En healingupplevelse...?
För ca 10 år sedan höll jag på mycket med healing, gick kurser och gjorde healing på mig själv. Nu har jag slutat med det sen 10år, men vill berätta om en upplevelse jag hade då.
Det var natt, kunde inte sova, tänkte passa på att göra lite healing. Var i sängen och lade händerna på magen, visualiserade ett vitt klot av ljus runt bäckenet. Energin kom igång jättestarkt, ljuset vibrerade i hela bäckenet uppemot bröstkorgen. Jag kände mig fullständigt lycklig, avslappnad och det hela höll på ca en timme. Somnade.
Nästa natt skulle jag göra samma sak. Processen började likadant, säkert en timme. Men den här gången fick det ett annat slut. Efter stund såg jag för min inre syn hur en svart energihop utifrån rummet närmar sig, känner hur den stiger ner i mig, tränger in i mina celler. Det gör fruktansvärt ont. Det känns som att den här svarta energin släcker varje cell i kroppen och allt inuti mig blir svart och jag blir livrädd. Min kropp blir alldeles iskall, stel och jag kan inte ta mig ur det hela. Det gör vansinnigt ont, känns som att hela mitt inre är ett stort sår. Jag får dödsångest och det enda jag kan komma på är att låta ett mantra gå runt i huvudet; det går över, det går över det går över. Den här hemska svarta energin fanns kvar i mig i ca en timme tills den till slut släppte taget om mina celler och lämnade min kropp.
När det var över kände jag mig fruktansvärt obehaglig till mods, chockad över min upplevelse.
Är det någon som upplevt liknande, eller som förstår vad som hände mig?
Kanske mitt inlägg hamnade i fel tråd…Vet inte, men skulle uppskatta att få tankar från andra…
Förstår lite av vad du menar,dock har den aldrig dykt upp när jag utövat healing,och känslan av den energin är rent sakt j….läskig,man känner verkligen skillnaden på den och när dom vänliga kommer till en.
#0 problem kan ibland uppstå om man inte bett om beskydd innan man öppnar upp, eftersom vi oftast inte vet vad vi öppnar upp för så kan lägre astrala energier komma in och då kan de ev ge en sådan upplevelse som du beskriver.
Därför är det viktigt att påkalla beskydd vid alla tillfälllen man öppnar sina psykiska kroppar och chakran.
#3 kanske kan du då ge lite tips om hur man bör göra nära man soveroch vaknar upp av detta ,det händer inte så ofta lyckligtvis.
Så jag bör inte gnälla, men vad ska jag göra när det händer?
#4 Det kan vara så att du har ett skadat skyddsväv i solarplexus, som gör att saker du inte önskar sipprar in.
hur du läker det är svårt att säga, kasnke att arbeta med beskydd dagligen ett tag kan hjälpa. dvs påkalla det kosmiska ljusets bskydd, se en blåaktig 5 uddig stjärna över ditt solar plexus, visualsiera denna stjänrna där flera gånger om dagen. Även att uttalat be om att bli lämnad i fred, att be om ett eventuellt skadat skyddsväv healas av änglarna och devor kan kanske också hjälpa.
Du får prova dig fram där.
tack för svar,jag själv tror inte på det här med att söka beskydd och alla dessa prosedurer som ska till,och orden att bli lämnad ifred som man då ska uttala kan ja säga hjälper inte.Det mörka obehagliga dyker ju sällan upp ,så det får väl va som det är dom gånger det händer ..kanske är det av någon orsak vad dom vill…orsaken att jag ska förstå någonting mer än vad jag förstår nu…
Jag har också haft obehagliga besök på natten som jag vaknat upp av. Det som för mig fungerade i stunden var att säga som ett mantra kärlek, kärlek eller ljus, ljus eller liknande och att fokuserat försöka gå in i hjärtat och det andliga fokuset. Inte så lätt när man blir rädd eller nedtyngd men… vad kan man göra?
Jag har inte varit med om något sådant vid meditation eller liknande utan bara under sömn eller uppvaknande. Jag tänker mig att det handlar om, precis som Mariann säger, ett för öppet solarplexuscenter och därmed ingång till astralplanet. Jag har det här livet medvetet försökt att undvika det astrala inflytandet och även om jag har viss medial förmåga så kan jag inte använda det innan jag känner mig tillräckligt integrerad och hel. Jag är mycket mer integrerad nu sen nåt år tillbaka eller två, och har inte heller haft sådana upplevelser på ett par år tror jag.
Jag har också medvetet försökt undvika sådana inflytande som sätter astralkroppen i gungning, och som speciellt sätter igång rädslor. Jag läser inte böcker om våld och mord och tittar inte på våldsfilmer eller liknande. Det är något som rör upp astralkroppen och attraherar energi från astralplanet om man är känslig.
