Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3432 ggr
Eremitha
0

OT: Rädda skogen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden rinner ut för att rädda denna fantastiska gamla skog från avverkning.
Endast två månader kvar, och mycket pengar saknas för att friköpa skogen.

Edit: 19 mars är slutdatum - så klicka på!

På den här sidan kan du genom att klicka en gång per dag bidra till insamlingen.
Den som vill och kan har också möjlighet att bidra med donationer, stora som små, eller att köpa en bit skog. Allt från en tall till en större yta.

Jag tycker detta är ett oerhört viktigt initiativ för att bevara Jordens rikedomar, och har lagt sidan som min startsida.

Fair Winds and Following Seas!

[Mariann]
0

Har klickat in och ska försöka minnas detta varje dag.

Hoppfull
0

Hm, klickade hela hösten mne nu hade det fallit ur minnet… ska genast återuppta klickandet! tack för påminnelsen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
0

Konstigt, när jag gick in på länken sa den att jag redan klickat från den här datorn idag… märkligt! Hoppas att det fungerar bättre i morgon.

gyllenehjartljuset
0

har klickat

[Mariann]
0

jag återigen Skrattande

Eremitha
0

Nu har jag fixat länken! Tack för att jag fick veta.
Det verkar som att jag inte kunde länka till startsidan när jag själv redan hade klickat den dagen - datorn "mindes" det.

Hoppfull
0

Perfekt nu kunde jag klicka Glad

azlan
0

Jag har hittat detta på eget bevåg och klickar varje dag , tål att  lyftas fram rejält.

Hoppas det blir ett bra gensvar …. klicka på !!! 

PUFF PUFF

Eremitha
0

Puffar Skrattande

Ylva-Mia
0

Klickar på här med.

Träd är fantastiska Skrattande

[Spanaren]
0

Har klickat förr i några dagar i olika omgångar under åren och sen så ramlar det i glömska igen så det är bra med alla påminnelser :-) Tack för det Eremitha!

All vår natur är värd att bevaras så gott det går! /kram Spanaren

[Spanaren]
0

Purfärska skrivna ord kommer här och glöm inte av att göra ett klick för skogen/ kram Spanaren

Skogen min rikedom

Vackra ståtliga tallar som står där så raka och nöjda efter skogsägarens varsamma gallring

Glasbjörkarnas stammar lyser mitt sinne så soligt glatt av att se att dom mår så himla bra

Enens vackra gröna kvistar bär fullt på alla nymognade enbär efter tre års fina utveckling

Svepande grangrenar lyser maffigt smaragdgrönt och sprider ut sina grankottar här och där

Mossor och lavar och skägglav finns det gott och väl av och det gör mig ypperligt belåten

Olika sorters av bär kan jag finna längs efter min vandring här bland skogens rikaste natur

Myrlandet med sin små knotiga björkar får mig att drömma mig bort till en högre terräng

Skogen skyddar mig från den värsta kyliga vinden och jag känner mig så trygg där jag går

Stannar upp och uppfylls av en lycka att jag vill krama någon av dessa kamraters stammar

Jag klatschar fridsamt och smeker in hela naturen så varsamt med mina händer och armar

Tar in dofter av alla olika växter och sorterar dom varsamt stilla bland alla friska andetag

Skogen min rikedom vad jag får kraft och energi av er alla och det är läkedom för själen

© Spanaren

hatchepsut
0

Har klickat jag me`!

[Mariann]
0

jag klickar på!

Eremitha
0

Jag har just köpt en tall! Skrattande

Om du också vill göra det, gå hit.

Eremitha
0

Nu är det över tjugo tusen per dag som klickar för skogen.
Förhoppningsvis blir vi ännu fler som hjälper till att rädda Verle gammelskog från avverkning.

camillal777
0

Klickat jag med nu!

Farwuq
0

Klick!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ylva-Mia
0

Trädkramare och klickare Skrattande

azlan
0

jag klickar oförtrutet vidare … varje dag

Vekka
0

Hej! Tittade förbi hos er och såg denna tråd, kan tipsa om att det pågår insamling för köp av ruta/rutor, ju mer desto bättre, på sajterna Häxor o Druid/schaman i fokus. Vi (dom som vill o kan) tillför 100:-/pers. Titta gärna in i tråden " Tiggeri"  om ni vill.

BB

Aldebaran
0

oki.. jag har klickat…..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

skrult
0

Nu har jag klickat,ska forsätta!

Eremitha
0

#21 Tack för tipset, Vekka - vilket bra initiativ!

[Mariann]
0

Klickat och klart idag!

Farwuq
0

Försöker att klicka varje dag.

Glad

azlan
0

#21. jag var inne enligt uppmaning På Häxor/Schamaner .. och satte in en slant, för att visa ännu mer kraft i att vi måste ta krafttag att bevara Gammelskogen i Verle ..//

cillaj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag klickar för skogen varje dag.

Kram cilla.

[Mariann]
0

jag med!

Ylva-Mia
0

Samma här…klicketi klick!

nero
0

Har klickat!!!

[lanns]
0

klickat!

[Mariann]
0

Idag har jag klickat igen!

Eremitha
0

Igår gjordes nästan 27 000 klick!
För några veckor sedan låg antalet på runt 5000 dagligen.
Mycket positiv utveckling Glad

[Mariann]
0

Det var inte illa!! Skrattande

Farwuq
0

Klick.

[Mariann]
0

klick!

mariva
0

Här kommer en ny klickare! Glad

[Mariann]
0

#38 varmt välkommen hit till oss! Skrattande

azlan
0

puff puff

[Mariann]
0

det är bara några få dagar kvar att klicka Rynkar på näsan

[Mariann]
0

fel av mig det var 19 mars inte feb Skrattande

Mavios
0

Ny klickare! Ska försöka minna detta resten av dagarna det är kvar.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Farwuq
0

Jag har klickat igen

attvaraellerintevara
0

Hej. jag är en av Verleskogens fans,sedan begynnelsen…. Klickar varje dag och hoppas verkligen att skogen kommer att räddas. den är underbart vacker,har ett rikt djur och växtliv. Hamnade där av misstag,strax efter jag fått reda på att denna underbara plats skulle bli ett kalhygge…… Säg var det inte underigt ,jag körde lite vilse,ända tills jag upptäckte skylten med verle på… trodde ej mina ögon då… Men fick för mig att det var ett budskap ifrån den andliga världen till mig världsliga människa att stanna upp och njuta,för strax efter jag stannat bilen,så kom det ett 40-50 tal hjortar springandes framför mig och bilen…det var en fantastisk känsla som fyllde mig…solnedgång över trädtpopparna och dessa vackra djur…Varför jag körde vilse… jo min GpS hade lurat in mig på småvägar och sedan hoppat ur kontakten… jag och hunden var på väg ifrån barnbarnen i Nygård (skepplanda) och hem igen till Alingsås…

azlan
0

puff puff med ett klick om dagen

[Mariann]
0

Vi klickar oförtrutet på….

Mavios
0

Dagens klick är utfört!

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Aldebaran
0

klick

Eremitha
0

#45 Vilken underbar berättelse om vägledning!
Tack för den ! Glad

En magisk upplevelse …

[Mariann]
0

över 24 tusen klickar varje dag!!!

Mavios
0

Klicketiklick

Aldebaran
0

klick

[Mariann]
0

Och så var det Verleskogen igen….. 25 tusen klick igår….

Eremitha
0

Det är så härligt att komma in här på morgonen och se att någon annan redan lyft tråden Glad.

En månad kvar idag - något säger mig att allt troget engagemang från alla håll faktiskt kommer att rädda Verleskogen.

Mavios
0

Klickat i dag med! Jag hoppas verkligen att vi gemensamt kan rädda skogen.

Mavios
0

Kom på idag att jag ju kan sprida den här informationen på ett annat forum jag också brukar vara på. *trögstartad* Nu är det gjort i alla fall. Hoppas få upp klickfrekvensen lite med hjälp av dem också!

diaz55
0

Har klickat, klickat, och klickat tre dagar och fortsätter. Tack för påminnelseTungan ute. kram lena

Farwuq
0

Klick!

