Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4688 ggr
Hoppfull
1

Frekvenshöjning

Nu tänkte jag fråga kring detta heta ämne. men jag ska på en gång säga att denna tråd är inte tänkt för att skriva om alla eventuella fysiska problem eller lustigheter man kan uppleva.

Tråden är tänkt att handla om vad man kan tänkas uppleva under denna frekvenshöjning när man jobbar MED den. Inte andar och andra väsen, utan kanske utvecklingssteg i vår andlighet som sker snabbt, eller längtan efter andlighet osv osv.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Freja15
1

Jag upplever att mina klara drömmar inte är drömmar. Jag reser faktiskt till vad jag kanske ska kalla sovlandet *L* Där upplever jag en massa intressanta saker som tar mig vidare på mig utvecklingsstege. Sedan om denna stege nu går upp eller ner är inte viktigt, men jag tar ett steg i taget och ibland känns det som om jag tar några steg på en gång, det blir liksom ett hopp. Då blir jag alldeles yr i hela mitt väsen och upplever att jag är i kosmos, i alltet.

Det liksom gläntas på en dörr då och då så att jag ska få en aning om hur det är egentligen. För mig är det en gudagåva att få vara i det tillståndet. Det är fullkomlig kärlek och förståelse.

Imorse då jag låg en stund i min sons säng med katten vid min mage kände jag att jag väntar på något otroligt gott. Jag kan knappt bärga mig för vad som ska komma. Och vad det är har jag ännu inte en susning om, jag bara vet att det snart kommer. I alla fall för min del. Fast jag vet att det åxå kommer till hela mänskligheten.

Det som finns där ute är som en rörelse i kosmos, vårt universum. Jag ser det som en drake. denna drake kan upplevas som ond eller god. Det är du som bestämmer över denna drake. Tänk hur du ser den… Hur ser den ut och hur beter den sig? Är den skrämmande eller familjär?

Du ska veta att det är du som är den som rider draken, som har kommandot. Draken är din till ditt sista andetag. Detta sista andetag finns naturligtvis inte eftersom du är oändlig, så du rider ständigt på draken. Välj att rida i glädje och kärlek så ska du se att rörelsen där ute blir mild och behaglig. Välj att styra energierna, vet att det är du som styr energierna. Jobba med, inte emot.

Emot finns inte, det är bara en rädsla i ditt bröst. Och vem när rädslan? Jo, den som ser att det är en hotfull rörelse där ute i kosmos, en rörelse som ingen tycks styra över. 

Att jobba aktivt med sin personliga energihöjning är att ta kommandot över sin egen drake. Så ta nu steget och hoppa upp på ryggen.

Draken väntar…

Blissis
0

Jag känner igen mig i din berättelse. Ja, visst är det väl underbart! En nåd ser jag det som.

[Mariann]
0

För mig så har det inneburit att jag inte lever så mycket i mina känslor hela tiden utan kan mer se o tänka klart på vad är vad.

Jag upprörs inte så lätt i familjen längre, frågar man maken så är jag som natt o dag jämfört med för 15 år sedan.

Jag lyfter mig lättare och snabbare över känslorna och "kriser" i livet och i mänskligheten jag ser det mer "universellt", vilket jag inte gjorde förut.

Samtidigt kan jag märka att jag har blivit mer jordbunden och mer fast förankrad med Jorden och mänskligheten där tendensen fanns att "flyga över dem" första året.

Detta är nog de största vinsterna för mig, av meditationerna och att öka själsintegrationen dvs frekvenshöjningen i mig.

[Mariann]
1

Inga fler som upplever saker omkring frågan i #0?

Det kanske är så att många inte märker av de positiva verkningarna ObestämdFörvånad utan mest fokuserar på friktionen av den, dvs att ljuset som strömmar ner till jorden och även genom oss, skapar friktion om man "jobbar mot" eller inte alls, dvs en massa obehag som ju i och för sig görs behagliga för de tolkas som bevis på att det sker. Att se andar och energier anser inte jag höra till ascension i den meningen, för det finns många som ser men inte har något vidare hjärta…

Men för att en höjning ska anses ske eller i alla fall ha skett bör väl personen i fråga i alla fall uppvisa lite mer kärleksfullhet, förståelse, förmåga att förlåta, förmåga att släppa och gå vidare utan att älta mm mm. Dvs karaktärsutveckling, dvs utrensning av de astrala lagret=solar plexus och lyckats lyfta energin upp till hjärtat i någon mån.

