Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3526 ggr
[Mariann]
0

Wesak fullmånen

Om Wesak kan man läsa så här:

Wesak. Detta är Buddhas högtid. Buddha är den andliga länken mellan planetens högsta andliga center, Shamballa, och hierarkin. Han är uttrycket för Guds vishet, förkroppsligandet av ljus och det gudomliga syftets vägvisare. Wesak firas vid fullmånen i maj, och det är österlandets stora högtid.

[Mariann]
0

Man kan sätta fler ord på Wesak festivalen som ju är firandet av Buddha som världens ljus

Öppning till Hierarkin och Shamballa
kodord: visdom och illumination

Aktivering av _planetens antahkarana
_samarbete mellan Buddha och Kristus
Kärlek-visdom från Guds hjärta

Fullmånen stimulerar _upplysningens krafter
_gudomlig förståelse
den nya värlsdundervisningen

Stimulerar _masskommunikation
_de stora utbildningssystemen
press, författare, föredragshållare

Aktiverar _nya värderingar
_älska och tjäna medmänniskor
nya mål i livet

Överordnade ord: Inströmmande illumination

[Mariann]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Wesak fullmånens ljusarbete

klicka på videon och Kitaros Heaven and Earth börja spelas.

Se Jorden, se den underbart vackra blå planet flyta omkring i solsystemet… se jorden vara en del i ett större sammanhang, ett led i den planetariska antahkarana kanalen.
Livsströmmen mellan Jorden, Hierarkin och Shamballa.

Se denna kanal vibrera av liv och kraft. En evig ström som går uppifrån och ner och ner ifrån och upp. Se den vibrera av levande gyllene liv.

Se hur Buddhas fullmåne och hur illuminationens ljus upplyser allt och alla. Låt illuminationens ljus genomströmma allt och se hur kärleken och visdomen stärks och blir mer synlig på jorden.

Se hela Jorden lysa och vibrerar av liv, av heligt liv, av gyllene liv.

Se hur jorden lyfts in i ett broder/systerskap av heliga planeter och att allt liv blir upplyst!

diaz55
0

Tack Mariann,

mycket vackert och mycket kraftfullt.

evrekaw
0

Oj så vackert… Magiskt!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

hatchepsut
0

Denna vackra ,vackra jord…Vi har all anledning att känna tacksamhet över att vara här, dessa gudabenådade kompositörer, de är verkligen "uppkopplade" .Tack! Bow Down

evrekaw
0

#5 Instämmer!

amier
0

Vilken magi Det är så man blir uppfylld av en kraft som det inte finns ord för. Tack.

amier

[Mariann]
0

Glöm inte att läsa i LÄSVÄRT RUTAN där finns relaterade artiklar till dessa de tre viktiga andliga högtiderna som ju påsk, wesak och goda viljan är!!

Här och här

[Mariann]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läs mer här

evrekaw
0

#9 Åh vad jag längtar efter mina nya terminalglasögon… Då kommer jag att kunna läsa ALLT! För detta är ju så spännande! Glad

nenny80
0

OJ det var då vackert!!!

amier
0

Hej, nu åker jag till Grekland för att vara med om denna högtid som Wesak innebär. Känner mig glad av att få se månen från denna gudomliga plats.

Och jag ska meditera över den.

amier

evrekaw
0

#12 Ha så trevligt. Det blir säkert en underbar upplevelse! Skrattande

[Mariann]
0

#12 ha en underbar resa! Skrattande

vart i Grekland?

[Mariann]
0

Vill man idag 8/5 kl 19.30 delta fullmånemeditation på webb Tv så kan man göra det här  Teosofisk förening i Aalborg

man kikar lite till vänster och väljer just föreningens webTv. Varning danska Flört

hatchepsut
0

#15 Hehehe, kan ju bli intressant…budakapet uppfattas av Hjärtat så det går nog bra ändå…tror jag…Flört

evrekaw
0

#16 Det tror jag med käre Watson…

[Mariann]
0

Då kanske vi ses in cyberspace i kväll då, jag kommer logga på nämligen! Glad

[Mariann]
0

puttar upp med anledning av att Wesak är i antågande…

här finnes möjlighet till meditation i grupp via webben.

Gaiatri
0

Den exakta fullmånen sker 14.20 idag och det kan vara intressant att koppla upp sig i sitt inre under en stund under denna passage. Jag kommer vara på jobbet men ska försöka att ändå vara fokuserad i det inre en stund. Det går ju att säga Den Stora Invokationen tyst för sig själv även om om det inte går att lämna sysslorna. Gruppmeditation gör jag senare ikväll.

Ljus Wesak till alla!  Glad

Lynxx
0

Ett annat tips - för de som arbetar dagtid.

En gemensam global healingsession till Moder Jord varje fullmåne mellan kl 20:00 - 20:30

Bön för att aktivera Moder Jord-healingen

Kära Moder Jord, Vi ber dig allra ödmjukast, med kärlek och fullständig tillit att ge oss kraft och vägledning. Hjälp oss att kanalisera energi ur ditt inre, för att fullständigt hela dig, till både kropp och själ. Tack för att vi människor får leva hos dig och ta del av ditt överflöd. Tack för din mångfald och din skönhet. Tack för alla mirakel som sker på jorden varje dag. Vi sveper in oss i det skyddande ljuset, sanningens och kärlekens vita Ljus. Moder Jord, vi kallar på din kraft!

Avsluta healing-sessionen med att säga Tack.

Läs mer på:

Rexlins astroblogg

http://blogg.passagen.se/rexlin/

….det finns massor av annat intressant på hennes blogg åxå - så den kan ja varmt rekommendera.

/L