Min meditation!!
Jag öppnar upp chakran, sen när kronchakrat går upp och själen stiger upp finner jag mig stående på en grusväg med en stenmur brevid. Jag går längs muren tills jag kommer till en vacker guldgrind… Det är olika varje gång vilket material grinden är gjord av.
Den grinden öppnar jag och stänger den bakom mig. Så kommer jag in i en trädgård, går på en stig som är kantad med stenar och dem är också gjorda i olika material, mest ädelstenar som lyser svagt. Jag går stigen fram och kommer fram till en vacker sjö med ett berg intill. Det är solnedgång och jag klättrar upp på berget och sätter mig intill en trädstam som finns där uppe. När jag sitter där får jag besök, besöken är också olika…
Vanligen brukar mitt rådjur komma till mig och lägga sig brevid mig med det vackra huvudet i mitt knä, men jag har också fått besök av morfar, pappa och farmor och min guide.
Här kan jag sitta ett tag och verkligen få energi från naturen och få till mig all den visdom som jag är öppen för att motta. Det är så härlig och lilla jag känner mig så priviligierad och speciell för att jag kan få den här kraften…
All kunskap flödar i mig just då, ibland får jag till mig att berätta och skriva ner det jag får för att kunna hjälpa och leda andra……..
Hmmm, det händer mycket så jag får nog skaffa en speciell bok tror jag!!!
Jag ville bara delge er hur jag gör!!!
Kramelur allihopa
Många Goa Kramar
Annisangel
Låter underbart!
Berätta mera så att jag kan lära mig och förstå för att få en uns av all härlighet/ kram Bappi
Jätte vacker meditation! 

Liknar min gamla meditation rätt mycket :) Men jag har ett sorts tempel med i min trädgård, där jag har några gurus och munkar som kan heala och meditera med mig :) tyvärr har jag dock aldrig någonsin upplevt att jag fått mera energi av meditationer.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Låter underbart! Önskar att jag också kunde få komma till ett sånt ställe…

Ja fördelen med en meditation är ju att du bestämmer själv hur du vill att det ska se ut och vart du vill komma.
Håller med delvis att man självstyr meditationen, men det kan inträffa olika upplevelser.som kommer utan att man för den skull har önskat det.Det handlar om hur djupt man går in i meditationen.
Det beror oftast i vilken form man är i.I bland har man tänkt att gå djupt inne i sig själv,men av sitt eget ego så kommer man inte dit och vise versa.
Så låt meditationen ha sin gång,och inte ditt ego så slipper man bli missnöjd.

