Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1455 ggr
Lionadh
0

God morgon Pingstafton

Ute i köket står en plåt frukostbullar på ekomjöl till jäsning. Det blir färska bröd till frukost idag! Skrattande

Ute kvittrar fåglarna, solen lyser vid horisonten, himlen är blå. På med solklänning och fram med badenBaden.. Här blir det en lugn helg med lite grillat och en flaska vin, kanske en promenad.. Ska sätta mig i stolen och läsa en bok, tror jag…

Hur har ni det? Pingsthelg och hänryckning…

Njut av försommaren!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

God dagens!

Här kvittrar fåglarna ikapp med solens strålar!

Vi tar en tur till stan jag och dottern, hon behöver ny bikini… jag med i och för sig….

Annars lugnt och skönt och på en solsäng, solbrännan måste ju underhållas som sagt Glad

[Mariann]
0

Trevlig dag i stan med dotra… inköp av bh och två toppar och jordgubbar…. glömde de förbenade tomatplantorna idag igen Gråter

nu står en sabayonne  på vitt vin på kylning till jordgubbarna… mumsfilibabba det se…. Skrattande

[Hukanson]
0

Pingst , andens röda helgdag . Har ibland tänkt på hur livet kan förändras genom andens närvaro eller andens gåvor , alltid till glädje och människans fromma .

Jesus var en andlig ledare som förandligade sig själv , sin kropp . Enligt Skriften har han vid ett flertal tillfällen visat världen att hans gudomlighet återtog den fysiska kroppen och förvandlade den till en andlig kropp . Märkligt men en världsreligiös sanning .

Ordet religion har definierats som vetenskapen om människans relation med gudomen avseende tillbedjan och gudsrespons .

Vi kan förstå då att i religionen finns en förvissning om att Skriften talar sanna ord när den beskriver Jesu himmelsfärd och igenkommelse på ett andligt sätt .

Vi kan bara vara tacksamma för att det finns en Skapare som älskar sin skapelse och vill oss alla väl . Att förneka sanningen leder bara vilse och till sorg. Ande är alla människors egentliga identitet . Men det finns möjligtvis en Plan för människorna att följa Herren den föredömlige Guds Son att alla människor en dag skall kunna få sina fysiska kroppar förandligade . Detta mirakulösa framtidsperspektiv är kanske utopiskt att sia eller prata om , men en läsare av Skriften måste ändå ställa sig frågan - kommer min kropp att få uppstiga ?

[Mariann]
0

Självklart kommer den det… förr eller senare… fast antagligen senare…