En ny tanke om månen
Är inte månen vad vi tror den vara?
Intressant artikel med nya tankar om månen.
Rymdskepp… jo idag kan folk få för sig vad som…
Tror jag inte på förstås.
Enligt esoteriken och Tibetanen är väl månen Jorden i en tidigare inkarnation,
(vet inte om jag cyklar nu) Dvs död och håller på att vittra sönder som alla sklett gör… fast när det handlar om planeter tar det ju lite längre tid än människosklett.
ska forska lite om det…

Ett rymdskepp vet jag inte… men man made… tänk om saker inte är som vi tror…
Månen är en Västerbottensost har jag fått veta genom en kanalisering från Rubandra Adandra.

Nej, men jag tycker det vore kul att höra vad Tibetanen sagt om månens ursprung. Har du hittat det Marianne?
Nix, jag säger till om jag hittar något, men jag tror att det jag skrev är rätt, men inte 100 på det…
Jag är däremot hundra på att den enligt Tibetanen är en död planet och dvs är ett sklett, det läste jag nyssens i Kosmisk Eld. Mer osäker på om man menar på att den är Jorden i en tidigare inkarnation.

Mariann! Kommer du ihåg vad Tibetanen säger om Månherrarna månpitrierna Illuminari och deras betydelse? På något plan är ju månen enligt esoteriken inte en död planet, Varför annars dessa beteckningar?
Månpitrierna kommer från månens kedja
det står så här:
Månpitri
Pitri är ett sanskritord som betyder "fader". Det används i teosofin för att beteckna de sju eller tio klasser av evolverande varelser, vilka vid slutet av månkedjemanvantaran inträdde i ett nirvanskt tillstånd för att tidsåldrar senare lämna det som den sju- eller tiofaldiga varelsehierarki som byggde jordkedjan. I generell bemärkelse menas med månpitrier alla varelser som ursprungligen kom till jordkedjan från månkedjan, men i en mer begränsad bemärkelse syftar ordet på de element i den mänskliga konstitutionen som befinner sig under agnishvattaernas utvecklingsnivå.
En annan benämning på månpitrierna är barishader. Antalet klasser av månpitrier anges vanligen till sju, tre arupa (okroppsliga) och fyra rupa (kroppsliga). Kort sagt så blev vår jordkedja inklusive jordklotet befolkad från månkedjan, ty alla de varelser som nu finns på jorden, på vilken utvecklingsnivå de än befinner sig, kom från månkedjan. (se Agnishvatta, Pitri)
Agnishvattaerna är solpitrier och bygger de högre principerna och månpitrierna de lägre.
Det står tydligt att månen är död och förmultnar så småningom…
men jag kan inte hitta om den är en tidigare inkarnation av jorden dvs jordens tidigare kedja.
jag spånar vidare…
Det verkar som om jorden och månen var ett under den lemuriska tiden när människan var djurmänniska och senare drog sig månen ur jorden och den atlantiska tiden startade…
Månen är månen… Ett litet(I planetarisk skala) kolt som inte kan hålla en egen atmosfär ju pga det…
japp… livet är dragit tillbaka. Precis som när vi dör, så börjar själen vända uppmärksamheten på annat håll än den fysiska manifetsationen. Då försvinner det liv som upprätthåller det fysiska.

I lördags var min måne röd/orange. Igår passerade en älg i sakta mak över min väg, vad ska ske idag?
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
Hände något Kvaser?

…Ja, en förlust i familjen på lördags eftermiddagen =( Senare på kvällen/natten var månen röd/orange. Jag har aldrig sett den så tidigare…"någonsin"…och kvällen efter, ungefär vid samma tid. Var jag på väg hem när en stor ståtlig älgtjur dök upp vid sidan av vägen.
"Håll i dig"
Jag såg den inte först , men när jag närmade mig den så upptäkte jag att det var en älg. Den stod alldeles vid ett övergångsställe, jag stannade bilen varpå älgen tittade upp mot mig. För att sedan passera över, på övergångsstället och ner för trappen på andra sidan.
Jag trodde inte det var sant….
När började älgar använda övergångsställen ?
Jag tyckte förstås att det var synd att man inte hade en filmkamera eller kamera med sig…Efter den händelsen har inget konstigt hänt, vad jag har upptäckt i alla fall…
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
man har aldrig kamera när den behövs… man borde ha den klsitrad på sig 
Förluster i familjen är inga roliga händelser, hoppas ni kommer er. Kram på dej.

