Vidarutvecklas
Hej på er !!
En kort fråga, är självlärd från grund och botten men är en duktig sådan ( hehe fått höra det iaf) hur ska man kunna gå vidare med sin gåva osv för och kunna underhålla det på bästa sätt förutom och göra det på vänner, är ju inte samma sak när man träffar folk man inte känner? Finns det mässor och sånt ute. *nyfiken* Har själv en massa funderingar om man kan ha det här som jobb eller mer som en hobby, ge gärna tips och erfarenheter. :)
Hade bäst

Hej Aangeleyes. jag är också i grunden självlärd, men har sedan några år ändå gått kurser. Det finns alltid mer att lära sig. Jag ser att du bor i Stockholm, det är toppen, för här finns det massor med kurser och mässor! Kolla efter mässreklam bland annat i tunnelbanevagnarna, där brukar de annonsera.
Är du ute efter kurser i medialitet eller healing eller…?
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Hej Sumacwam , har gått någon helgskurs förut men kände inte direkt att det var för mig allt som dom gick igenom där kunde jag redan eller visste om :P hehe men är det ett yrke som man kan jobba med påp heltid eller är det en hobby osv :D inte sett en enda affish på tuben ;S knasigt.
men såklart det finns alltid så mycket mer o lära, man blir aldrig fulllärd :D

Jag ser att redan i oktober är det Harmonimässa igen!
Och det är klart att allt inte passar alla, man måste prova på lite. Jag gick reikikurs för en underbar kvinna, och så fick jag reiki av den som hade lärt upp henne. Henne gillade jag inte alls! Men sen hade jag och en annan kvinna reikicirkel ihop, och hon tyckte tvärtom, hon gillade den jag inte gillade och trivdes inte med min reiki master. Vi är alla olika och det finns förmodligen alltid någon orsak till att man inte passar ihop med vissa människor.
Sen säger jag inte att det är reiki du ska gå på, det är bara ett exempel. Men börja med att gå på harmonimässan så får du en massa tips på vad du kan syssla med.
Jag tror att av alla oss som håller på med andliga saker så är det ett litet fåtal som faktiskt kan leva på det. Om du är tillräckligt duktig- och om det är meningen- så kommer du nog dit också. Men vi får inte glömma att hela världen behöver ljus och kärlek, och vi sätts lite överallt för att vi behövs överallt.
tack för sighten ska kika lite :D
Skrev in ett till inlägg ang om man kan kommunicera med djur, vet inte om ja la det i fel forum är rätt så ny här:P

En till positiv sak med att gå kurser kom jag på nu! Det är ju de andra kursdeltagarna! Man delar med sig av allt man tänker och kan, och på det viset kan du få upp nyfikenhet för andra andliga områden, som du kanske inte ens har tänkt på förut. Dessutom är det aldrig fel att lära känna nya människor. Vissa är med dig bara under den kursen, kanske för att ni inte behöver varandra mer, och andra kan bli vänner för lång tid framåt och ni kanske till och med kommer att arbeta ihop.