Mavios
0

Har klickat i dag och puffar för att ni andra också ska göra det!

[Mariann]
0

jisses det verkar öka med ca 1000 klick för varje dag nu!!

Eremitha
0

Fixade annons

Ann Carlsson ringde Sydsvenskan och fixade annonser 9x7 cm till Ett klick för skogen. Över en natt ökade antalet klickare med flera tusen. Självklart hjälper Ett klick för skogen att designa annonsen om du som läser detta skulle vilja göra samma sak.

HÄR ÄR FÖRKLARINGEN till att klicken ökade så markant för ett tag sedan.
Jag ska kontakta min lokaltidning och försöka få dem att sponsra en annons.

Önskar verkligen att vi tillsammans skulle kunna köpa en ruta.
Skogsdevornas tempel kanske? Fler förslag?

Skulle det vara idé att starta en liknande insamling som den de har på Häxor, tror ni?
Med en insats på 100 kr behövs 25 1/2 person Flört, men man får ju gärna bidra med mer om man vill. Jag kan åta mig att administrera det hela på ett konto, naturligtvis med full insyn i kontoutdragen.

[Mariann]
0

jag kan bidra med 100kr!

Eremitha
0

Vi gör så här: när tillräckligt många anmält intresse här i tråden att bidra med tillräckligt mycket, tillsammans 2 555 kr, skickar jag pm med kontonummer till dessa.

Har antecknat dig, Mariann, Och mig själv.

[Mariann]
0

Det var en mycket bra idé!!

attvaraellerintevara
0

Hej jag bidrager gärna med en hundring? Till vilket kontonr nu då?

Har köpt björkar till födelsedagar och vykort och skickat runt till alla jag känner,delat ut små kort på klicket på tåget mellan Herrljunga och Alingsås… När man köper björk el. tall och ger detta till någons födelsedag,så får man ett fint diplom till födelsedagsbarnet…över datorn ell posten… Gå gärna in och titta på deras hemsida…

Har ni sett bilderna ifrån Årrejarka…Denna naturskog är räddad ifrån kalhuggning av samma intresseförening .ettklickforskogen.se   är gjort sedan begynnelsen, jag har också satt upp afischer runt om lite varstans,dessa skickas till dig gratis om du vill medverka till att sprida budskapet…

Jag tycker att vi ska bidraga med ett vackert namn,uppmana medlemmarna som vill rädda skogen att ge namnförslag,här!

Varför inte Rädda skogens vänner ifokusFlört

Hälsningar AstridFlört

Eremitha
0

För tydlighetens skull gör jag en ny tråd om just detta projekt, att samla ihop till en ruta skog.

Astrid, har noterat dig också.
Kontonummer kommer.

[Mariann]
0

BRA!! Det kanske inte syns här, alla kanske inte läser tråden heller…

Eremitha
0

Klick, klick!

[Mariann]
0

Dagens klick!!

Daria
0

Hej allesammans!

Nu har jag köpt mig lite träd.

Skickar sidan till alla jag känner.

[Mariann]
0

Idag får vi nog veta om kpmmunen och "klicka för skogen firman" köper verle gammelskog!!! Skrattande

amier
0

Hej, såg på lokala nyheterna. Visst lät det positivt. Pengar fanns från olika håll, och jag blev så glad.

Jag har varit där med maken som visade mig den. Vilka energier!!!!!! Ska upplevas.

Upptäckte denna sidan idag, och ska nu med intresse följa dagens rapporter om detta. Vågar jag vara så kaxig och säga att det redan är klart?! Glad

[Mariann]
0

Det fattades bara att kommunen röstade Ja så var det kalrt, och enligt kommungubben på Tv´n så skulle det bli ett Ja. Så!!

azlan
0

puff puff

Eremitha
0

Åh, är det så nära!!!

Då kanske vi inte behöver fortsätta med vår insamling. Vi får väl se.

Tänk, att det går att arbeta för det goda på detta sätt, många tillsammans.
Underbart!

attvaraellerintevara
0

Jo, men visst fortsätt,om det blir pengar över så satsas dessa på nästa utsatta skog. Det är så dom arbetar Jenny och ann. å gärna in och läs på Årrejerka som dom har räddat innan..