Så ser detta med frekvenshöjning ut för mig. Oskyldig

[Mariann]
1

#0 Du nämner  längtan efter andlighet… det gör nog många, lngtar efter att mötas av kärlek, medkänsla, förståelse, förlåtelse osv… precis så som livet är för många av oss mellan inkarnationerna.

Jag tror när vi närmar oss 1 invigningen då har vi ett behov av att överlämna oss till Gud eller vad vi nu kallar detta väsen, att ligga på knä och be om att man får födas på nytt.

Denna inre känsla (andlig upplevelse) kan många känna igen som har denna bakom sig.

Annisangel
1

Jag känner igen mig i det ni beskriver. Jag lyfter mig över alla diskussioner om andra för det ger mig inget, har jag något att säga tar jag upp det med den personen istället för att sluta mig som jag gjorde förut, å jag känner också att jag är på nattliga besök till någon plats där jag får fullt med energi och uppmuntran och stöttning. Jag börjar se alla dessa själar som tycker om att prata strunt om andra som mindre utvecklade och tänker att mår dom bra av att prata om andra så låt de göra det…. Men jag säger ifrån när det blir för mycket och spekulationer skenar iväg…

Jag är också mer snarstucken än tidigare, tolererar inte vad som helst…

Många Goa Kramar

Annisangel

[Mariann]
1

#6 Här säger du nått himla bra! (tycker jag i alla fall)

Att detta å säga ifrån är viktigt, och att om man gör det med hjärtat och inte genom känslorna/solar plexus så kommer man att märka att halsen mår bra av det…

Outtalat sätter sig i halsen och solar plexus… så kan man lyfta upp det i hjärtat mår båda dessa chakran bra! Dvs du rensar de båda och balanserar dom.

jag kan också säga att jag säger ifrån långt mycket mer nu är förut och får därmed jobba hårt på att göra det från hjärtat och inte från S Pl.

men märker tydligt i sig själv när den negativa S pl energin o egot varit framme…

Många av oss änglar sitter i den sitsen att vi måste lära oss säga ifrån och inte låtas trampas på, så vi är ju också i en uppyggande fas kan man säga. Och ska lära oss göra det på rätt sätt genom hjärtat och genom huvudet och att resonera oss fram till vad är vad i känslorna.

Så ser jag det.

Blissis
1

Ja, det är en mycket viktig aspekt av frekvenshöjningen. Att kunna lyfta sig själv över solar plexus-energin. Att kunna lyfta sig till hjärtchakrat. Att utveckla sin karaktär. För det är det det handlar om för oss som människor när planeten höjer sig till nästa stadium. Vilket redan har påbörjats.

[Mariann]
1

Jag ser det som att det är det som är frekvenshöjningen i mänskligheten. I de andra naturrikena är det annat. Men för människornas del är det "förädling" och att lyftas upp från känslorna/begär dvs de negativa solar plexus egenskaperna och verka från hjärtat.

Detta har på börjats och det syns tydligt, påbörjades gjorde det för flera tusen år sedan, redan vid Buddhas och Kristus/Jesus inkarnationer. Nu går det bara mycket mycket fortare. Eftersom så många fler är framme vid porten, porten till hjärtat. Glad

När väl folk fått och vågat ta klivet in genom den porten så…

[Mariann]
1

Tillägg till #9 ser att det ser lite dumt ut..

jag grunnar så här, att allt annat som sker i mänskligheten och är relaterat till frekvenshöjningen kommer det inte ur ovanstående lyft från solar plexus till hjärtat?

[Mariann]
0

Hoppfull, det verkar inte finnas så många positiva upplevelser med frekvenshöjningen i människor Förvånad Obestämd

Ingen som gör framsteg i att lyfta sig?

Det är ju i så fall ett mycket dåligt tecken…

Hoppfull
1

Hihiihi, jag tror kanske inte att alla har riktigt samma syn på frekvenshöjningen i sig heller. En del förväntar sig inte den som en långsam process utan ser det mera som att det kommer att skölja över oss en energiklick som höjer många. Kanske blir det så kanske inte…

Howliten
1

Jag har förändrats ganske mycket senaste året. Och det där ni säger att säga ifrån med hjärtat och inte sl p så mår halschakrat bättre jobbar jag på. Har ett tryck strax under struphuvudet, ibland käns det mer ibland mindre, men jag försöker lyssna på mig själv och vad jag vill och inte vill, sedan försöker jag säga det på ett bra sätt. Jag hoppas därmed att jag jobbar i rätt riktning.