Meditation är bra i längden om man mediterar på rätt sätt, men med en del meditationer kommer man mer i kontakt med det astrala och det är ju inte så bra med ett för öppet solarplexus. Då kan det vara bra att gardera sig och be om beskydd så att man inte öppnar sig för fel energier.
Jag kan ju också säga att jag inte kom på den tanken att be om beskydd innan jag gick för att sova, det kunde jag provat inser jag nu…
Ja det är ju olika för alla hur man kan hantera det hela,för mig handlar det ínte om att försöka prata kärlek o ljus dom gånger det har hänt,det är helt andra krafter jag pratar om man är förstenad man kan inte prata eller tänka ord .Jag vill ju förstå vad den vill..
Det här är inte vanligt ande besök som jag pratar om som man känner sig lugn med och pratar en stund då det är en släkting eller så..
Öppenheten ja helt rätt,men det finns ju ingen hjälp att få ,för allt handlar om blommor som alla ska finna ro med och stänga och vi som inte…va ska vi få hjälp ,och frågan är ju kan vi göra det när vi en gång upplevt det…går det stänga av allt då som man önskar..
#8 Jag menade att jag upprepade något ord eller fras i mitt huvud, inte att jag pratade med det jag fick besök av. De upplevelser jag haft är inte av det slaget att jag vill ha någon som helst kontakt och tror inte heller att det är något jag vill utveckla. Jag tror inte att det det de vill är något jag vill… Det finns mycket som sker på det astrala planet som varken är särskilt trevligt, utvecklande eller bra att vara i kontakt med.
När man vaknar upp och är förstelnad och inte kan röra sig så har man inte kommit in riktigt i kroppen efter "sömnutflykten". Jag har för mig att eterkroppen är i dessa fall för löst knuten till den fasta fysiska kroppen och därav kan problemen uppkomma. Det är ju mycket obehagligt och jag har till för några år sedan varit med om detta mycket.
Det är ju viktigt att man avslutar healingen på rätt sätt,tycker att ni har fått med det på bra sätt. Har själv också haft otrevliga stunder efter healingen speciellt när man sänder vid distans,har det hänt vid tillfälle när man inte har avslutat kontakten på rätt sätt och fått obehagliga upplevelser på natten. och det är ju på nätterna vi är som mest avslappnade och kontaktbara för energier.
Jag är verkligen alldeles för öppen, emottaglig för allt som kommer och har inte fortfarande lärt mig att skydda mig, trots att jag gick på healingkurser flera stycken för 10 år sedan. Saknar förmåga att skydda mig mot andra människor också. Jag förstår att allt inte verkar vara gott i astralplanet. Har också slutat utmana de mediala sidorna helt , men det händer ju saker ändå, när man är känslig. Men kanske dags att börja försöka be om ljus igen, regelbundet, det verkar som att jag behöver det.
Vad roligt att få så många svar. Är intresserad att höra hur fler gör för att skydda sig…inte att jag är rädd, men kan vara bra att ha fler verktyg.
Det finns inga fiender. Precis som du skriver senare i tråden, det behövs inget beskydd. Eftersom skydd gör att man tror sig vara i avsaknad av någonting.
Om jag läser av energin när du gjorde detta för 10 år sedan så var den första kvällen energier som du kände dig bekväm med. Den andra kvällen hade du öppnat upp för en djupare städning inombords när du kvällen innan även hade öppnat upp för känslor som legat och väntat på ytan i ditt undermedvetna tillstånd.
Det var dessa dolda energier som nu ville göra sig påminda hos dig och som du såg som en energi som kom utifrån. Det är normalt att vi projicerar djupare känslor utanför oss i andra personer så att vi inte behöver känna av dom inom oss hela tiden. Du var helt enkelt mogen att ta emot dom och det var det du såg. Bra gjort att du välkomnade energierna. Det gör att du öppnar upp för en än djupare upplevelse nästa gång.
Jag jobbade som städare ett tag på ett kontor för att få litet extrapengar . Jag tyckte faktiskt det var kul att göra rent . Städade kontorsrummen och dessutom toaletterna . Viktigt med dessa . Skulle alltid finnas papper , tvål och vara rent och snyggt . Jag gjorde verkligen rent och snyggt , det strålade av renhet varje gång jag var klar med toaletten . Kände mig nöjd . Men så uppstod ett fenomen . Lade märke till att det kom en man nästan omedelbart efter jag gjort klart för att använda toan . Varje gång ! Som om toans renhet hade en magisk attraktionskraft på denne man . Märkligt . Men sånt är väl livet antar jag . Gräset är grönare på andra sidan typ .