Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4854 ggr
Eremitha
0

OBS! Viktigt om vaccin

Nyligen har ett pressmeddelande gått ut, om en anmälan avseende vaccinet mot svininfluensan.

Jag har länge varit mycket skeptisk till den info vi fått från myndigheterna, både när det gäller själva influensan (pandemihotet) och vaccinet (massvaccination).

Jag tänker INTE vaccinera mig trots att jag tillhör en så kallad riskgrupp.

Läs bifogade info för att kunna fatta ett så gott beslut som möjligt för din egen del, baserat på ALLA tillgängliga fakta.

Käraste hälsningar från Eremitha Marie

Fair Winds and Following Seas!

Eremitha
0

Ännu en länksida med info att ta ställning till.

Jag anser att ALL info måste förmedlas, så att folk får chans att fatta välgrundade beslut, baserade på så många fakta och uppfattningar som möjligt.

[yodhe]
0

Tack, för att du engagerar dig i att delge dessa info.

Mycket läsvärt och jag tycker att man måste vara väldigt kritisk till vaccinationerna..

Min egna åsikt i det hela grundar sig i många år i vården och kunskap om hur det förhåller sig med den egentliga grunden till det hela.

med andra ord, det är väldigt överdrivet med att man måste vaccinera sig..

Jag tänker absolut avstå..

Eremitha
0

Vidarebefordrar här ett inlägg jag fick i mail från en medlem på en annan ifokus-sajt. Här finns mer info och fler länkar i frågan:

Det finns tre olika sorters vacciner mot svininfluenssan. Två av dessa ger en massa biverkningar som t.ex. hudrodnad, feberfrossa, muskelvärk, magont, diarre osv…. samt biverkningar som i värsta fall kan leda till döden! Sen finns det ett vaccin, ett så kallat serum, som är fri från tillsatser och som inte anses ge några biverkningar. I Tyskland är det bara regeringen och militären som får det sistnämnda vaccinet, dom två övriga vaccinerar man det „vanliga" folket med. Här är en länk mer om det:

http://www.informelles.de/2009/10/13/schweinegrippe-besseren-impfstoff-nur-fuer-ausgewaehlte/

Sen är tillerkningen av vaccinet djurplågeri. Man smittar apor med viruset och sen tar man deras sjuka organ för att göra vaccinering av det och detta händer i en omänsklig omgivning, i en grym köttfabrik. Skriver tidningen natural news:

http://www.naturalnews.com/026779_swine_flu_patents_vaccines.html

Jag hoppas för guds skull att ingen av er låter sig vaccineras. Ps. Visste ni att bara en tredjedel av läkarna i Tyskland tänker låta sig vaccineras?

[andtic]
0

Detta med apor är inte sant. har en nära vän som doktorera inom celldelning och vi har haft en del diskutioner om vaccinet. nästan allt vaccin i världen odlas i Ägg (hönsägg). det är därför man oftast får frågan om man är allergisk mot ägg när man skall vaccinera sig. man använder sig av äggproteinet som näring. och förövrigt så är viruset i vaccinet avdödat. man har tagit bort virusets förmånga att föröka sig.

att man får feber är inte alls ovanligt vid vaccinering. vaccin är ju trots allt en liten dos av en sjukdom. man utsätter kroppens imunförsvar för en låg dos. Sedan bygger imunförsvaret upp en imunitet mot viruset. och ett av kroppens bästa försvar mot bakterier och virus är just att höja kropp temperaturen.

sedan tycker jag att det här med pandemi är helt överdrivet av media. en pandemi är när en sjukdom finns på alla världskontinenter. sjukdomen kan vara en vanligt förkylning eller ett utbrott av böldpest (vilket är mycket allvarligare).

denna influensan är inte värre än någon annan influensa som varit tidigare. Dom som har dött av influensan har inte dött av själva sjukdommen utan av komplikationer som uppstått till följd av influensan. t ex lugninflamation. och oftast så har dom också haft andra sjukdomar som hjärtproblem, ner satt lugn kapacitet, diabetet m.m.

är du helt frisk kan du avstå från vaccinet (den ger dig bara 40% skydd) men tillhör du riskgrupperna skall man enligt mitt tycke ta vaccinet.

Eremitha
0

#4 Blev intresserad och googlade lite.

Företaget Baxter som producerat H1N1-vaccinet mot svininfluensan anger att de använt sig av metoden med VERO-celler, och inte den konventionella metoden med ägg.

På en annan sajt hittade jag definitionen på VERO-celler:

… en cellinje som härstammar från njurepitelceller från en viss apa. …

Så någon slags sanning ligger det nog i de aktuella artiklarna.

Tride
0

Jag har läst igenom anmälan. Den bekräftar mina värstra misstankar och verkar, tyvärr, trovärdig.

Själv har jag redan från början ansett det uteslutet att vaccinera mig. Däremot är jag flitig med D-vitamainerna.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[Mariann]
0

Jag gör precis som Tride. Skrattande och äter minimalt med kolhydrater så….

Tride
0

Jag har också märkt att om jag skippar jäst bröd ur dieten så blir jag piggare och raskare. Vet inte om det påverkar immunförsvaret, men det är alltdi bra att lyssna på kroppen.