Tyckte förresten att skogsdivornas tempel var vackert,men vi kanske skulle bidraga med ettt mer neutralt namn,det finns många män som är intrsserade ..

När visades detta inslag om kommunen och på vilken kanal ?  Var det därför det endast var 13000 inne och klickade igår/ Hälsningar Astrid.

Hälsningar Astrid.

[Mariann]
0

Här klickas vidare!!!

Vilken skog spelar ju mindre roll, lite skog  här och var är väl trevligt oavsett …

amier
0

Ja visst . klick klick

Amier

diaz55
0

Klick för skogen!

LenaGlad

Aldebaran
0

klick

attvaraellerintevara
0

Putt upp! och klickat har jag redan…har satt in denna som första sida i datorn…då glömmer man ej…

Ger min son ett diplom till födelsedagen som säger att han varit med och räddat Verles gammelskog…

Har ni sett diplomen dom är göörfina!

Vad underbart att höra att jag har så många som är lika mig… Astrid

Eremitha
0

Jag har godstart.se som startsida och länkar därifrån direkt till ettklickforskogen.se för dagligt klick. Funkar jättebra.

Diplomen har jag sett, har ett eftersom jag köpte en tall för en tid sedan.
*jättestolt*

SkrattandeOskyldigFlört

Farwuq
0

Klick!

[Mariann]
0

vi klickar väl på

Mavios
0

Klickat. (även de andra dagarna när jag inte skrivit).

Eremitha
0

Någon som vet vad som beslutades på Ale kommunfullmäktige i måndags? Hittar inget på webben om det.

Aldebaran
0

klick

diaz55
0

klick för skogenGlad

Farwuq
0

Klick

Farwuq
0

Klick

[Mariann]
0

me to!

Aldebaran
0

klick

Eremitha
0

Det fanns en politiker för mycket i Ale kommun, som inte tyckte att Verleskogen är värd att räddas. Under måndagens kommunfullmäktige blev det nej till delfinansiering av skogen med en rösts övervikt.

Återremiss begärdes, och frågan tas upp igen den 13 mars - endast sex dagar innan fristen för skogen går ut.

Läs mer på miljöpartiets i Ale hemsida.

Tills dess är det viktigt att vi fortsätter med våra klick!

[Mariann]
0

VAAA!!!??? jag är chockad… och Gråter

Mavios
0

klickar vidare och funderar hur politikerna tänkte? Fast det är klart - ekonomi…

Eremitha
0

Nästan hälften tänkte ju rätt. Nu gäller det att få någon av de negativa att ändra sig.

Mavios
0

#97 Du har rätt, borde ju ha satt in ett "som röstade nej" i meningen.

Positiva tankar om gröna skogar, härlgia träd och orörd natur kan vi "bomba" dem med.
Jag sitter precis och översätter ett stycke som bland annat handlar om hur kraftfulla tankar egentligen är - så tänk träd och levande skog för glatta livet med riktning t nejröstaran… :)

Så ska vi väl kunna få se Verle gammelskog sparad.

Eremitha
0

#98 Just det - det är förbluffande hur stark och effektiv tanken är.
Jag är med och "bombar" Skrattande.

[Mariann]
0

jag glömmer inte…

Farwuq
0

Smack!

Tungan ute

Mavios
0

Klick!

diaz55
0

klickatGlad

[Mariann]
0

me to!

Farwuq
0

Klonk!

Aldebaran
0

Klack

diaz55
0

Klick för skogenKyss

Mavios
0

kluck! Flört

Aldebaran
0

klock

[Mariann]
0

väldigt få som klickar nu ser jag endast 12000 igår!!??

det var väl som mest 25000?

attvaraellerintevara
0

Ja, det är dålig stil,nu behöver vi verkligen klicka på… ut med uppmaningar till alla sighterna!

Hälsningar Astrid   Ps Klickat redan idag  DsTungan ute

[Mariann]
0

jag tror många har lagt ner klickandet när det pratades i tv om att det skulle bli ett Ja och den skulle köpas, tv är tyvärr inte lika snabba med att säga att det inte blev ett ja.. Rynkar på näsan

attvaraellerintevara
0

Ja, det är dålig stil,nu behöver vi verkligen klicka på… ut med uppmaningar till alla sighterna!

