Välkomna hit alla NYregistrerade!
Önskar alla nya välkomna hit, jag och medarbetarna hoppas ni alla kommer att trivas och att ni finner intressanta och läs/studievärda artiklar.
Vill gärna göra alla uppmärksamma på att om man klickar på artiklar och skrollar ner så ser ni alla kategorier inom artiklar. Alla de som har en * framför är del av en bok, dvs 1 kapitlet ur boken.
Vi hoppas att alla som läser här på sajten, både artiklar och inlägg läser så som Buddha uppmanar oss att läsa.
Herren Buddha har sagt:
att vi inte får tro på något som har sagts bara därför att det sagts, eller på traditioner för att de förts vidare från forntiden. Vi får heller inte tro på ryktena som sådana , eller de vises skrifter för att just visa har skrivit dem, eller på infall som vi kanske misstänker har inspirerats av en deva (dvs förmodad andlig inspiration). Inte heller får vi tro på slutsatser dragna utifrån något godtyckligt antagande som vi gjort, eller på sådant som tycks vara en analog nödvändighet, eller enbart lita till våra lärares och mästares auktoritet. Men vi ska tro när skriften, läran eller uttalandet bekräftas av vårt eget förnuft och medvetande. " För detta", säger han som avslutning. "lärde jag er att inte tro bara för att ni hört, utan när ni tror utifrån ert eget medvetande, handla sedan tillfullo därefter."
Ur boken Kosmisk Eld av A.A.Bailey

Tack säger jag som har nyregistrerat mig igen…
Man är välkommen som medlem precis hur många gånger man vill!! 
Vill gärna passa på att slå ett slag för en speciell kategori och det är ORDFÖRKLARINGAR
Där finns mycket matnyttigt att läsa och man får förklarat vissa ord djupare och kanske mer annorlunda än man omedelbart skulle tro… 
God läsning
Mariann/sajtvärd

Tack Marianne!
Varmt välkommen hit Anne-Lil!
Kul att du hittade hit och hoppas du finner mycket att läsa här på sajten och kanske inlägg att delta i.
Tack,fann väldigt matnyttigt att läsa på sajten.
Hej! Har just hittat hit från Övernaturligt! har kikat runt här en stund och det verkade så intressant att jag valde att stanna.
Nejmen så roligt!
Värmer att höra att du finner forumet intressant, vi lägger ju ner stor möda på att översätta bra och studievärda artiklar. 
Hoppas vi möts i trådarna när lusten infaller…
Kram
Mariann/sajtvärd

Välkommen Hyacinta! Hoppas att du ska trivas härinne 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tackar!!
Jag säger tack som en ny-skrivare, har varit medlem ett tag, men nu skriver jag till och med!! 
Många Goa Kramar
Annisangel
Du ska också känna dig välkommen och det är roligt att du deltar och skriver! 

tack! :D

TACK!! Jag är nyregisterad för idag, men har läst en hel del här inne sedan jag hamnade här för några månader sedan.Jag googlade då på " Sirius" eftersom jag har en ängel med mig med det namnet sedan några år tillbaks, som kommer med musik till mig : ).Jag ser henne i en rosa ton och långt mörkt hår, och allt handlar om KÄRLEK.Om nån har liknande upplevelser så vore det kul att samtala om det.När jag känner mig förvirrad eller ledsen så sätter jag mig vid pianot, och så kommer Sirius med både text och musik automatiskt.
Det är många härliga aha-upplevelser jag fått när jag läst saker här.Tex om andlig ensamhet - jag har tidigare alltid burit på en djup ensamhet, men har funnit vägar att fylla ensamheten med att känna in närvaron av änglar och naturväsen.Ensamheten finns där som ett sorgligt bakgrundssorl, men jag känner att vägen till frid för mig går genom att finna den INRE tryggheten i stället för att söka den i andra.Jag vet nu att det är där jag ska fokusera. I " det andliga medvetandet" är jag aldrig ensam.Så det är snarare så att ensamheten gått över i en slags existentiell ångest, en känsla av att vilja leva mer genuint, helt och fullt med hjärtat, utan att ännu kunna se hur och på vilket sätt man ska ta de stegen.Tålamod var det, ja….; )
Vad underbart det känns att kunna uttrycka detta i ett forum, och känna att vi kan finnas för varandra, lyssna och stötta! Det verkar vara en så fin ton här.Tack alla underbara själar där ute ; ).
Du ska känna dig varmt och hjärtligt välkommen hit! 
Vi är många som känner och har känt det det precis som du, om ensamheten osv.
Och precis som du säger så är det själen som ska nära oss inifrån och genom själen så är vi i kontakt med det Buddhiska planet och där finns bara enhet!
Jätte roligt att du ville bidra med dina tankar! 

Stort och varmt Välkommen hit från mig med!
Jag har varit mycket på ÖN men jag kanske ska vara här och lära mig lite mer i andlig utveckling… Hoppfull, vilken vacker Avatar!!!
Hälsningar Jeremina!
#17 Du ska känna dig varmt välkommen hit!
Hoppas du också kommer trivas här hos oss och att alla våra artiklar ger dig något att fundera över…
Den andliga utvecklingen handlar ju om själsintegration!
Lycka till med det alla som känner sig dragna till det projektet och den delen av människans utveckling!

Tack! Den är vald för att påminna mig hela tiden… oftast behövs det inte men ibland hamnar jag i jobbiga svackor!
Det är så roligt med alla er nya medlemmar! Ni är så välkomna hit allihop!! 
#18 #19
Tack för att jag är välkommen! Jag har mycket att lära och med dem rätta lärarna kommer det att bli succé……
Vad är det man brukar säga inom esoteriken, att när man är redo dyker mästaren/läraren upp…
Vi har alla massor att lära och försöka förstå, fliken av sanningen har bara böjat att öpppnas för oss genom teosofin/esoteriken. Så det är bara att läsa och studera bäst man orkar, och att kontemplera det man läser så man förstår det på ett djupare plan.
Det är hur som så jag gör ia alla fall 
Tack för det kloka orden och det trevliga välkomnandet 
Varsågod!
Trevligt att se dig här och hoppas att du kommer trivas bland oss 
Hej!
Tack snälla/Tirabelle

Oerhört roligat att se alla er nya härinne 
Jaaa, ni ska känna er mycket varmt välkomna hit till oss! 
Hittade hit pga att ni hade lite healing att dela med er av. Är i stort behov av det just nu. Har annars varit inne mycket på ÖN och Alt. behandlingar. Det börjar bli beroendeframkallande det här
Kramar från Åsa
Tack från hapchetsut!
#28 ja det är många människor (om inte alla) som är behov av healing och hjälp o stöd. När listan kommer upp igen nästa år inför onsd 7/1 så är det bara att skriva upp sig. 
#29 hatshepsut…. har du sett ditt tempel i Luxor?
ett mycket vackert tempel är det hur som…
Välkomna ska ni båda vara!