Usch då, det lät inte roligt!
Ta hand om er!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kanske vetenskapsmännen vill rättfärdiga sina ambitioner att börja använda och bygga med månen. Det är ju inte självklart att mänsklihgheten skall på något sätt ha rätt att skräpa ned på andra hiomlakroppar men om det kan rättfärdigas enligt teologin att det ingår i skapelsearrangemanget att vi är herrar över månen därför kan se månen som något materiellt som tillhör oss och som vi skall växa m,ed genom arbete och forskning ….vem kan höra efter med Petri Agnishvatta ?
Jag skulle gärna höra efter med Petri Agnishvatterna, men tyvärr besitter inte jag den möjligheten (ännu
) lär dröja några eoner…
För de som inte vet vad det är så är det samma som solpitrierna. + att Agni är eld. Petri betyder fader på Sanskrit. Dvs en fader/förfäder som är sötade/shvatta av elden.
De gamla hinduerna kallade Solsystemets väsen för "Devor" eller "solpitrier", vars yttre och inre kvalitet är medvetet-magnetiskt. Solpitrierna är kraftfulla solara väsen som härstammar från andra system, och fungerar under ledning av Ärkeänglarna eller Kretsen av de 12 stora. Alla är de stora högtutvecklade väsen som ursprungligen hade ledande funktioner i de respektive system eller evolutionslinjer de ursprungligen kommer ifrån, och som de återvänder till när målet har uppnåtts.
Varför inte försöka själv Hukanson? 

Finns en del intressanta filmer på tuben om att nasa har redigerat bort byggnader från månytan.
Här är en, men fler finns att skåda: http://www.youtube.com/watch?v=w3wGLC_sjTQ
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
#19 Mja, de bilder jag har sett är nog vanliga som de "kladdat" på, bara för att få det att se ut som om de var censurerade.
Visst kan det finnas saker där uppe och visst kan det hända att de lägger ut dem på "tuben" just för att man ska tro att det är fusk och båg. Det kryllar av information och dessinformation på nätet, det gäller att tänka och känna i hjärtat om man vill skilja på saker och se vad som är sant och vad som är falskt.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Har vi tänkt färdigt på insikten att i hierarkin Sol - Måne - Jord så har människorna på jorden lämnat kvar sina händers verk på Månen för evig tid. Är vi underställda Nasa´s tappade arbetsverktyg i ett utanifrån perspektiv ?
Njae inte evig tid, för månen är i en förmultningsfas precis som alla sklett är.
Det är väl knappast rost du tänker på. Trodde mig veta att till jord skall det förmultnas. Månen är väldigt dammig men bergen innehåller ovanliga mineraler och vetenskapsmännen tror att månens kärna kan vara flytande vilket betyder tror jag att det brinner en eld längst inne. Rent andligt ärdet nog sklett nuförtiden om Solpitrierna leder utvecklingen.

Förresten Mariann vet du vad, eld kan uppenbara sig i tre varianter . Dels den helt vanliga eldandeenergin dels den högre Heliga eldandeenergin dels den Gudomliga eldandeenergin. Påminner om Moses brinnande buske.
Det nämns en hel del eldar i Cosmic fire boken
nu minns jag inte de alla…
jodå nu minns jag
elektrisk eld
soleld
eld genom friktion

Jag kommer ihåg nätter då månen verkade väldigt levande … Ett "magiskt" blekt ljus i vitt och blått där mörkret blev varmt och inviterande till lek och bus och mat och film och dans företrädesvis i augusti men inte de senaste åren. Har fler upptäckt de nätter då Månen Bestämmer ?
#28 vad menar du när Månen Bestämmer?

Jag tror inte att månen har varit ett rymdskep, tycker att det låter kånstigt.
i så fall hur kunde ett rymdskep bli en måne?
"29 Månenergierna är starka ibland och vi kan se och bejaka detta med våra känslor och beteenden exvis dansa och småkuttra i syrenbersån.
#30 Ifall en utomstående alian från Sirius hade varit näärvarande när Neil Armstrong promenerade på Månen så kanske han hade tänkt - Jisses vilket stort rymdskepp han har…men nu pratar vi bara om det fysiska som vi ser med våra ögon.
En knasfråga uppstod när jag läste artikeln: varför är det inte atmosfär och liv på månen ? Det borde inte vara så konstigt om så vore? Den är ju så pas nära jorden att det skulle inte vara omöjligt alls. Eller är jag helt ute och reser?
U R us
Enkelt förklarat.
Storleken är en faktor.
Stor planet = stor dragningskraft/gravitiation - en liten planet kan inte hindra gasmolekylerna från att fara ut i rymden. Detta händer även på Jorden men i ganska liten skala.
En liten kropp som månen kan inte behålla någon gas alls då även "tunga" gaser består av partiklar som individuellt rör sig väldigt fort och krockar med varandra. Då och då kommer dom partiklarna som är överst att knuffas ut i rymden - pga för låg gravitation - tills det inte finns några kvar.
--------
Månen har iofs faktiskt en atmosfär. Men den är fruktansvärt tunn och är bara där vid nån viss årstid - förmodlingen på månens sommar då partiklar från ytan avdunstar (man skall ju skicka dit ngn. pryl för att kolla efter is på ytan). Men atmosfären är som sagt så tunn att man knappt kan kalla det för atmosfär.
--------
Det beror dock inte bara på gravitationen. Mars har ju tillräcklig gravitation för att kunna hålla kvar en atmosfär, men den har mycket sämre magnetfält eftersom den inte har en stor flytande rörlig kärna av järn som alstrar ett magnetfält liksom Jordens - vilket leder till att solvindar inte "böjs" bort från planeten utan att de sopar med sig atmosfären ut i rymden.
/L
# 33 Imponerande!
Tack för svar!
U R us