Jag har börjat ta saker på ett mycket lättare sätt, tänker ibland "vad gör det om hundra år". Så är det faktiskt. Tänker jag tillbaka på någon händelse som skedde för ett par år sedan, som då var jättejobbig, ja… jag lever fortfarande, är lycklig, tillfreds och mår ganska hyvens. Så vad stirrade jag till det för mig själv då? Egot kanske ville det, vad vet jag.

Så visst kan det vara ett tecken på frekvenshöjning… eller så kan det vara att jag nu levt 40 år och fattat att det inte går att strida om allt och ingenting för stridandets skull.

Jag är glad. Är du?

Eremitha
1

Nu har jag funderat i flera dagar på vad jag ska skriva i den här tråden.

Problemet är att jag inte kan definiera vad som är vad när det handlar om mina förändringar och framsteg. Allting hänger ihop. Och varje förbättring, fysisk eller annan, kan ju beskrivas som en frekvenshöjning. Jag kan bara inte avgöra vilka förbättringar som kommer sig av att jag möjligen blivit mer andligt öppen, eller hel.

Hur som helst har jag under de senaste månaderna noterat psykologiska (känslomässiga/mentala) förändringar som kommit till synes spontant, trots att jag tidigare har försökt viljemässigt att göra dessa förändringar men misslyckats.

Ett talande exempel är följande: Jag har under lång tid (nästan hela min utbrändhet) ägnat stora delar av dygnet åt att spela dataspel. Det har varit ett starkt behov. Självfallet har jag sett och förstått hur obalanserat det varit, det har hindrat mig från att lägga energin på viktigare saker som jag egentligen hellre har velat göra, med mitt högre, medvetna jag.

Något inom mig har sagt att jag måste låta processen ta sin tid, och att det pågår något viktigt under ytan av denna till synes andefattiga och lättjefulla aktivitet. Så jag har tillåtit mig att fortsätta, utan samvetskval, och lita på att det skulle förändras när det var dags.

Och det gjorde det! En dag plötsligt kände jag att jag inte ville spela mera! Jag slutade tvärt. Från flera timmar dagligen till inget alls. Jag har ingen längtan, inget sug. Det var som att bli befriad från en drog.

Nu kanaliserar jag den energin till andra saker, mest skrivande. Det har jag inte klarat av mentalt tidigare, mina utmattningssymptom har rotat till det för mig ganska omgående.

Min undran i sammanhanget är då: Vad har hänt, egentligen? Jag är benägen att tro att det var en naturlig följd av att jag lät mina inre, dolda processer ha sin gång, och när de var lösta kom förändringen spontant och medförde en frekvenshöjning.

Men man kan ju också se det som så att frekvenshöjningen kom först och i sin tur aktiverade den synliga förändringen. Jag vet inte. Detta med spelandet var bara ett exempel. Jag har upplevt ett par förändringar till, där jag inte kan avgöra om frekvenshöjningen var orsak eller konsekvens eller bådadera i samverkan.

Skriver nytt inlägg om den fysiska frekvenshöjningen.

Fair Winds and Following Seas!

Eremitha
1

Kroppen - den tyngsta materien!

Jag har gjort min kropp sjuk och svag under en period av många år. Det har löpt parallellt med utbrändheten och energisvagheten psykiskt.

Sedan något år sköter jag min kropp väl. Jag äter hälsosamt och har gått ner i vikt. Har börjat röra på mig mera. Trots att jag är svårinställd avseende medicinering mot sköldkörtelsjukdom, ligger dessa värden oftast inom rätt intervall.

MEN jag upplever fortfarande en sån enorm tröghet fysiskt. Det finns liksom ingen vilja till aktivitet i kroppen. Den vill vara stilla, sova mycket, ta det lugnt.

Min kondition är inte usel. Bestämmer jag mig för ett köra över kroppens ovilja och ta en lång rask promenad, alternativt dansa linedance i tre timmar, så går det bra. Men kroppen svarar inte adekvat på denna träning. Jag blir bara ännu mer trött.

Materien vill liksom inte höja sin frekvens än, känns det som. Och jag tror att den kanske måste få sköta processen själv, precis som psyket fick göra. Jag har sett så många gånger att överkörningar och tvång ger bakslag, åtminstone för mig.

Kanske frekvenssprånget kommer plötsligt och i ett rejält skutt även för kroppen?

