Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3455 ggr
[Mariann]
0

Hierarkin vad är det egentligen?

Hierarkin är »mötesplatsen för energier«, ett »ställe för kraft och ljus«, ett »ställe för förening«. Hierarkin har man kallat »helighetens mittpunkt«, »ljusets boning«, »den stora vita logen«, »den osynliga kyrkan«, den planetariska själen«, »saliggörelsens stödpunkt« och »den kosmiska magneten«.
Den är också känd under namn som »den uppåtgående stegen«, »den heliga orden«, »en kropp skapad av själar som är ordnade i förhållande till utvecklingsteg« och »en kropp av gradordnade intelligenser«.
Hierarkin är helt enkelt själarnas värld…

Hierarkin är fullt ut vetande om planen och sensitiva inför syftet, och den påverkar mänskligheten konstant i en skabande process, med det syftet för ögonen att utvidga det mänskliga medvetandet. Detta är er själ – i sin renaste natur – en del av.

Alice A. Bailey: »Discipleship in the New Age«, Vol. II, p. 137

Visdomsnettet

adnanas
0

Uppstigna Mästare använder även ordet Hiraldkin och jag unerar vad detta kan betyda.? Någon som vet ?

[Mariann]
0

#1 Hiraldkin finns inte ens sökbart på nätet….  Obestämd

[Mariann]
0

jag tycker det är underbara andra ord för hierarkin….

hör bara:

samlingsplats för energier

stället för förening

den planetariska själen

en kropp av gradordnade intelligenser

får sannerligen tankarna att spinna iväg och fundera över detta 2 centret…. centret för Guds Kärlek.

adnanas
0

Antagligen så har ordet (hiralki) någon snarlika stavning?

Det var år 2006 som en kvinna kanaliserade fram muntliga budskap från Sanat Kurmara till några mottagare. Då nämndes (hiraldkin i universum) i den text som framfördes .Och senare i tiden  kom jag på nätet få fram sökordet  som där ingicki någon vetenskaplig disiplibn som handlade om fjärlar och växter.Men jag förstod inte vad ordet (hiralkin) betydde

Ordet har likhet med hierarkin i universum

[Mariann]
0

heraldik finns ju det något som heter.

adnanas
0

Jo det kan vara detta ord som jag hörde. Men det kan även finnas något annat svarlika ord?