Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2238 ggr
[Mariann]
1

Skrivregler

Andlig Utveckling är i första hand ett forum för självstudier av våra artiklar och ämnen, och det ges också stor möjlighet till dialog och diskussioner omkring de olika ämnena.

Varmt välkomna att delta!

På ett väl fungerande forum finns regler som medlemmarna följer, antingen oskrivna eller nedskrivna. Vi har tagit fram Skrivregler för fokus-nätverket. Syftet med dem är att alla ska vara överens om vad som gäller. Ju mindre man behöver styra med regler, desto bättre. Vi har därför försökt hålla ner dem till ett minimum.

Som medlem på sajten godkänner du samtliga regler nedan.

Det är inte tillåtet att:

• Bryta mot svenska lagar och förordningar.

• Kopiera upphovsrättsskyddat material och inte skriva och publicera artiklar utan sajtvärds medgivande.

• Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.

• Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.

• Ägna sig åt personangrepp, uppvigling eller häckleri.

• Använda svordomar eller annat ovårdat språk.

• Skriva under en signatur som är så utformad att den kan väcka anstöt.

• Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.

• Inte lägga ut privata meddelande offentligt i trådar.

Innehåll:

Du godkänner att sajten publicerar det material du bidrar med. Sajten förbehåller sig även rätten att redigera innehållet, samt även ta bort inlägg som värd och Medarbetare finner olämpliga.

Tänk på att:

• Alltid läsa igenom dina inlägg en gång innan du trycker på "Publicera inlägg". Då upptäcker du antagligen om du har skrivit fel och kan korrigera det.
  • Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
  • Inte bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.
  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.
  • Att sajtvärd/medarbetare bestämmer vad som gynnar sajten och vad som inte gör det.
[Mariann]
0

Man tar också sådant som är av mer privat karaktär via pm, det är mkt bättre än att alla behöver läsa allt!

[Mariann]
0

Om man upplever att man är kritiserad så kontaktar man vederbörande via pm och reder ut det där än att göra det offentligt i trådarna!

Angel60
0

Ibland blir jag osäker om mina uttalanden är ok

Hoppfull
1

Egentligen är kan man skriva om det mesta. Så länge man inte är otrevlig mot andra (som i att vara nedlåtande eller kränkande), gör personliga uttalanden (som: du är ju dum i huvudet) eller bryter mot lagen (som i att hetsa mot folkgrupp eller så).

Jag har aldrig sett att du skrivit illa om någon annan Angel60, du behöver inte oroa dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

#3 Inte jag heller, aldrig!! Glad

Angel60
0

Tackar, då fortsätter jag

[Mariann]
0

det tycker jag absolut… Glad

camillal777
0

Fel och misstag gör ju vi alla, var inte rädda att förstå fel eller svara fel, det måste finnas utrymme för just att göra fel, det  när det går till angrapp det är lite tråkigt…

Skriv på allihopa snälla, det blir bara roligare då!!

Hoppfull
0

Jag håller helt med! Det är inte lika mycket innehållet som tonen som avgör. Ja, bortsett från personangrepp då… de är ju inte så trevliga oavsett ton!

[Mariann]
0

Vi gör alla fel ibland. ALLA… livet är sådant…

även om somliga säger att "livet blir till vad du gör det"… så är det oundvikligt att det blir fel…man måste se sina egna brister och inte bara andras…

Så jag hoppas verkligen det skrivs…

ingen av oss här inne (inte sajtvärden heller) är fullkomliga (ännu), vi jobbar på det… rätt hårt ibland…

men fel kommer vi alla att göra och förlåtelsen är väl den som bör råda…

camillal777
0

Väl skrivet Mariann, förlåtelsen kommer med visdom och erfarenheter, dom får man ju genom att göra fel….

Lionadh
0

Att lägga ut reklam utan att fråga sajtvärden först är inte tillåtet på iFokus.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hoppfull
0

Lyfter denna tråd så att alla kan läsa!

Denna kommentar har tagits bort.
[Mariann]
0

Vi förutsätter att även de personer som väljer att inte vara medlem på denna sajt men ändå vill skriva här följer dessa regler och beaktar detta i #0.