Min tanke är väl - med hänsyn till frågan i tråden - att jag arbetar med energin genom att vara passiv och låta skeendena ha sin gång, under medvetandets tröskel.

Detta gäller båda mina inlägg.

Hoppfull
1

Extra intressant läsning för mig Eremitha som i mångt och mycket känner igen mig det du beskriver, särskiit angående den fysiska materian. Jag är fortfarande mitt I min mentala/känslomässiga process och den vill inte heller bli störd (därav min svala ork att översätta och läsa tunga texter här), vilket jag känner väldigt tydligt.

Min fysiska process är väldigt lik din med den skillnanden att jag inte ens kan köra över den utan att bli liggande efteråt, dock arbetar min fysiska materia väldigt gärna ihop med yoga. Den klarar jag utan att bli tröttare efteråt och det är som om kroppen njuter av den.

hinzidi
0

#15, jeg kjenner meg igjen.

Det har vært en stille og passiv tid noen måneder her. Og jeg har ikke hatt noe valg til annet. Kroppen vil hvile. Ting kommer opp, som har ligget lagret hele livet. Det muskulære har nåt på gong, som jag inte upplevd før. Vanskelig å beskrive.

Å lufte seg,  gå en tur er alt den makter, av fysiske aktiviteter. Når jeg vasker huset, trenger den fysiska kroppen to-tre dager på å komme seg igjen. Den henger inte sammen etter fysiske anstrengelser, trenger rekonvalens.

Jeg hadde tenkt begynne trene på vårparten, nettopp for å komme mer i gang, bygge opp musklerna, men det var bare å glemme, he he. Jeg måtte akseptere tingenes tilstand, det er ikke mulig å presse på nå. Jeg blir bare dårlig av det :)

hinzidi
0

#16 Godt råd. Yogaen :) Det er det eneste jeg også kjenner at kroppen mår bra av nu :)

Eremitha
1

Jag kanske borde pröva yoga då.
Det gick inte så bra med dans, fastän det är den roligaste motion jag vet.

Första gången dansade jag tre timmar och blev "normalt" trött.
Andra gången utlöstes efter tjugo minuter en hjärtrusning, pulsen upp i 200, tunn och ojämn. Den gick inte ner trots vila. Så nu ska det utredas.

Ektopisk förmakstakykardi hette det. Tydligen ofarligt, men det var obehagligt och gjorde det omöjligt att vara aktiv. Har aldrig haft några besvär av hjärtat tidigare.

Jag undrar verkligen vad kroppen vill säga mig med detta. Och om det har med någon frekvenshöjning att göra, någon annan sort än hjärtfrekvensen menar jag … Glad

[Mariann]
1

I mina ögon så följer annat efter hjärtat, om man lyfter solar plexus energin in i hjärtat och man så att säga mer är själ, vore det konstigt i mina ögon om inte alla kropparna även den fysiska höjs i frekvens.

Det är ju den delen av uppståndelsen som är igång som kan kallas för "det oförvrängda tillståndet" Det är ju den som sker nu i alla kroppar, fysiskt/eteriskt, astral o mentalt.

Om man då jobbar med att lyfta energin in i hjärtat och inte lever från känslorna utan lever utifrån hjärtas kvaliteer och det högre mentala så är det för mig självklart att det som en följd av detta arbete händer saker i alla kroppar.

Att höja energin i kroppen och inte bry sig om astralkroppen och dens negativiteter ser jag som mer eller mindre omöjligt.

Jag tror inte man kan dela upp det så i "boxar" utan att de olika höjningarna i kropparna hänger samman och i synnerhet att man lyfter energin i astralkroppen, det är den del som borde ha störst fokus, så sker allt annat av sig självt skulle jag vilja våga påstå.

Mina tankar omrking detta.

Hoppfull
1

Jag tror att du har helt rätt i att kropparna måste följas åt Mariann. Jag tror oxå som Eremtitha att den fysiska materian är trögast och behöver längst tid för att höja sig, den måste samtidigt reparera alla små celler som gått sönder. varför det tar extra tid tror jag i viss mån beror på födans låga näringsinnehåll. Har man kört kroppen i botten så att den törstar efter vila, återhämtning, läkning så har man sannolikt även svält den på näring och det tar tid för kroppen att bygga upp sig igen.

Jag tror även att det mörker vi rensar i våra andra kroppar bildar slaggprodukter av olika slag i den fysiska kroppen som den sen ska ta hand om. Så hur det är är så kommer den sist för den städar efter allt det andra :)

hinzidi och Eremitha, tänk att vi är flera som upplever det så lika, det är verkligen spännande tycker jag! Oavsett vad det beror på.

