Japp!
OCH må människorna ha tålamod då han fått en ohyggligt stor oreda att försöka trassla ut… det lär ju dröja innan där sker mirakel!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#0 Ja han är något att hoppas på även om det tar tid!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Håller definitivt med er båda,inte lär han få det lätt.
Vilket tal han höll!!! 
utkommer vilken sekund som helst på youtube, för eden är redan ute….
Ja, jag har suttit här klistrad framför TV:n och det må jag säga. Oj oj vilket tal!

Jag har försökt vara positiv till Barack Obama ända sen presidentvalskampanjen men jag lyckas inte riktigt. Jag kände mig inte nöjd med hans tal heller även att jag ville. Jag skulle vilja ha en amrikansk president som kan se och uttala kopplingen mellan orättvisor i världen och terrorism. Och en president som inte hela tiden håller Israel om ryggen. Det var i alla fall skönt att se Bush flyga iväg i sin hellikopter.

Obama bär ljus, det är tydligt.
Energin runt honom strålade ut över världen, åtminstone in i min lägenhet.
Den stora invokationen kom osökt till mig.
Jag är säker på att han har en oerhört viktig uppgift, och att han har blivit född hit till Jorden för att utföra den. Om åtta år, när han (förhoppningsvis) innehaft sitt ämbete full tid, kommer vi att ha facit.
Hans åsikter om terrorism kontra orättvisor kommer troligtvis att utkristallisera sig, liksom många andra kontroversiella frågor. Som president för världens mäktigaste nation har han så att säga inte de lättaste besluten att fatta. USA har inte precis något fläckfritt renommé.
Men jag tror att om någon kan leda USA och därmed världen rätt, så är det Barack Obama.
Därför att han bär ljuset.
Fair Winds and Following Seas!

Man ska nog även ha i minne att det är en kursförändring han ska åstadkomma, inte en helomvändning, för den typen av förändringar fungerar inte för människor. De skrämmer och människor gör stopp, halt och helt om!
Jag tror att de största förändringarna kommer att ligga i hans förhållningssätt, snarare än hans sätt att agera. De utmaningar han står inför är nästan omänskliga, i kombination med de extrema förväntningar som finns.
Så all lycka till Obama, han lär behöva den!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bra talat, Hoppfull!
Instämmer i varje ord.
Fair Winds and Following Seas!

Jo kursförändring är bra, hoppas bara att nästkommande president fortsätter på den kursen. Jag får väl tills vidare vara glad för dem som kan vara glada över Obama och så får jag se om han kan överaska mig possitivt.

jag läste hela talet också , då gick saker in ännu mer.Får jag bjuda på mina favoritdelar? 
" Denna dag har kommit för att utropa ett slut på futtiga klagomål och falska löften, ömsesidiga beskyllningar och utslitna dogmer som alltför länge har strypt politiken…..Den fråga vi ställer oss idag är inte om vår statsapparat är stor eller liten, utan om den fungerar- om den hjälper familjer att finna anständigt avlönade arbeten,ger dem råd till sjukvård, en värdig pension….en nation kan inte blomstra länge när den bara belönar framgångsrika."
" Vi hedrar dem( de fallna hjältarna i Arlington) för att de förkroppsligar samhällstjänstgöringens anda - en vilja att finna en mening med någonting större än sig själv.Ändå är det är i detta ögonblick- ett ögonblick som kommer att prägla en generation- precis den andan som måste uppfylla oss alla.För även om staten kan och måste göra mycket, är det ytterst tillförsikten och beslutsamheten hos folket som nationen vilar på.Det är vänligheten att släppa in en främling när flodfördämningar har brustit,osjälviskhet hos en arbetare som hellre förkortar sin arbetstid än ser en vän förlora sitt jobb, som gör att vi genomlider de mörkaste stunderna."
" Låt det bli sagt av våra barns barn, att när vi prövades vägrade vi låta denna resa ta slut, att vi inte vände om, inte heller vacklade vi.Och med ögonen fästa vid horisonten och Guds nåd med oss, bar vi frihetens stora gåva och lämnade över den i säkerhet till vår framtida generation."
(Det där sista med Guds nåd och att gå vidare, inte vackla, griper an i mig..talar till min egna inre väg i samklang med världens väg nu.)
#8 tror som Hoppfull, hans inställning och förhållningssätt är kanske det som kommer ge de största förändringarna - I människan, och det är ju därifrån det måste komma.
Exakt, han blir en förebild för oss alla! 
jag ahr börjat läsa boken om Obama som Asger och Sören har skrivit. mycket kloka anlyser om Obamas strålar görs och man ser allt så kalrt och tydligt om hans arbete och vad/hur han komemr att kunna vara.
för den som är det minsta intresserad av Obama och hans presidentskap så lär denna bok.
Obama, hopp, vision och impuls
Spirituel bog om Barack Obama
Ved Asger Lorentsen og Søren Hauge
Den 20. januar udkommer en bog om Barack Obamas muligheder for at skabe et inspireret og inspirerende lederskab, der kan stimulere et nyt fællesskab i menneskeheden.
Gennem bogen diskuteres emner som Barack Obamas identitet som indviet, som en af pionererne for Vandbærerimpulsen og som vitaliserer af nye bevægelser på den globale politiske scene. Disse emner sættes ind i temaer om spiritualitet, indvielse, pionerarbejde, menneskehedens evolution og USA's åndelige rødder. Og Barack Obamas muligheder illustreres ved en analyse af hans horoskop og ved åndelige kilder inkl. clairvoyante iagttagelser af sejrstalen. Formålet med bogen er at finde balancen mellem optimisme og realisme. Bogens mange temaer er illustreret med ca. 25 billeder og beskrivelser af pionerer, der kan sammenlignes med Barack Obama, for det er ved sammenligningen at vi kan få både optimistiske og realistiske forventninger til den nye præsident.
Se uddybelser om bogens indhold under ”Bagsidetekst” og ”Indholdsfortegnelse”.
Bogen er på 180 sider inkl. mange billeder af indviede pionerer. Den koster 198 Dkr.
Bagsidetekst:
Barack Obamas potentialer
Da Barack Obama holdt sin sejrstale om natten efter valgsejren den 4. november 2008, undrede mange sig: Hvordan kunne en politiker med så få års erfaring træde frem på verdens vigtigste politiske scene med så overbevisende budskaber om enhed, samarbejde og nye visioner, at det tændte et dybt håb i millioner af hjerter verden over?
Denne bog søger at svare på nogle af de spørgsmål, der blev født den aften, såsom:
• Hvordan tænker og føler en person, der kan holde så overbevisende en tale?
• Kan vi være sikre på, at han beholder sin etiske integritet, når magtens sødme kommer?
• Har han styrken og evnen til at gennemføre sine visioner?
• Kan han takle modstanden fra de økonomiske magteliter i landet?
• Er der en større magt bag hans karisma, og er han beskyttet og inspireret af en højere styrelse?
• Hvor vidtgående forandringer er det realistisk at forvente i hans periode som præsident?
For at svare på disse spørgsmål anvender bogens forfattere både historiske eksempler, psykologiske analyser og åndsvidenskabelige kilder. Vi følger således en undersøgelse gennem mange temaer om selvrealisering, den naturlige helhedsbevidsthed, muligheder i pionerers skabende idealisme, USA's indre historie og muligheder for at stimulere bølger af fornyelse på græsrodsniveau. Som led i at skabe realistiske forventninger er temaerne rigt illustreret med billeder og omtaler af andre sammenlignelige pionerer.
Indholdsfortegnelse:
Indhold Barack Obama – håb, vision og impuls
Forord
**Barack Obamas sejrstale: Ja vi kan
**Søren Hauge
Det usandsynliges sejr
Et menneske med integritet
Den mesterlige organiseringsevne
Vero possumus – yes we can
Den gode viljes organisering – nu og fremover
Asger Lorentsen
Selvrealisering og indre frihed
10 tegn på selvrealisering
Barack Obama som selvrealiseret
Selvrealisering i amerikansk politik
Barack Obamas styrke og svaghed
Obama som viljestypen
Barack Obama som den aktive og praktiske type
Barack Obama som den organiserende type
Idealisme i politik
Tre trin i verdenstjeneste
Barack Obama som skabende idealist
Pionerer for fornyelser i menneskeheden
Tre niveauer af pionerer
Barack Obama som inspireret pioner
Barack Obamas kilder til visioner og impulser
Barack Obamas plads i USA’s historie
USA's åndelige historie
Barack Obama og USA's ånd
Uddrag af en historiebog år 2050
Oversanselige forståelser af Barack Obama
Hvad fortæller Barack Obamas horoskop?
Er Barack Obama et stjernemenneske?
Er Barack Obama en inkarnation af Abraham Lincoln?
Clairvoyante iagttagelser af Barack Obamas sejrstale
Uddybelse fra forfatternes værksted
Undervisningssteder
Bøger