Tride.

szirius
0

Jag har redan från första stund känt att jag inte litar ett dugg på denna skräckpropaganda, vilket jag tycker att det är.Folk tjänar pengar på att spela på människors rädsla och behov av kontroll. Ingen vaccinering här.Flört

Ska man även tro på detta med sjukdomar/energier/  tankemönster etc så påstås det att virussjukdomar och epidemier endast biter på personer som "vibrerar med en viss sorts energi", dvs en tro( medveten eller omedveten) att världen är farlig.Typ.

Jag har inte ett uns rädsla för denna influensa ( vilket är ovanligt för mig, haha, men så är det verkligen.Jag känner mig fullkomligt trygg av nån anledning…)

Eremitha
0

#9 Jag har också något förvånat konstaterat att jag inte känner ett dugg oro inför denna epidemi. Normalt sett, inför säsongsinfluensorna, brukar jag oroa mig mer eller mindre och ofta vaccinera mig för att minska risken. (Jag får flera veckors luftvägsbesvär av influensor pga astma, vilket begränsar mitt sjungande avsevärt.)

I detta fall förnimmer jag en djup inre förvissning att jag inte kommer att drabbas av influensan. och den litar jag på! Men även om jag inte kände så, skulle jag inte vaccinera mig denna gång, eftersom misstron mot vaccinet är så massiv. Jag är verkligen säker på att vi är manipulerade på ett synnerligen kallsinnigt sätt.

Som många andra kör jag med D-vitamin, samt alger och kalktabletter innehållande samtliga vitaminer och mineraler. Dessutom skaffar vi nu kolloidalt silver som sedan länge anses stärka immunförsvaret.

Tride
0

Konstigt. jag känner också så. totalt lugn och trygg inför denna påstådda pandemi. Samtidigt mycket fundersam inför den värld vi lever i och vilka människor som ligger bakom denna konstiga utveckling. Jag läser också insändare i nät-tidningar, där jag kan konstatera att skepsisen är stor beträffande vaccinet. Det känns bra.

Tride.

amier
0

Jag instämmer i denna kör . Jag har inte ens snuddat vid tanken att vaccinera mig. Hörde på dagens eko idag, där en vänster partist blev intervjuad för att hon inte tänker vaccinera sig. Hon som ska vara ett föredöme. Men hon stod på sig, och svarade ärligt att hon inte anser det befogat att vaccinera sig. Länken härovan borde skickas rill riksdagskansliet.

Men inte är jag förvånad över propaganda baserad på rädsla. Detta ligger så djupt, att folk inte ens ser det. Men det är viktigt att det blir synligt, så tack för dessa inlägg.

Tride
0

Just nu lyssnar jag på ett radio-program "kropp och själ" i P1, där sjukvården ifrågasätts, också av läkare och forskare, som intervjuas. Lyssna gärna på reprisen, som brukar komma sent på kvällen. Minns inte vilken dag. Jag hörde tom någon läkare påstå, att sjukvården kan göra oss sjuka. Jag tänker förstås också på vaccin och influensa, men det nämns inte just i det här programmet.

Tride.

maskburk
0

#4 tack för den lilla tröst som du ger mig med ditt inlägg, det hjälper mig inte fullt ut men tack ändå!Kyss

Eremitha
0

#4 och #5:

Ett tillägg:
Jag har nu fått mer information. Vaccinet Pandemrix som används i Sverige är inte tillverkat av Baxter. Det odlas i ägg.
Det innehåller etylkvicksilver, vilket är många gånger farligare än metylkvicksilver.
I till exempel Schweiz anses detta vaccin inte säkert att ge till barn och gravida.

Det finns andra sorters vaccin, men Sverige har alltså valt Pandemrix som i mitt tycke verkar vara det sämsta alternativet.

Cathy
0

tycker denna debbatt är lite kämpig. Man slits mellan dessa två sidor. Ena sidan säger att de inte tror att sjukvården skulle ha en massvaccination av så många människor om vaccinet var farligt. De säger att man utsätter sig för större fara om man inte vaccinerar sig. att man även kan göra folk runt omkring sig dåliga om man sprider sjudommen vidare. Att det inte är värre biverkningar än vid någon annan tidigare vaccinering.

Den andra sidan säger att vaccinet är farligare än sjukdommen och ger massor av biverkningar. eftersom risken att smittas är minimal. Att det innehåller en massa suspekta saker.

För en som känner sig osäker på vilket är ju detta rena mardrömmen.

Är det kanske överdrivet åt bägge håll? Vad säger ni? Någon här som är för vaccinering?

[Mariann]
0

jag förstår mycket väl denna osäkerhet och att man får beslutsångest…. men jag har bestämt mig det blir ingen vaccination och ingen i hela familjen gör det som jag förstår det.

Tride
0

Ingen vaccin här heller eller hos mina vuxna barn. Instinkten säger mig att barnbarnen klarar sig bra utan vaccin, men där bestämmer inte jag.

Tride.

[Hukanson]
0

I took the shot . Jag är en vaccinerad man .

Visst kändes det med en gång . Inte själva sprutan utan viruset .

Som en häst sparkar . En hård bulle som långsamt smälte och spred sitt gift i kroppen . Har haft feberont i halva kroppen i fyra dar . Inte så det stör direkt men fullt kännbart hela tiden .

Det stod i tidningen att det var ca trettio procents chans att få en "biverkning" . Jag är väl en sådan marginalitet då .

