Konstigt tillstånd!
befinner mig i ett intressant tillstånd, jag är på jobbet. kan jobba normalt och allt men det känns som att min kropp är lite på distans så att säga.när jag tar i musen (på datorn såklart) så känns det inte på samma sätt som normalt, min syn är lite "inåtvänd" dv.s det känns som om jag kikar ut ur ett skal - ltte tunnelsyn. känseln är förfinad. vet inte om jag är mer i mig själv eller mindre i mig själv än normalt.
något tips på vad jag kan göra för att urforska detta mera?

Låter ju som att du spontant gått in i ett förändrat medvetandetillstånd. Intressant! Jag har upplevt detsamma några gånger.
För mig har det funkat att då förhålla mig passiv men uppmärksam. Iaktta vad som händer och hur det känns på alla plan, fysiskt, emotionellt, mentalt, andligen. Ett avspänt fokus, så att säga.
Min upplevelse är att jag i det beskrivna tillståndet är mer öppen för det högre intuitiva, och att det brukar utmynna i någon slags insikt eller utvidgad förståelse. Inte alltid, men ofta.
Berätta gärna vad du kommer fram till
.
Fair Winds and Following Seas!
Förmodligen är du mindre i dig själv fast det känns tvärtom. Sådär kan jag också känna. Hur mår du annars då? Jag blir sådär när jag är supertrött och / eller deppig.
Jag väntar också spänt på hur det ska förlöpa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

inte alls deppig. förväntansfull, börjar på nytt jobb på måndag. trött ja, visserligen men inte extremt. orolig, lite kanske - lite strul med bilen som ska besiktas snart.
tillståndet kommer och går lite, just nu är det borta.har dock lite lätt huvudvärk som känns som om det kommer från ögonen, får känslan att jag på någon sätt skulle kunna framkalla tillståndet - får se om jag får lite tid att sätta mig och fokusera.
hopps nu kom det igen.. :)

kan också säga att det känns.. bra!
jag väntar också med spänning!

Hur började detta tillståndet?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

jag vet inte, upptäckte det plötsligt.. det kändes annorlunda. ingen händelse som utlöste det eller så. det enda jag gjort förutom att jobba idag är att skriva i tråden om vegetarism, så visst andligt tankearbete har utförts.
kan mycket väl vara att du är på inre arbete 

hur menar du mariann?

uppdaterar med att den "utomkroppsliga" känslan är borta men jag känner mig väldigt närvarande. jag har på lunchen pratat med min nuvarande chef om den nya jobb jag börjar på måndag och det känns som att jag har väldigt bra kontakt med mina tankar, jag får fram ord och formuleringar som jag haft svårt att få fram det senaste året (jag vet inte om det berott på att jag inte jobbat med det på så länge eller om det är för att jag varit lite stressad i allmänhet).
Jag håller med #1, det känns som en form av insikt, ett förberedande för det nya. Så upplever jag ofta när något nytt tar sin början.
kram cilla.
#9 Man kan användas, eller rättare sagt man kan använda dina inre kroppar för energiarbete på Jorden. Det kan ge samma effekt.

menar du som vi diskuterat tidigare här att själen t.ex. hjälper till när väldigt många går bort samtidigt (visst var det här vi diskuterade det?) och att man då kan känna sig lite frånvarande?
vad för mer sorts energiarbete kan själen göra? går det att ge exempel?

Te.x. Energi till att förmedla Universal Mind, som inspirerar till nytänkande inom politik, ekonomi och vetenskap är ett sånt viktigt energiarbete.
Be i meditation om ett inspirationsfrö, a Seed of Inspiration, och se hur det växer och utvecklar sig. Detta är ett tips från Sanaya Roman och Orin. www.orindaben.com
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Kolla även denna länk till deras nyhetsbrev, där står en del om detta.
http://www.orindaben.com/newsletter/currentfx_info.htm
Citat: "There is a new light dawning, and humanity is beginning to feel its effects. This light breaks up patterns that have held people back, so that they may move forward into a better and more fulfilling life. This light offers opportunities to build new forms and bring about conditions that are more aligned with Divine Will and purpose. Some people may experience this as a time of crisis or letting go. It can also be a time of great opportunity to take the next steps on your path, expand your consciousness, and create a life that brings you greater abundance and fulfillment. We have created this special issue to assist you in doing so."
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#13 Precis
och man kan mycket väl vara med i förvandling av ett visst sorts mörker på jorden. Finns nog en mängd inre energiarbete man kan vara en del av.

Jag kände också sådär i början av mitt andliga uppvaknande, alla mina sinnen blev förfinade men också lite utanför mig själv.
Allt gick lite för fort och det var inte alltid behagligt, pratade då med en nära och kunnig vän som helt enkelt gav mig dessa råd:
Stå med båda fötterna på jorden och allt har sin tid!
Vistas mycket ute i naturen och hämta kraft där.
enkla och mycket goda råd för mig, försöker följa dem i vardagen.
Ha ett rikt och gott liv/kram lena

ja, min största utmanin och mål just nu är att finna BALANS! inte känna att jag bara flänger runt hela tiden och inte hinner tänka. jag vet att jag är en sån som gärna får lite för mycket att göra för att det är så roligt, så begränsning blir väl mitt ledord.
nu på eftermiddagen känner jag mig mycket tillfreds med mig själv och lugn i sinnet. kanske har det med förmiddagens upplevelse att göra.
kom på en sak, för ett gäng år sedan led jag av en depression som tidvis var ganska tuff. Jag kunde då ligga på sängen och bara "må dåligt" och då kunde jag känna lite som nu utanför mig själv. fast då var det mer som ett skydd, nu kändes det bara positivt.

Ja just det! Balans i livet är viktigt. Jag är också så att jag gärna vill " forta " på saker, har lite ont om tålamod, och då helst om det är något roligt och positivt i mitt liv.
Får jobba med det här ganska mycket, då jag gått på några minor, och låta saker och ting smälta in så att säga.
Bra att du känner dig tillfreds och lugn nu i e.m. det är positivt.
Kramis lena.
#18 Just det, det var därför jag undrade om du mådde dåligt, är ju ganska vanligt vid t.ex depressioner att uppleva nåt liknande.

#20 okej, men det var inte på samma sätt nu.