Absolut, men när man skapar ett rum kan man även skapa ett rum man vill vara i och som ser ut som man vill. Det behöver inte betyda att man styr allting och inte lyssnar på sitt inre. Men bitivs kan ju meditationen ha syftet att vila och ladda batterier och just då kanske man inte ska ge sig iväg långt in i sig själv.
Visst kan man bitvis styra vart man vill och det är disciplin som gäller… I början när jag mediterade så hade jag det inte kan jag tala om, då kunde jag vara borta länge, flera timmar men det funkar ju inte med den världen idag, med jobb och allt, så jag fick disciplinera mig ner till cirkus 1 timme som högst. Detta får jag också hjälp med om jag skulle glömma mig… *fniss* Då kommer min guide och säger: "Nu är det dags att säga adjö för denna gång men som du vet kommer du tillbaka när du vill och kan!"
Det här hjälper mig att min guide liksom har fötterna/energierna i båda världarna och respekterar (eller hur man ska uttrycka det) att jag behöver vara "i verkligheten!" Skriver inom citationstecken för ibland undrar man, vad är verklighet???
#1 Vad vill du veta?? 
Många Goa Kramar
Annisangel
Annisangel:
Jag vill veta typ vilket mantra man kan använda för att lättas sätta sig in i meditationen.
Tycker det är svårt att sitta så jag brukar ligga och slappna av och försöka tänka mig in någonstans där jag trivs, typ i solen vid mitt fritidshus. Nu har jag fått lära mig genom denna sajt att man kan välkomna ljusets makter osv…
Ge mig som nybörjare tips på hur jag ska komma vidare för jag antar att det är att lära sig att koppla bort knoppen och lyssna med hjärtat i stället
Nyttiga tips tar jag så gärna emot antingen här eller via pm/ kram Bappi
#9 Ja, det krävs en del övning att koppla bort knoppen som du säger, men börja i små doser, typ 20 min åt gången bara öva upp att inte tänka! Det låter lite mysko kanske men det är en konst att inte låta tankarna vandra iväg på olika saker som irriterar, som man behöver göra etc, etc.
Jag använder mina meditationsCDn som bakgrund på väldigt låg volym. Sen slappnar jag av och bara följer med i musikens slingor… När det blir spänning i musiken fylls jag av förväntan och när tonerna mjuknar till stilla vindar, ligger jag bara och njuter… Sen kan du börja så smått att vandra… Till den där platsen som just är din… Där DU känner frid och ro!
Min meditation har jag utvecklat, men började faktiskt med att följa Irish Halls CD "The Secret Garden" av Irish Hall. Mycket bra och hennes engelska följer man lätt med i. Där har du också disciplinen med tiden som en bonus 
Många Goa Kramar
Annisangel
Tackl för tips Annisangel!
Jag har lite olika meditations-cd:ar plus ett kassetband av Lars Erik Unestål (gillar det jättemycket).
Använder du ett typ mantraord eller flyter du bara iväg med ord och musik?
/kram Bappi
Ps Sökt lite på nätet ang. Irish Halls CD "The Secret Garden" av Irish Hall och ser att det går att provlyssna och ser sen att den cd-skivan säljs främst till dom som sysslar med detta.
#11 Jag flyter nog bara iväg till musiken numera för nu kan jag knepet, men i början är det mycket lättare att lyssna till någon… Tycker jag iallafall sen är det nog olika från person till person!
Kram på dig!
Sen brukar jag meditera om mitt hus, alltså jag om du förstår hur jag menar. Olika rum representerar olika delar av mig själv liksom…
När jag var ihop med mitt ex, såg det inte alls bra ut litet och trångt och instängt. Sen var det en fot i köket som jag skulle ta av skon på men det gick inte. Men jag var envis och när jag till sist fick av skon fann jag att foten var möglig och luktade superilla, då började jag fundera vad det är jag håller på med…
Denna meditation hjälper mig om det är någonting jag funderar på hos mig själv, gå igenom huset från vinden ända ner i källaren. I början fanns inte ens en trapp till källaren (det var när jag precis börjat titta/granska mig själv)… Det kan vara skrämmande men mycket nyttigt också!
Många Goa Kramar
Annisangel

Om man bara vill ha avslappningsmeditation på cd kan man skaffa sig yoga-nidra här som är fantastisk.
Många matnyttiga tips är alltid välkommet
/ kram Bappi
Ps Tack för det Hoppfull och alla andra
#13 Tackar Hoppis=) ska kolla in den!
Många Goa Kramar
Annisangel
Då flikar jag in
att det är inte A o O att tankar släppes (som jag ser det iaf). Det som är A o O är att man påkallar ett högre ljus /själsljus/Gudsljus osv, i alla falll om man är ute efter utveckling av sig själv. Är det avslappning som sökes som ju för all del ger mycket på personlighetns plan, men ger ingen utveckling av personlighetens dragning mot själen, dvs själsintegration.
För den som verkligen vill utvecklas och integrera själen så måste det till påkalllelser av högre ljus. Som t.ex. ljusmeditationen/hjärtemeditationen (med tillhörande inlägg efteråt) som finns utlagd under fliken meditation.
Men som sagt bara min (o andras) syn…. 
Låter väldigt bra Marianne och jag tar till mig det med en stor värme
/kram Bappi
jag har ju mina ideer…
men jag hoppas de kan vägleda någon mer mot själens värld… 

Jo precis, det handlar ju om vad man vill med sina meditationer. Ibland behöver man ju bara få koppla bort och hämta sig och då är det bra med rena avslappningsmeditationer som yoga-nidra.
Håller fundständigt med dig Hoppfull,gör det inte mer omständigt än va det är.
#18 Tack Marianne!
Alla vägar bär till insikt och visdom (om man vill att det ska göra det)!!!
Många Goa Kramar
Annisangel