Finns det någon akutberedskap på iFokus för de som behöver Allhealing månntro , klarar han svininfluensa från odlade djur ?

Moonwing
0

#4..måste nog hålla med dig, lite..i de flesta fall,är vaccin alltid ett avdödat ämne (innehåller inget levande virus eller bestånsdelar)

..men eftersom kroppen uppfattar det så,än då..så kan man få en mycket häftig reaktion-det skall man jämföra med både följderna av vaccinationen och sviter av ev influensa!

Det är ju faktiskt det man utnyttjar,vid vaccinationer..att "lura kroppen", att tro..att en sjukdom är på G..och så bygger du upp ett försvar emot denna, som håller en viss tid.

Förr användes mycket hästblod,faktiskt på odlingsplattorna-för att bygga stammar av vaccin (som man naturligtvis avdödar+renar..-innan människor/djur får det!)..något måste ju bakterierna/viroserna, växa på..

..Stelkramp..är ett sådant..(som är en fruktansvärd sjukdom att avlida i,eftersom det knappt går att "mildra döden")-likaså Rabies..som heller inte finns någon bot för!

För övrigt håller jag nog med de försiktiga,man skall tänka på att det också finns andra ämnen i en vaccination som tillsatser osv..som tex i vissa födoämnen,som vi kan vara allergiska emot!

Det kan vara lika farligt som influensan i sig (om man tillhör riskgrupperna), därmed måste alla, presonligen avgöra-vad som är lämpligt för dem..eftersom man själv vet om, vilka sjukdomar ,allergier osv, man har!

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Aldebaran
0

För mina barn blir det vaccin. Riskerna är betydligt större utan än med vaccin.

Och att små barn klarar sig bättre än vuxna motbevisas ju av helgens dödsfall av en 3-åring…

Det blir alltid en hysteri när det blir fråga om något nytt, och 80% av skrönorna när det gäller detta nya vaccin var ju inte ens sant vilket skrevs om i en artikel AFB….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Cathy
0

#21 Nä det har blivit himla stort det här. Inte konstigt att man blir tvekande om man är osäker på vad man ska göra. Obestämd. Vilket man än gör är det ju illa.

[Mariann]
0

Nu skriver man i Danmark om korruptionen med massvaccineringen

Läs här  på svenska

[Mariann]
0

Blir man förvånad?

Aldebaran
0

Nej det blir man inte, men detta gäller ju alla stora läkemedel… Inte bara detta vaccin som nu det är en större hysteri om..

Dressan
0

fast att jag tillhör riskgruppen så kommer jag inte vaccinera mig.. har hört att man kan bli steril.. och massa annat.. jag tror inte riktigt på allt de skriver i tidningen.. tror mer att de gör det för att få folk att köpa tidningen så de få pengar..

vad jag vet så är det inte heller många som har dött här i sverige

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Lynxx
0

De går snabbt nu. T.o.m. sjukdomarna har brått att hinna göra sitt innan 2012.

---------

Svinflunsan muterar

Det muterade svininfluensa-viruset upptäckts hos flera personer i Sverige. Samtidigt kommer uppgifter om ett resistent virus i Storbritannien.

Dagens Nyheter rapporterar att en virusstam av svininfluensan som är resistent mot det antivirala medlet Tamiflu har upptäckts i Storbritannien. Den har spridits bland fem patienter på universitetssjukhuset i Cardiff i Wales.

De tros vara de första bekräftade fallen där smittan av den resistenta virusstammen smittats från person till person, skriver DN.

/L

Tride
0

#26 Tror du har rätt. jag funderar också över en tidigare pandemi som vi upplevde någon gång på 80-talet, tror jag det var. Minns att jag var på väg till Indien med en envis influensa i kroppen. Väl där blev jag pigg och rask. Symtomen försvann, och jag gick omkring bland backarna i Dharamsala som en annan stenget. Kanske hjälpte det nya klimatet.

Jag tror att det också då inträffade en hel del dödsfall, men jag minns inte att det skrevs om det på samma sätt som det görs nu.

Tride.

Magi-cat
0

influensor har alltid kommit och gått….det kommer att visa sig att svinisen inte ens är den farligaste i modern tid…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tride
0

Javisst. Vi kan ju alltid fundera över vad som ligger bakom den här "uppbackningen" av flunsan. Pengar? Tex? Obestämd

Tride.

[Mariann]
0

På Mats Olssons hemsida kan man läsa mer om massvaccineringen och det finns fler länkar om man vill söka vidare.

[Mariann]
0

Denna artikel om WHO och vem som betalar deras rådgivare….

[StaffanM]
0

Leif Arnolds JK-anmälan innehåller omständigheter som pekar på att detta är en organiserad bio-terror attack mot oss !!!

Ganska viktig aspekt i det hela tycker jag.

Läkemedelsbolaget Baxter blandade levande fågelinfluensa, h5n1, i reguljära influensavacciner och höll på att sprida en fasansfull pandemi, om det inte hade varit för det tjeckiska bolaget som testade vaccinet på vesslor. Det var tillräckligt med virus för att döda hela jordens befolkning flera ggr. om, …dessa 72 kg.Det finns gott om säkerhetsprotokoll för att förhindra korskontaminering….så detta KAN INTE ha varit "flera misstag" som  Baxter hävdar . Detta hände i vintras.

