Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2991 ggr
gingle
0

Avslappningsband

Hej ! Har ni några avslappningsband som ni
kan rekommendera?

Jag är "helt såld" när det gäller Helena Montelius.
Hon har en underbar röst. Jag lyssnar mest på
"Sök kontakten med din själ! och så några andra
som gäller smärta och rädsla.

Den första gången som jag lyssnade på band
så var det "ängelhealing". Jag började gråta
när musiken kom när man skulle möta sin
ängel. Det kändes oerhört starkt.

När det gäller  yoga som tycker jag är Göran Boll
är mycket bra.

Vad tycker ni om!

/gingle

Hoppfull
0

Jag är såld på Marianns Kristusmeditation, det är den jag kör. Annars vid ren avslappning gillar jag Yoga Nidra.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

#0 Jag har lyssnat mycket på Helena Montelius, håller med dig" Ångelhealing" är underbar,Det var många år sedan jag lyssnade på henne men minns att jag somnade gott när jag lyssnat på henne.

Tycker mycket om cdn med Deuter som heter " Garden of the Gods "

Skön avslappning till som jag tycker Änglasång och musik. För att nämna någon. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

hinzidi
0

total avslapning får jag när jag lyssner på cd som handler om medveten närvaro, minfulness, kroppscanning:

http://www.mindfulnesscenter.se/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,6/Itemid,26/

Telos
0

Hej!

Yoga Nidra är ett fantastiskt verktyg för den som vill lära känna sin egen energi. Orin och Sanaya har även de underbara meditationer. http://www.orindaben.com/

Lycka till på avmystifieringens väg!

Kärlek

Telos

Telos
0

Yoga Nidra by Hypnotica

A 50-minute meditation, the Yoga Nidra helps in restoring mental, emotional, and physical health by way of relaxation.

Yoga Nidra is a wonderful technique, not only for physical or mental relaxation but also for preparing the mind for spiritual discipline.

Yoga Nidra helps in restoring mental, emotional, and physical health by way of relaxation. Such a practice helps harmonize two hemispheres of the brain and the two aspects of the autonomic nervous system viz. sympathetic and parasympathetic. The impressions in the subconscious are brought to surface, experienced and removed.

Yoga Nidra ("Yoga sleep"), is an expression widely used to denote the highest state of consciousness. Although Yoga Nidra means yogic sleep, it is actually a wakeful state of deep introversion. Some contemporary Yoga authorities employ the phrase Yoga Nidra to designate a state of deep relaxation. In the initial stages, the process involves relaxing the body, part by part, and harmonizing the mind. Yoga Nidra, however, is an inner awareness, a movement of consciousness, rather than a deliberate auto-suggestion. You cannot relax by trying to relax. You need to feel relaxed. Yogis also believe that you cannot relax your body unless your mind is relaxed.

Yoga Nidra is available for purchase as a 50-minute, downloadable audio file from this web site.

http://www.hypnotica.org/Paid/Info/Info_YN.htm

gingle
0

Oj, oj, det här var nog i svåraste laget för en medelålders
dam ! Finns det ingen översättning till svenska ?
Tack på förhand /*Gingle

gingle
0

Marianns Kristusmeditation, hur får man tag på det ?
Låter mycket intressant !

Telos
0

Hej Gingle, här är en svensk sida! http://www.yoga.se/butik/cd_skivor/yoga_nidra_cd_tape

Kram

Telos

Lionadh
0

Jag gillar Christina Divéns band T ex Somna in… eller 5 min meditation…

Lars-Erik Uneståhl har gjort mycket bra,,,

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

#7 Dels hittar du en variation av den under kategorin meditation, den heter Ljusmeditation - hjärtemeditation. Kristusmeditationen är en djupare variant av denna.

man ska nog först börja med denna offentliga och senare övergå till Kristusmeditationen.

Sedan för att klargöra, den är inte min, utan kommer ifrån Den Gyldne Cirkel, men jag har spelat in båda två guidade på cd och översatt till svenska.

gingle
0

Hej Mariann !

Går det att köpa dessa cd, jag är mycket intresserad !

/Gingle

[Mariann]
0

Javisst!  Pm´a så ordnar vi det. Glad