kanske är det pga det du säger…

Min levande katt tycker nog detta är spännande iaf….hon leker inte md dem men har noga uppsikt över vart de rör sig,o vägrar få #kontakt" med mig under tiden…

Livet är bra underligt tycker jag(trots att jag är medial)så känner jag aldrig att jag får någon "klarhet" i något…………..

Drumbo
0

Hej!

Tanken häifrån är att djur som kopplats energimässigt till oss (dvs blir delar av den utökade familjen) kommer på ett liknande vibrationsfrekvens som familjemedlemmarna, och denna bindning upplöses sannolikt inte direkt efter djurets fysiska död.

Det är därför snarast naturligt att djursjälen - om uttrycket tillåts ännu ett tag så att säga dras till och cirkulerar kring familjen, pgr av sin egenenergis samstämmighet med familjen.

Den speciella elektromagnetiska kraftförbindelsen - länken -  försvagas därefter (enligt min mening) och djuret fortsätter till sin andliga hemvist, sitt eget "paradis", medan nästa inkarnation väntar när en mättnad uppstått. Möjligheten finns förstås att djursjälen kommer till samma familj igen, åtminstone är det inte omöjligt, då djur sannolikt har en kortare tillvaro i de andliga världarna än människor.

Några tankar kring temat….

Hoppas att något var dig givande!

Glad

Allt gott

gm

LivsCoach och Kursledare inom The Secret-Hemligheten-traditionen /Law of Attraction.

www.gmaaction.kulturservern.se