Jag klarar inte heller mina älsklingsträningar, jag gick på afrikansk dans några terminer och älskade det enormt men det fungerar inte nu.

Man skulle kanske kunna tolka det som att våra fysiska reaktioner är resultat och kroppens sätt att svara upp på ökad hjärteenergi.

Eremitha
2

Att kropparnas frekvenshöjningar hänger ihop är jag också övertygad om, som princip. Men jag tror det är en komplex process, som kan se väldigt olika ut och ta olika lång tid. Om det fanns ett direkt och linjärt relaterat sammanhang skulle det ju inte finnas andligt högt utvecklade människor med fysiska krämpor, till exempel. Inte heller fullt fysiskt friska och starka, på en lägre andlig nivå.

Ett par faktorer som jag tror spelar in här, är dels vilken karma vi bär och behöver bränna, vilket nog ibland sker genom ohälsa. Och dels vad syftet med den fysiska existensen är i just denna inkarnation. Om man till exempel behöver lära sig att vara i kontakt med och anknyta till jorden, kanske en "tyngre" kropp är till hjälp.

Jag tror också, som princip, att ju högre frekvens materien vibrerar i, desto lättare får vi att förnimma högre vibrationer från andra materieslag, till exempel se eteriskt. Och att detta ofta, men inte nödvändigtvis, har med hjärtchakrats frekvens att göra.

Men jag tror inte det är så enkelt som att man kan "mäta" den andliga utvecklingsnivån utifrån en persons förmåga att se och känna energier, lika lite som utifrån den fysiska hälsan.

Kanske jag vill tro på detta sätt eftersom jag inte ser och känner så mycket, och för att jag har en kropp som verkar ovillig att bli frisk och stark. Det kan vara så. De gånger jag spontant upplevt eterisk syn, till exempel, har det skett under starkt kännbar frekvenshöjning. Klart samband, alltså.

Hoppfull
2

Fast jag håller med dig fullt ut Eremtiha! Det finns ju fullt friska människor som har järnfysik men som bor och lever sitt liv i solarplexus energierna.

Det gör även mig lite konfunderad faktiskt, för den eteriska läkekonsten säger ju att all ohälsa beror på: "All sjukdom är resultat av blockerat själsliv. Det gäller alla former i alla riken." Detta är ur Baileys bok Esoterisk läkekonst.

Så frågan är väl, kan man vara högt andligt utvecklad och ändå ha blockerad själskontakt? För det är väl det detta handlar om?

En annan sak som förvirrar för mig här är att man (somliga av oss)sägs överta och omvandla andras mörker vilket sannolikt skapar fysisk obalans och/eller sjukdom. Så egen sjukdom skulle kunna vara andras mörker och behöver inte ha att göra med den egna själskontakten eller?

Vad tror/tänker ni?

[Mariann]
2

Det är väl just det som är problemet att man inte kan generallisera för det finns så stora variationer.

Men jag skulle vilja hårdra det och säga att en av de stora blockeringarna är kanske just att leva ur solar plexus. Järnfysik undrar jag om det verkligen existerar… de borde finnas någon skavank på alla vid hög ålder, syn, hörsel osv… känslomässiga skavanker. Jag tror vi också lite måste bort från att allt måste synas i fysiska synliga sjukdomar. Ohälsa kan vara mer än så.

Grunnar vidare Dalai lama som ju bör ha ett ganska bra själsliv har ju just kommit ut från sjukhus och mina tankar går på att bara genom att inkarnera fysiskt gör att det uppstår begränsningar, för det fysiska är en begränsning i sig. Så genom inkarnation påtar man sig ett delvist blockerat själsliv.

Grunnar jag

Hoppfull
2

Är det då möjligt att vara människa och leva i en människas kropp i ett mänskligt samhälle utan att ha bitar kvar i solarplexus?

Självklart finns det skavanker, det är inte riktigt åldersproblem och annat jag menar utan större saker som riktiga sjukdomstillstånd (utmattning, cancer, diabetes, MS, hjärtsjukdomar osv osv).

Jag tror som du Mariann, att det inte är möjligt att säga att så här är det för det finns så många variationer av vad saker beror på.

[Tismon]
3

Nu puttar jag upp en väldigt gammal tråd.