#33 även jag blir imponerad! Sitter du på dessa kunskaper " bara sådär" eller får du fuska o slå upp?
Själv försökte jag minnas något av astronomilektionerna
, men gav upp och lämnade frågan till bättre lämpad.Och du dök upp!
om jag nu minns rätt
så är månen (esoteriskt sett) en tidigare inkarnation av jorden, dvs månen är ett sklett, och sklett i rymden tar en evinnerlig tid att förmultna, våra sklett tar ju också lång tid för att förmultna. Men snackar vi planeter så tar ju det givetvis mega lång tid. Därför har månen inget liv och ska heller inte ha det, den är i en förmultningsprocess.
#3 Intressant! 
Nja - nu har ja inget i skallen (utbränd) - guldfiskar har bättre minne.
Men…en del e faktiskt min egen - den mesta e bara att Googla fram.
-----------
Månen har skapats fr resterna av en kollision mellan Jorden & en större meteor - där delar av Jorden slungats ut & lagt sig i ett band av sten & grus - ungefär som Saturnus ringar.
Dessa har så småningom samlats till en enhet - faktiskt genom gravitationen - & bildat Månen. Att det i sin tur bildar en glob - har med de fysika lagarna att göra.
--------------
Saturnus ringar
Saturnus ringar ligger utmed planetens ekvator och bildar vackra färgade band runt himlakroppen. När Galileo Galilei upptäckte planeten blev han konfunderad av dessa ringar och trodde att det var flera planeter. Det finns sju olika ringar med namn från A till G. Ringarna är inte helt permanenta utan kan växla en del, liksom avståndet mellan dem.
Man tror att ringarna uppkommit av Saturnus rotation som dragit till sig gasmoln men lämnat is i ringarna. Den sten som finns kan vara månar som krossats av Saturnus dragningskraft. Inne i ringarna hittar man månkultingar, som kanske växer till sig till riktiga månar.
''Månkultingar'' - de låter väl gulligt? 
Läs mera om Saturnus här
/L
Stod häromdagen och tittade på den vackra höstmånen som var litet blekröd i soluppgången och tänkte på vad jag hade läst om att den var ovanligt stor för att vara måne relativt sett i solsystemet , när det plötsligt gick upp för mig att i just denna sekund var astronauterna i full färd med att köra sin månlandarbil i månbergen . Vad roligt de har , tänkte jag avundsjukt . Men vem ska plocka upp allt skrot de lämnar efter sig . Sen fick jag jobba ett tag med att bli positiv och se det fina i kråksången . Allt går som fröken vet med electricitet .
Snurr snurr. Jorden månen allting snurrar. Nu snurrar även jag, Blavatsky har i Hemliga Läran, långa och ingående utläggningar kring månens och jordens inbördes relation. Så här skriver hon tex:
"Ehuru i en mening dess tänarinna är hon dock onekligen äldre och mer utvecklad än det barn, varöver hon vakar. Det är alltså månen som spelar den största och viktigaste rollen såväl vid jordens danande som vid dess befolkande med mänskliga varelser. Månmonaderna, eller pitrierna, människans förfäder, bliva i själva verket människan själv." s 200 Hemliga Läran 1. Jag tycker det stämmer med vad du tidigare skrivit, Mariann. Men du har tydligen andra källor.
Blavatsky har fler krångliga texter om månen, så om någon är intresserad kan jag försöka hitta lite citat och lägga ut.
Fö fick jag en meditativ insikt om månen för några år sedan: den lär nämligen ta han om själar som kommer "utifrån" innan de skall inkarnera på jorden. Ger lite förberedande undervisning, typ.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Min källa är i huvudsak Bailey och Kosmisk Eld.
och i den boken hänvisas till Hemliga Läran på var och varannan sida 
Månen. Mamma eller pappa? Eller både/och? hmmmmm
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen