Ny här och ...
Hej!
Av en slump så hamnade jag på denna site och blev sen medlem och … Hänförd hittar jag så mycket och …
Några tips på hur jag fort ska komma in i allt detta av underbara skulle kännas så bra ;-)
Redan hittat fina och underbara kort, målningar och ord men tips för att kunna ta till mig allt på rätt och vettigt sätt är alltid bra att få av er som har varit med längre.
/kram Bappi
Ja här är vi ju på olika steg och alla är inte gamla i gemet om man så säger, detta med estoteriken kan vara nytt för många men egentligen en gammal kunskap som när man läser väcks till liv. Det tror jag många av oss här kan skriva under på… inbillar jag mig.
Min rekommendation blir att ta det lugnt, läs artiklar efterhand du finner dem här och gärna fler gånger eftersom man har en tendens att läsa nytt varje gång.
För att riktigt sätta sig in i terminologin (om man inte redan har den på plats) så rekommenderar jag att plöja kategorin ordförklaringar alla de ord som står där i versaler dvs stora bokstäver de är ordförklaringar. Tex Kristus är kanske inte riktigt det vi spontant förväntar oss 
Så börja där skulle jag säga och framförallt våga fråga om man hänger upp sig på något!
kram på dej från
Mariann/sajtvärd
ps. Jag hoppas andra av oss här kanske har fler tips!
Måste bara få tillägga att om man vill gå djupt bör man meditera…
Mycket logiskt svar och det tar jag till mig med mycket värme.
/kram Bappi
Låter bra med meditation och enklast möjligaste tips för det är ?
Då är jag så "egoistisk" att jag rekommenderar ljus/hjärtemeditationen som jag själv använt i många år. Läs gärna alla inlägg efter huvudinlägget för att få full förståelse