Hälsningar Astrid   Ps Klickat redan idag  DsTungan ute

Mavios
0

Klickat!
Även om det blir ett ja (eller är det helt kört nu?) kommer ju de inklickade pengarna användas till en annan skog som behöver räddas - Verle är ju inte den enda som hotas att försvinna!

Vi har ju stora skogsåkrar i Sverige, så man tycker ju att man kanske inte behöver ta ner gammelskog som ligger "centralt" till för människor att besöka och uppleva.

Så klicka på!! Och tänk på underbara hälriga storskogar - positiva tankar!!!

Aldebaran
0

Klicokkkkk

[Mariann]
0

klicketiklick

Aldebaran
0

Klickkk

Farwuq
0

Klonk!

Eremitha
0

Om alla som klickade igår (drygt 18 300) köper en tall (200 kr) och en björk (50 kr) kan Verle gammelskog friköpas nu!

Mavios
0

klick
Tyvärr mycket begränsad ekonomi just nu - önskar att jag har råd att göra mer för skogen än gratisklicka.

Eremitha
0

Förstår precis, Mavios! Det är så skönt att kunna bidra med klicket när inget annat står till buds.

cillaj
0

Jaha, åsso klickar vi vidare varje dag, det har blivit en morron rutin.

[Mariann]
0

dagens räddningsaktion

cillaj
0

Klick….

Eremitha
0

Idag är jag särskilt glad över att se "min" bank, JAK Medlemsbank, som sponsor för Ett klick för skogen.

[Mariann]
0

dagens klick

Aldebaran
0

klack

cillaj
0

Klickat. som alltid

Farwuq
0

Tjacka-bonk!

diaz55
0

Dagens klick för skogenGlad

[Mariann]
0

Återigen…

Farwuq
0

Spjoing!

Flört

Aldebaran
0

Klicksssssssss

diaz55
0

Jaaadå! idag medGlad

cillaj
0

Ja just det, kläääääck.

Mavios
0

klick!

[Mariann]
0

idag igen………

cillaj
0

Ja, idag igen.

Farwuq
0

Smock!

Aldebaran
0

Pangggggggggggggggggg!!!

Farwuq
0

cillaj
0

Klick, igen

Eremitha
0

"Om alla som klickade igår köper en tall idag,
är Verle gammelskog räddad."

[Mariann]
0

här kan de som vill köpa tall med oss andra anteckna sig Skrattande

mariva
0

#141 Vad gulligt! Trädkramare och kramträd! Glad

Aldebaran
0

klick

Aldebaran
0

klick igen

Farwuq
0

= Klick!

cillaj
0

kläck

Aldebaran
0

Kan man klicka flera ggr/dag?

Farwuq
0

Troligen inte.

Aldebaran
0

Ahh oki

Farwuq
0

Man kan kanske spärra någon coockie, och på så sätt rösta flera gånger.

[Mariann]
0

så var det trädkramar dags…

Aldebaran
0

Klickssssssssssss

Farwuq
0

attvaraellerintevara
0

Ljus och kraft behövs till Verleskogen!   Kram Astrid

Soul1973
0

redan klickade 2 gånger och imorgon ska jag skicka den till

50 personer till

Fortsätt kämpa mina vänner

Aldebaran
0

klick

[Mariann]
0

dagens klick

mariva
0

Klick! Inte många dagar kvar!

Aldebaran
0

Klick

[Mariann]
0

återigen

Farwuq
0

Mavios
0

Håll tummarna, idag fatts beslutet om Verle, enligt GP.
Dagens klick är utfört, och nu är det bara att hoppas att allt ska gå vägen för denna vackra gamla skog!

cillaj
0

Nu är det klart!

Verleskogen är räddad.

Ale kommun har beslutat att köpa upp det som fattades.

Cilla.

Men vi gjorde en bra insats iallafall.

Farwuq
0

Klick

[Mariann]
0

#166 BRA!!!! Härligt att höra

dagens…… ändå

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer