Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4064 ggr
Gutetjejen
0

Ärkeängeln Mikael

Går på meditation hos ett medium som har hållit på med detta i  30 år och hon håller även i reiki kurser, för ett par gånger sedan så sa hon att jag har ärkeängeln Mikael som guide precis som hon men  jag har aldrig känt av honom, i lördags så hade vi en helande helg för kropp och själ för allmänheten och vi är en grupp som ger healing (reiki) och jag hade så vansinnigt ont i nedre delen av magen på höger sida och det brukar jag ha ibland. På kvällen när jag skulle sova så får jag känslan av en ängel vid min sida, en ängel som når upp till taket och änglavingar som går från tak till golv och med en otrolig pondus och jag kände väldigt starkt att det var just Mikael som stod där. Han stod bredvid sängen ett tag och höll sedan sina händer över min onda mage och där stod han länge och väl, när han var klar stod han kvar ganska länge innan han sakta försvann.

Har ännu ont men det är mycket mycket bättre än innan, har känt av honom här hemma från och till sedan dess och det känns så tryggt med honom här hos oss, har tackat honom för besöket och över healingen han gav mig. Känner en sån vördnad inför detta, jag blir helt tårögd..

Hoppas det nu var rätt kategori att lägga in det på.

[Mariann]
0

Ja det var rätt ställe Glad och tack för att du delar med dig av din upplevelse.

Det ger en stor känsla av att uppleva änglar. Glad

Gutetjejen
0

Ja jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det Skrattande jag kände honom även när vi gav healing under söndagen,. förnimmer ofta honom sedan dess. Det är första gången jag har känt att någon har hjälpt mig på det här sättet som Mikael gjorde… undrar hur det kommer sig att han är min guide, missförstå mig inte, är överlycklig för det och man känner sig unik.

Mairi
0

Åh, det är jättevackert, och tack för att du delade med dig av din upplevelse!
Änglahealing direkt från ärkeänglarna är väldigt speciellt… och nu när du vet så kommer du alltid att ha den kontakten. Glad

szirius
0

#0 tack för att du delar din nyfunna kontaktSkrattandeFlört.Jag känner din upplevelse genom dina ord, får rysningarGlad…visst är det underbart att vi är omslutna av dessa goda väsen…man känner vördnad när de visar sig och hjälper en på dessa sätt…Kyss

Man trampar ju själv upp stigen mellan änglarna och sig själv genom böner och meditation…så du kommer med all säkerhet fortsätta känna av ängelns närvaro i ditt liv from nu.

Gutetjejen
0

Ja en helt fantastisk upplevelse, jag har ju inte någon aning om det var Mikael men jag kände så starkt att det var han plus att mediumet som jag arbetar hos sa att han är min guide…jag bara ler när jag tänker på upplevelsen och hoppas jag får uppleva det igen. har nämligen sjukt ont på samma ställe nu och jag har gråtit pgr av smärtan, har haft ont där i tio år och ingen vet varför. 

Kan bara säga: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBART

gyllenehjartljuset
0

Så härligtSkrattande

Tiamat
0

låter som du har en inflammation i blindtarmen?

den sitter ju där du beskrev….

får du feber dra genast till sjukan så plockar dem bort eländet.

kan även vara en tarmficka. det man gör då är en kostomläggning så fastnar inte "fel" mat där utan sån som gör mindre skada.

eller så är det en "upprörd" tjocktarm dvs alltifrån allergi till inflamerade tarmväggar alternativt gaser eller sår. ja, inte vet jag, är ingen läkare =)…men något fel är det.

har du sån smärta att du gråter måste man ju kunna ta prover på vad det är???

men väldigt vackert med healingen du beskrev.

även jag har upplevt änglars närvaro.

Gutetjejen
0

Tiamat: jag har varit och gjort många många undersökningar av blindtarmen och det är det inte *skönt* och för några veckor sedan var jag hos kirurgen på en undersökning och han sa att jag är fruktansvärt öm ytligt och han tror det är något i bukhinnan så jag ska göra en röntgen av hinnan snart. jag har ju även problem med IBS och är laktosintolerant så det är mycket som är möjligt.

Ja jag har fått äran att möta honom många gånger och känner hans närvaro praktiskt taget hela tiden, skulle gärna vilja berätta om mina upplevelser, men har tyvärr fått en del inlägg där dom skriver att det inte stämmer överhuvudtaget och att det inte finns en chans att Mikael skulle "prata" med mig osv…men om någon är intresserad av att dela upplevelser så får ni gärna skriva till mig Glad

[Mariann]
0

#8 När jag hör om IBS och laktos intolerans…. har du provat att käka lchf? Många vittnar ju om att just IBS magen blir bra. Oskyldig

Gutetjejen
0

#9  Är den dieten där man ska äta feta produkter och undvika kolhydrater osv?

[Mariann]
0

Ja

Gutetjejen
0

Ok, då vet jag det, tack för tipset Glad

yogflame
0

Har du provat bikarbonat  mycket bättre än skiten inosol eller vad det heter , fast det beror väl på vilket slags fel man har.

1 tablett i samband med måltid om jag ej minns fel men det finns väl mer info på nätet eller där man köper tabletterna. Alt pulver på affären, om dom inte slutat sälja det där.

Gutetjejen
0

Nej det har jag inte provat så det ska jag definitivt fundera på.. tack igen Glad

stillness
0

Kunde du inte tagit kort  :D hade velat se

lavinia
0

Åh vilken härlig grej du fått vara med om. Det är underbart när man känner deras närvaroGlad

Jag har änglar hos mej ibland och den energin är helt fantastisk

Kram Jeanette

Gutetjejen
0

Ja det är helt underbart, i måndags var jag på sista meditationsträffen för året och vi mediterade till heartland (tror jag den hette) och jag kände hur Mikael satt på knä bakom mig (låg ner) och hur han smekte mig på pannan och sedan satt han bakom mig hela tiden och jag kunde känna hur han bara njöt av det hela. Ibland när jag har lämnat barnen på dagis och går hem så kan jag känna honom gå bakom mig, nästan så jag förväntar mig att se hans skugga *ller*

Den gången jag skulle gå reiki 2 så kände jag honom så starkt i rummet, han stod i rustning, med svärd som var ädelstenar på, och så visade han mig sin krona, han hade mörkt hår som gick ner till axlarna och stod med båda händerna om svärdet mitt framför sig. Jag frågade mediumet om det och då sa hon såhär: vet du vad kronan betyder? nej svarade jag.. Du kommer förmodligen bli krönt av honom åhh jag får rysningar sa hon och blev helt lyrisk. Mycket riktigt blev jag krönt efter certifieringen, han ställde sig på ett knä framför mig och satte sin krona på mitt huvud och all den respekt och vördnad jag kände från honom fick mig att gråta.

lavinia
0

Vad fint, önskar dej lycka till i fortsättningen med din healing

Ska bli spännande att höra

szirius
0

#17 härlig läsning, jag ryser,hihi.Bli krönt…oj.Glad

Gutetjejen
0

Ja du, det trodde jag aldrig att jag skulle få vara med om Glad