hjälp att bli påminnd
Kan ni hjälpa mig att påminna mig om varför det finns lidande i världen, varför barn behöver lida och gå hungriga. Jag känner att jag behöver det i dag.
Det är ju tyvärr så att lidande är det enda sättet att utveckla hjärtat och dessa blad. Både den som lider och de som ser lidandet öppnar bladen i hjärtat.
jag hade gärna önskat att hjärtat kunde utvecklas utan denna ingrediens, men det verkar omöjligt…. 
läs gärna artikelserien om Hjärtats visdom, den ge lite svar på frågorna….
Kram på dig!
För att upprätta balansen i världen, vad skulle vi annars lära oss av i livet, om vi åkte omkring på räkmackor….
Inte för att jag tycker att det är så kul, men det är nödvändigt för människans utveckling. Tyvärr..
det som härdar det stärker likaså om man fick allt som man ville så skulle man inte uppskatta saker lika mycket.

tack så mycket mina vänner. har läst artikeln om hjärtats visdom tidigare Mariann men just nu kände jag att jag behövde en kort repetition… :) Jag upplever att jag är i ett tillstånd där jag sällan kan släppa lidandet som pågår i världen. Det känns som att jag bär det på mina axlar, jag vet inte om jag ska försöka hitta en strategi för att hantera det eller om meningen är att jag helt enkelt ska genomlida det.