Meningen med min förmåga
Suttit på sjukhuset i sex timmar med min mamma - inlagd. Fel, ja men vad? Ni vet mängder med undersökningar, röntgen osv osv.
Varför får jag inga "föraningar" om henne? Varför får jag inte veta innan att det är något som inte stämmer?
Men fotbollsmatcher. Gårdagens VM kval visste jag redan i torsdags att det skulle gå åt pipsvängen för Sverige. Matchen mellan Manchester och Barcelona likaså.
Jag bryr ju mig föga om fotboll men får ändå veta saker som jag tycker att jag inte bett om att få veta. Men det ber jag kanske om undermedvetet.
Inte bara fotboll givetvis jag får till mig. Men varför kan jag ALDRIG känna av henne? Tänk jag sitter i timmar på sjukhuset, känner av dessa sjuka människor, får deras energier till mig, oro, illamående, huvudvärk när jag är för länge i samma rum som dem. Men när jag kommer in till mamma är det bara tomt. Känner absolut ingenting.
Det enda som kommer till mig är att vad det än är som felar henne är känslan - detta är inte bra.
Stod utanför och rökte (för vilken gång i ordningen??) då det bara kom till mig - din själsfrände kommer inte att träffa din mamma. Och vad betyder det? Eller är det något annat som spelar mig ett spratt?
Är det hon som är så "stängd, låst" som gör att jag inte kan känna av henne? För jag är öppen, vidöppen eller är det så att våra energier helt enkelt inte är synkade med varandra?
Herregud så rörigt. Förstår ni något av det jag säger och tänker och känner. Vet inte om det överhuvudtaget går att "få" kontakt med min guide när jag är så rörig? Vågar jag lita på ett skit av allt jag får till mig och känner.
Ni som är kloka - tala om för mig hur det ligger till.
Kram att ni finns och orkar lyssna. Det är guld värt ska ni veta.
Lena
Klart vi lyssnar! 
ofta är det väl så med mediala att de inte alltid kan få veta saker om sig själv och sina närmaste, kan tom vara så att du o mamma står så nära att du inte får lov att veta något. 
jag tror på att slappna av i din förmåga och arbeta med att lära sig stänga av och på, just för att inte bli "överväldigad" ex på sjukhus.
Meditera på att rensa och öppna antahkaranakanalen och hjärtat mot själen är också är viktig sak, så man får högsta möjliga intutioner.
kram på dej
Tack snälla Mariann för ditt svar.
Kram Lena
låt mig spekulera…
Jag föreslår att ett emotionellt samband med någon människa stör eller förstör pålitligheten av din förmåga, sålunda skulle du bara ha förnimmat strunt därigenom. Ingen förmåga, inget skräp, allt till din bästä!