Då detta attentat misslyckades så har man tydligen gjort ett nytt försök…och nu verkar det som man lyckas bättre.

Den 11 Aug fick en microbiolog från Mossad, Joseph Moshe, dåligt samvete och berättade för en radiostation att Baxter labb i Ukraina skulle släppa ut lungpest senare i höst. Han greps under en massiv attack av en arme av poliser strax efteråt som bl.a. stekte hans elektroniska utrustning med en EM-puls( gripandet finns på youtube)så han bl.a. inte skulle kunna ringa.

Han är numera försvunnen…..

Senare på hösten så blev radio, tv, och tidningar i Ukraina nerringda av folk som berättade om lågtflygande plan som sprayade något i luften.

Nästa dag började folk bli sjuka i en sjukdom som färgade deras lungor kolsvarta…och nu är 300 döda…1,3 milj. smittade av en mystisk sjukdom som påminner om spanska sjukan, eller kanske lungpest…det lär väl klarna mycket snart….men vanliga media, som annars är så pigga att berätta om svininfluensan och vacciner nämner knappast detta.

Makteliten har länge talat om att befolkningen måste reduceras till en nivå under 500 miljoner.

[StaffanM]
0

Öppet brev till Sveriges samtliga journalister !

http://www.wordmworld.net/bubble-words/oppet-brev-journalister#comment-974

yogflame
0

Det som kommer att hända är att sanningen kommer fram.. det finns ett ordspråk som lyder  det som göms i snö kommer fram i tö…… och det har snöat länge nu  i folks huvud världen över. Förhoppningsvis töar det i deras huvuden snart och när sanningen kommer fram kommer folket sätta dessa personer på deras rätta plats.

Åtminstonde kommer polisen att behöva göra detta för att inte folket ska göra upplopp.

Det kanske är det som håller på att hända nu för att jorden skall kunna gå mot en ny fas, det sägs ju att allt måste förstöras för att kunna byggas upp på nytt.

[Mariann]
0

Jag längtar efter töväder, verkligen Tyst

[Mariann]
0

Sedan vill jag tillägga att vad synd att det öppna brevet till journalister är skrivet i en sådan ton, där hotenergin är den ledande energin.

Jag tror inte man når fram med en sådan ton.

Synd att krafter och ideer används på sådant negativt sätt. Varför man inte skrev ett mer sakligt brev utan att lägga in sina egna negativa känslor och "slå vilt omkring sig" energin.

Sådant tilltalar inte mig och garanterat många…

Jag uppskattar med Bo Zackrissons och Bo Engwalls sätt att föra fram ungefär samma saker…

kamelia
0

theflucase.com

[StaffanM]
0

Skulle jättegärna vilja ta del av Bo Zackrissons och Bo Engwalls sätt att föra fram ungefär samma saker…

Var kan jag hitta detta Mariann ? Har du en länk ?

Gaiatri
0

Ja, jag håller med #37 att det är svårt att nå fram i den viktiga diskussionen om svininfluensan och vaccinet när det används hot och negativ energi. Tyvärr tror jag att det bidrar till att det blir svårt att föra en dialog och en saklig debatt i ämnet.

Det behövs mer ljus, kärlek och respekt Glad för att transformera och förändra vår värld.

[Mariann]
0

Toxiska epistlar brukar jag läsa. Där finner du Bo Zackrisson och här finner du Bo Engwall.

[StaffanM]
0

Man undrar var gränsen går mellan negativ energi och helig vrede!

Är det fel att förhålla sig så som Mikis gör. Jag är inte så säker på det….när det handlar om en grupp som på ett utstuderat sätt, med väldigt många samtidiga metoder dödar oss och gör oss sjuka.

Om man inte blir förbannad då….när ska man använda sin vrede då….eller är den heliga vreden något som vi ska försöka undvika?

Jag är övertygad om att den behövs i fall som detta…..kan det bli allvarligare än det är nu.

Det har ju pågått årtionde efter årtionde och den brist på insikt om detta som rått och råder måste väckas med någon sorts energi. Jag är övertygad att detta är den rätta energien, och de skyldiga måste förpassas bakom lås och bom!!!

Har inte kollat dina länkar ännu Mariann , men ska göra det nu

Här är en mycket belysande intervju om vad som händer i detta ämne

http://www.consciousmedianetwork.com/members/lmoret2.htm

Gaiatri
0

Den här influensan och pandemin?? får mig att tänka på epidemiologiska sjukdomar och planetariskt karma.

Esoteriskt är virus- och bakteriesjukdomar relaterade till planerariskt karma och för att läka detta tillstånd behöver vi förändra våra negativa tankeformer på en kollektiv nivå. När mänskligheten gemensamt har transformerat de negativa tankarna och istället fokuserar på positiv energi kommer vi därmed inte längre att ha virus- och bakteriesjukdomar.

Om detta stämmer så har vi idag en ypperlig chans att observera de negativa tankeflödena och fokusera vår energi på positivt ljusarbete för att transformera och förändra.

[StaffanM]
0

#43 Influensan är skapad i ett labb!

Tride
0

#44 Det kan ändå stämma, det som #43 säger. Alltså, vi skulle inte vara mottagliga för influensan, var den än är skapad, om vi vore förmögna att, kollektivt, åstdkomma positiva vibrationer

Tride.

[Hukanson]
0

Det är i och för sig riktigt att en allmän inriktning på positiv tänkande och positiv energi skulle omedelbart halvera sjukdomarna genom den förbättrade folkhälsan .

Men i praktiken är det en såpass stor omställning att det tar lång tid och kan i värsta fall bli en ytligt förljugen kollektiv hurtigrutt.

Vi behöver gå till rötterna med vår förståelse om vad positivitet är för något och hur vi lever det .

Framförallt kräver det en ödmjukhet att acceptera att de stora Världslärarnas undervisning måste praktiseras som vårt allmänna rättssystem och att vi vågar erkänna att vi själva finns här i solsystemet därför att Någon har placerat oss här .

Eremitha
0

Jag reagerade likadant på brevet. Det var skarpt, välformulerat, faktaspäckat, sakligt och gav ett seriöst och trovärdigt intryck i allt utom just i de stycken där personangrepp och hot framfördes.Och det tror jag är olyckligt om man verkligen vill nå fram till dem man riktar sig till.

Håller med om att "helig vrede" ibland är nödvändigt. Men i det här fallet riktas den till stor del mot människor långt ner i hierarkin, de breda lagren, vanliga journalister och annat folk. Jag tror faktiskt inte att ens personer på ledande befattningar inom mediavärlden har en susning om vem och vilka de egentligen tjänar. Svenska journalister, även på chefsnivå, brukar vanligen sätta en ära i att förhålla sig granskande och kritiska. De flesta bär nog en illusion om att vi i den demokratiska världen i regel har en fri och självständig press. Att de sedan är okunniga om hur saker verkligen förhåller sig i toppen kan bero på många saker.

Någonstans har vi nog alla svårt att verkligen tro på att det kan vara så här illa. Vi slår ifrån oss, raljerar över dem som för fram teorierna, blundar för fakta. Vi låter oss missledas därför att vi inte VILL tro på det. Rädslan för att det faktiskt ska vara sant är så stor att vi väljer att vara kvar i vår gamla vanliga världsuppfattning. Fler och fler börjar dock fatta misstankar, ta del av information från klarsynta människor som redan tagit reda på mycket, och förstå att vi inte är så fria som vi tror.

Jag tackar för alla fakta och länkar som brevet innehåller. Skrivelsen är som sagt oerhört bra och mycket viktig! Men tyvärr förlorar budskapet på de grava angreppen. De borde riktas enbart mot dem som står bakom konspirationen, inte mot människor som du och jag. Risken är att varje journalist som får brevet på sin skärm i första hand ser de kraftfulla angreppen och inte informationen i sig.

Frid!

Eremitha Marie

[StaffanM]
0

#47  …mmm…kan ligga något i det.

Sen är det nog skillnad på journalister och journalister….rätt många har nog en räddhågsen inställning till sin anställning.

[Mariann]
0

#47 Exakt!

Sedan vill jag tillföra mina tankar om det som #43  #45 säger och vilket jag är övertygad om att det är så till 100% Glad

för om alla kollektivt var positiva och endast ville andra väl, funnes det inga labb som tillverkade flunsor. Så länge det finns girighet kommer det att finnas människor som skor sig på andra. Så länge det behövs inkarneras på jorden kommer även de högre invigda (upp till 4 inv) att som ett offer (inte alltid karimskt) ta del i vad som än drabbar mänskligheten kollektivt, dvs även flunsor.

yogflame
0

Konstigt nu ser man rapporter på tv o tidningarna om första dödsfallet som hade koppling till vaccinet o nu såg jag detta på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6189335.ab

Kanske deras metoder fungerade, och om det är fel att vara hård enligt vissa här så tror jag ej det… Är man mjuk lyssnar ingen, man måste ibland dra nåt hårt i huvudet för att alla luddiga reportrar ska vakna o lyssna till.

yogflame
0

Detta är som att ta huvudvärkstabletter där är biverkningen ont i huvet enl. bipacksedeln.

Dom som gick på att vaccinera sig är verkligen offer för maya o borde skärpa till sig och förstå att det dom upplever som verkligheten egentligen bara är en dröm. Svårt bara att få dom att förstå detta.

Magi-cat
0

#50 tror att detta är ett smart grepp, att ge rapporter från "båda sidor" - särskilt som den person som misstänks ha dött av vaccinet dessutom hade en svår situation innan……

Tride
0

#52 fejkad objektivitet? Jovisst, det lyfter ju trovärdigheten.

Tride.

Eremitha
0

#48 DET är tyvärr alltför vanligt. Har man en arbetsgivare, oavsett om man har fast anställning eller vikariat, är man i regel såpass rädd om den "tryggheten"att man följer arbetsgivarens direktiv. Den som är fritänkande och modig nog att gräva fram icke önskvärd information är hänvisad till Internet, vilket i och för sig är positivt när dörren till etablerade media är stängd.

Men vet arbetsgivaren var styrningen kommer ifrån?
Vet våra politiker det?

Jag tror att även de flesta på samhällets toppnivå är lika grundlurade som gräsrötterna. Även om man via till exempel Bilderberggruppen har viss information om att världen styrs av en finansiell elit, tror jag ändå att man kan vara indoktrinerad att tro att syftet med denna styrning är för världens bästa och gynnar utvecklingen för alla.

[Mariann]
0

bilden av "blinda leder blinda" går inte att komma ifrån här…

Tiamat
0

hur det än är med saken beträffande influensan, så tycker jag att hela alltet är illa skött.

vaccinet kommer först till eliten och sist till folket….

det är ständiga förseningar…

och den sk. toppen på pandemin skjuts fram hela tiden.

nu ska den tydligen inträffa i december, tidigare var det sagt början av oktober.

media har endast ägnat sig åt att sprida ångest och rädsla hos folk och skrivit om att det dör svenskar hela tiden. sedan att dessa tillhört riskgrupperna är dem inte lika angelägna att skriva om.

jag för min del har tappat tron på hela makteliten. vilka fruktansvärda människor som utgör den gruppen.

jag hoppas innerligt, innerligt att dem får sin karma….och det omgående.

det dem gör mot folket är oförlåtligt.

[StaffanM]
0

Eliten får vaccin utan kvicksilver och skvalen….så är det dock inte för folket !

Tiamat
0

#57….eliten är bevis på att demoner inte bara finns i bibeln.

världen är en plats där det onda krigar mot det goda. förhoppningsvis är utgången den som vi är lovade- det goda ska segra. frågan är bara när :/

ja, inte är jag religiös men tycker beskrivningen passar väldigt bra =)

yogflame
0

#58 det sägs ju att helvetet och himlen finns på jorden.. man kan återfödas till ett bra liv (himmelen) eller ett förjävligt liv (helvetet) och så fortsättter det tills man uppnår moksha(nirvana så att alla förstår)  olika ord för samma saker.

[Mariann]
0

Enligt esoteriska förståelser så är "helvetet" de nedersta astrala planen.

#58 jag hoppas också vi får vad vi blivit lovade…. jag är tom övertygad om det Oskyldig Glad

Aldebaran
0

#59, 60… precis, helvetet skapar vi pricis som allt annat på astralplanet helt själva, utifrån den ståndpunkt/utvecklingsnivå (karmatiskt) vi befinner oss på…

Alltså inget annat än våra egna tankeformer som "spelar oss ett spratt"

Cathy
0

#61 . Himla bra skrivet… hehe. Glad

[Hukanson]
0

Om man gör en jämförelse med datorn kan det i kriminella fall vara så att smittan sprids med de program som skulle skydda datorn från faran och smittan .

Men det gäller att bevisa att det är så och att lokalisera orsaken till smittspridingen .

BPeratt
0

I våras började jag blogga om detta och jämförde med "Wag the dog"- Redan då anade jag att "skiten" kommer att kastas och komma ut i våra vattendrag. Svininfluensan är högst sannolikt en reklamkupp iscensatt av läkemedelsjättar http://peratt.blogspot.com/2009/11/vaccin-for-325-miljoner-kastas.html

Nu får vi invänta "Galna Gubb sjukan"

Lynxx
0

Jaha ja - så börjar det flyta upp ngr lik i garderoben.

--------------

SvD 30 november 2009

Experter samarbetar med industrin
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3866171.svd

PANDEMI. Rader med experter hjälper WHO att hantera hotet från svininfluensan. Men flera av rådgivarna har kopplingar till läkemedels¬industrin, visar SvD:s granskning. Kommittén som ger råd om själva pandemin är hemlig.

--------------------

30 november 2009

En beslutar om massvaccinering
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3866173.svd

WHO:s beslut att uppgradera svininfluensan till pandemi 11 juni 2009 har historiska dimensioner. Det berör i princip varenda människa i världen och det skapar miljardvinster till vaccinindustrin. WHO:s hemlighetsmakeri, som SvD avslöjar idag, är därför omöjligt att förstå.

18 hemliga män och kvinnor ger råd i dolda möten och en enda person, WHO:s generaldirektör Margaret Chan, bestämmer om den största samlade internationella folkhälsopolitiska satsningen någonsin: massvaccinering mot svininfluensan.

Aldrig tidigare har ländernas hälsovårdsmyndigheter, läkemedelsverk, regeringar och människor mobiliserats mot en enda sjukdom till enorma kostnader, aldrig tidigare har vaccinindustrin kunnat tjäna så mycket pengar.

--------

De som e förvånade räcker upp handen.

/L

Magi-cat
0

näe, jag räcker inte upp handen!

NU - när en stor del av befolkningen redan ordnat in sig i kön till vaccination - kommer dessa "nyheter" fram!

Det här borde väl visa för var och en att man inte kan lita på Makt och Myndighet och inte heller på media som går i deras ledband…..

[Mariann]
0

Inte förvånad ett dugg…

danskarna grävde fram samma uppgift för ett par veckor sedan. Så här såg det ut i dansk press o tv 15 nov

Tride
0

Sitter på båda händerna.Skrikandes

Tride.

[Mariann]
0

WHO orar sig…. det är bara ca 5 miljoner europeer som vaccinerat sig

och hälften av dem är svenskar….

Lynxx
0

VI kommer att ta över Mellan- & Sydeuropa när alla där har dött bort…

Vikingarna e tillbaka!

/L

yogflame
0

Mariann betyder det att svenskar är dumma i huvudet eller lättstyrda? om hälften av alla är svenskar måste det ju betyda att svenskar har blivit omkörda av europa , när det var tvärtom på 80talet.

yogflame
0

Kanske är därför usa provar mycket saker i sverige eftersom det inte finns skyhöga skadestånd och nu börjar man fundera om svensssons i allmänhet accepterar allt från media osv. så kanske sverige är det pefekta landet att experimentera i för usa.

[Mariann]
0

jadu… dumma vet jag inte, men helt klart tänker ca 75% inte själva i alla fall. Utan de följer "mainstream", gör som alla andra, och isynnerhet när det är rädsla inblandat.

Rädda människor är fogliga, det vet väl alla som har kikat in i diktaturer, då blir människor fullständigt fogliga och släpper allt av eget ansvar att tänka själva mm, man gör helt enkelt som man blir tillsagd.

I detta fallet så är det vaccinering man vill att folk gör.

Jag föredrar att skapa mig ett naturligt försvar mot även andra flunsor så jag avstår.

Magi-cat
0

men väldigt många har ändå tänkt själva, förvånansvärt många måste jag säga! Tänk på att propagandan är massiv, "experterna" medietränade och vet hur man ska få folk dit man vill.

Jag är lite överraskad och inte så lite glad över att så många uttrycker tveksamhet och rentav misstänksamhet mot att bara göra som man blir anmodad till, trots skräckpropagandan.

Det finns hopp-----

Cathy
0

# 68. Japp.Skrikandes

[Mariann]
0
Tride
0

Hörde om detta i rado. VoF borde ge förvillarpriset till sig själva. De har ärligen förtjänat det. Eller oärligen?Tungan ute

Tride.

Lynxx
0

Ack ja! Gråter

DagensPS.se

Miljontals vaccindoser blev över…

"Trots att upp till 65 procent av svenskarna tog sprutan så har de flesta av de 18 miljoner doserna blivit över.

- Det är helt korrekt att det i dag kanske har gått åt sex miljoner doser. Sedan ska man räkna in ett visst svinn också, jag skulle gissa att det summerar upp mot sju miljoner, säger Göran Stiernstedt, chef för hälso- och sjukvårdsavdelningen på Sveriges kommuner och landsting, till Ekot"

---------

Tack för kaffet!

/L

[Hukanson]
0

Så man tog shotten helt i onödan då . Surt sa räven. Vi svenskar är då tämligen ensamma om att helt frivilligt ha inympat svininfluensa i den svenska folksjälen. Mens den sakta försvann från jordens yta. Hur mycket kostade kalaset,folkhälsoministern?

[Mariann]
0

+ att det har använts mindre än hälften av doserna som måste betalas av oss alla…….

Aldebaran
0

Nejdå vi har inte tagit den i onödan och vi är långtifrån ensamma om att ha inympat svininfluensa i våra själar.

Då jag dagligen har kontakt både med Frankrike och Belgien via mitt jobb kan jag tala om att det var massvaccineringar i dessa länder också.

Min släktingar i Spanien har tagit vaccinet tillsammans med ca 70% av spanska folket. Mina kusiner i Holland säger samma sak vaccineringar även där alltså…

Det är ju tämligen självklart att vaccinerar 60-80% av befolkningen sig så avstannar en epedemi, inget konstigt med det.

Hade vi kunnat pratat med min mormors genration som upplevde den spanska sjukan strax efter 1:a världskrigets slut så hade dom någ skakat på huvudet åt våra diskutioner. Den tog ju livet av misnt 5 ggr mer människor under några få år än vad som dog i skyttegravarna under hela 1:a världskriget…

Problemet med virus är ju att du aldrig vet hur dom kommer att mutera om dom får härja helt fritt..

Därför är jag övertygad om att vi fått kunskapen att häva eventuella utbrott av en särskild mening, nämligen att det tillhör våran karma och våran utveckling.

Så är det ju förövrigt med alla medicinska framsteg, sedan kan vi ju alltid sitta här och kritisera i efterhand…

Magi-cat
0

ett annat problem är ju att man sprutar in virus i människor som annars inte skulle blivit sjuka, tillsammans med kvicksilver och andra högst tveksamma substanser. SAMT att viruset kanske inte avstannar iom vaccineringen, det kan förändras ändå.

Pratade med "min" akupunktör harom dagen. Han sade att han haft flera patienter på senaste tiden, tidigare friska människor som tagit sprutan men som efter det fått reaktioner från inre organ, blivit mycket trötta etc. Personer som tidigare varit unga och friska.

Och så får man tänka på att en del faktiskt blivit akut sjuka pga sprutan, fått lunginflammation eller t.o.m. dött. Och fått missfall något dygn senare fast allt innan dess varit helt bra.

Influensor är det varje år.- Ska folk genomgå allt detta vartenda år? ÅH vilken lycka för läkemedelsindustrin!

Nej det är sjukt alltihop. Lästips: Ulf Brånell, Medicinsk Motbok. MYCKET läsvärd!

Lynxx
0

Tror nog att det trots allt e bättre att utveckla eget försvar via immunförvaret - än via kvicksilver & skvalen etc.

/L

Aldebaran
0

mmm säg det till dom 50 miljoner som dog i t ex spanska sjukan. säg det till alla världens AIDSoffer tyvärr vi skall utveckla imunförsvaret själva så vi lägger ner allt…

Vi kanske inte heller skulle kommit på botemedel mot en rad sjukdomar som vi vanligen dog av för 150 årsedan?

Vidare så är vaccinet som dom sprutar in förvisso delar av viruset, men ett dött sådant..

Risker och olika biverkningar finns det överallt, det finns alltid en risk att när du sövs inför en operation att du aldrig mer vaknar, men du/ni kanske tycker att det är bättre att på sikt utveckl eget personlig bedövningsmedel så varför inte vägra narkos?

[StaffanM]
0

Spanska sjukan spreds av vaccinerade soldater 1918

Aids är skapat i labb och sprids i Afrika via vaccinationsprogram.

Eliten i Europa fick ett vaccin utan kvicksilver och skvalen.

Man har grävt upp en kvinna i Alaska som dog av spanska sjukan och återuppväckt viruset.

Man blandade h5n1 i reguljära influensavacciner för 1 år sedan , och hade det inte avslöjats i sista stund så hade flera miljarder kunnat dö.

Läkemedelsbolagen satt med i WHO och beslöt att pandemivarning skulle utfärdas trots att det inte fanns någon anledning till det.

[Mariann]
0

man kan väl knappast jämföra svininfluensan med aids och spanska sjukan Förvånad om nu den var så himmelens farlig så borde det ju varit massdöd i de länder där man knappt inte vaccinerat…. svininfluensan är ju tom lindrigare än ordinarie influensa.

[Mariann]
0

#82 man sa ju igår på nyheterna att nästa år kommer den tillbaka och då finns ingen garanti för att dagens vaccinering funkar, så visst får de rädda vaccinera sig fortsättningsvis.

och som #83 säger så finns det inget som övergår ett eget utvecklat immunförsvar genom att genomgå sjukdomen, när det handlar om influensor.

Magi-cat
0

det bästa är naturligtvis att utveckla en naturlig immunitet, precis så som det gått tillgenom evolutionen. Vilka vägar evolutionen och viruset tar när man går förbi det naturliga skyddet ochistället sprutar in smittämnet i blodbanan - det är ovisst på sikt.

Man kan jämföra med antibiotika som en gång i tiden var en ren frälsning och har räddat oräkneliga liv. Nu, efter många års respektlös överanvändning, står vi snart inför en otäck situation där antibiotikan inte längre hjälper och vissa operationer inte kan utföras för att man inte har något att häva infektioner med.

Jag är inte emot medicinska insatser, de är fantastiska använda på rätt sätt, men i händerna på skrupelfria profithungriga läkemedelsföretag kan, tyvärr, vad som helst hända som vi inte alls vill se hända.

Aldebaran
0

#85 precis Spanska sjukan spreds av amerikanska soldater kallas spanska sjukan bara för att sjukdomen var hemlighetsstämplad av dom allierade under kriget och det var först när det spanska dåvarande kungahuset fick sjukan som den blev känd och då helt felaktigt blev kallad spanska sjukan.

Att den spreds av vaccierade soldater är ju en sanning med modifikation, dom var ju inte vaccinerade mot denna typ av sjuka för det fanns inget vaccin och finns fortfarande inte något rikigt vaccin därför gräver dom nu upp gamla kvarlevor.

Ang att AIDS är skapat i labratorium och sprids i Afrika är inget annat än en myt som inte på något sätt är bevisad.

Varför kan man inte jämföra "spanska sjukan" med svininfluensa Mariann? "Spanska Sjukan" är inget annat än ett influensavirus, som muterade och blev väldigt aggressivt för människokroppen. Stammen av detta Spanskasjukan virus finns kavr än idag men är lyckligtvis lika farligt som en förkylning och ger lite feber…

Även AIDS är ju trots allt en virussjukdom som ett vaccin skulle kunna slå ut om dom bara kom på den gemensamma nämnare för alla otaliga arter av HIV-virus som finns.

Tricolori
0

Stämmer faktiskt det du säger #89.

Men frågan är om det hjälper att du skriver detta här, du pratar nog för döva öron är jag rädd. För här har dom bestämt sig för att lyssna på skrönor och myter istället för att sätt sig in i fakta.

Att imunförsvaret skulle hjälpa mot influensor? Javisst!! för dom som ändå aldrig blir sjuka, men för flertalet så återkommer ju sjukdommarna varje år och istort sett samma personer är sjuka 1-3 veckor varje vinter.. Så inte heller den teorin verkar stämma (att det är bättre att genomleva sjukdomen) #87

Det gäller att veta vad man pratar om innan man skriver en massa på ett offentligt forum åtminsonde om man vill verka seriös och inte bara berätta sagor och myter och oja sig över vad olika myndigheter säger eller gör..

Lynxx
0

De verkar som trollen har stämt möte…

/L

Aldebaran
0

vadå troll? Det står mycket väl vem jag är….

Aldebaran
0

kan ju inte svara för #90 då..

Men är man autmatiskt troll på AU om man inte håller med i diskutionerna?

Tricolori
0

#93 Kan inte vara jag heller då jag har mitt namn, ålder och stad där jag bor.

Kanske ä som du säger i #93

Det finns ju de som fått skrivförbud på denna sajt då dem inte hållt med…

[Mariann]
0

Här är det många som inte håller med och få som fått skrivförbud, får man skrivförbud då har man inte följt reglerna om HUR man uttrycker sig.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.