Jag har googlat (google tog mig till denna tråden) men hittar inget vettigt svar - vad är frekvenshöjning?

Fattar absolut nada av det jag läser. Försöker bestämma mig om jag ska ta bort alla trådar om frekvenshöjning inne på UJ men jag vet inte ens vad frekvenshöjning är. Det låter som en massa gojja men jag kanske har fel? Någon som vet?

FataMorgana
3

#26: det ar goja😁 Condor ger dig ett utforligare svar i morgon 😊 (ursakta min stavning, skriver fran mobilen Just nu)

[Tismon]
2

#27: Ingen fara! Låter bra 🙂

Condor
2

#26:

Det där med frekvenshöjning är new age trams som somliga väntar på, precis som man väntar på uppstigning till den femte dimensionen eller jordens undergång.

Frekvenser är elektromagnetisk strålning och i princip består ju allt som existerar av elektromagnetism, varje atom. På samma sätt finns det energier i kroppen, som har olika beteckningar i olika kulturer, t.ex. qi, prana, mana. När t.ex. shaolin munkar gör helt fantastiska saker har de lärt att koncentrera deras qi. Även vid healing använder man sig av dessa energier.

Vi människor uttrycker olika frekvenser, beroende på vilken sinnesstämning vi just är i och vad vi håller på med. Om du läser artikeln som jag skrev om chakrasystemet vet du vad som är menat.

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1502690/chakrasystemet

Chakrorna har olika färger och färger är inget annat än vårt sätt att förnimma ljusfrekvenser.

Nu finns det inom flum new age rörelsen folk som väntar på att det ska komma en energi utifrån som gör alla människor till upplysta varelser, fulla av kärlek och visdom och det finns dom som tror att frekvensen av hela planeten kommer att ändra sig så att hela planeten transformerar sig eller hamna i en högre dimension.

Men du ser ju hur gammalt inlägget är och att det som har ändrat sig på jorden är att mer galenskap sprider ut sig pga internätet som fördummar människorna. De som väntade 2008 har säkert redan slutat upp att vänta, precis som generationen före på 80-talet redan slutade upp före 2008. Nu finns det en ny generation som väntar.

Den sortens andliga utveckling och personlighetsutveckling som de själva inte klarar av ska nu en energi utifrån fixa åt dom.

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
  • Redigerat 2022-07-18 10:43 av Condor
[Tismon]
1

#29: Vad konstigt! Undra vem som hittade på det…. Frekvenshöjning har alltid gett mig dåliga vibbar, vi är ju inga TV apparater och det känns så självfokuserat att påstå att man är högre frekvens än någon annan. Samt, varför skulle en högre frekvens vara bättre än en lägre frekvens? Bara där projicerar vi våra egna uppfattningar.

• Redigerat 2022-07-18 13:58 av [Tismon]
Condor
3

#30:

Du har rätt! T.ex. är färgen av rotchakrat rött, dvs. har en lägre ljusfrekvens än de andra färgerna i chakrasystemet / regnbågen. Men utan den frekvensen skulle människorna inte vara jordade, ha problem med existensen och skulle inte kunna leva energierna från de andra chakrorna, eftersom de inte skulle kunna integrera dessa energier i det fysiska livet pga brist på jordning. Det skulle bara vara flum i huvudet.

Det är alltså fel att säga "högre är bättre". Sen är det så att vi alla är ett resultat av att det gudomliga uttrycker sig på fysiskt plan. Vår sanna natur kan man jämföra med vitt ljus, som inte har en frekvens, utan innehåller alla frekvenser. När man bryter vitt ljus, bildas en regnboge. Precis så är det med oss. Vårt chakrasystem är regnbogen som bildas.

Sen är det upp till oss vilka av dessa energier som vi uttrycker. Uttrycker vi kärlek och medkänsla eller uttrycker vi egoism, strävar efter makt osv. Vilka energier som vi uttrycker kan växla ganska snabbt. Det är inga frekvenser som man befinner sig på, utan vad man själv lever.

Men i new age världen strävar man efter "högre" och tror att det skulle göra en "mer andlig". Men egentligen är det bara egot som strävar och det är ingen skillnad om man strävar efter makt och pengar eller att vara "mer andlig". Det är bara egolekar. Ingen aning vem som från första början började att sprida det där. Det där har jag redan hört på 80-talet.

[Tismon]
1

#31: Ja precis! Det är som alla domendagsprofetior som påstås förinta världen men vi lever fortfarande och kan diskutera det på ett forum idag