Vad gör ni
i helgen?
Vi har bjudit in oss själva till några vänner ikväll
så jag har en tjälknöl som ligger i marinad att ta med.
I morgon ska vi åka och titta på en stuga vi funderar på att köpa… och på söndag ska här köras hem ved.
Hur ser er helg ut?
Ha det riktigt gott allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad gott!
Själv bär det av på 40-årskalas ikväll med familjen. Inte någon speciellt sen kväll för i morgon blir det jobb fram till 14. Under lördagseftermiddagen tänkte jag ta en längre promenad, behöver frisk luft och lite härliga höstfärger. På kvällen är vi utbjudna på middag av min svåger, det ska bli trevligt.
Söndagen får gå i den stressfria gör-vad-du-känner-för-stilen. Längtar…
Jag är glad. Är du?
Få se vad det blir. Hur som… frugan ska till Sankt Petersburg på tre veckor, så jag och dotter får klara oss själva, flicka går i andra ring så.. det är mest lite markservice då och då hon behöver.
Tänka sig, den "lilla" varelsen blir myndig till sommaren.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ja visst är det konstigt! Min äldste fyllde myndig i somras… det är ovant!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
jaa det blir väl mest just inget iaf på lördagen. Hoppas på gott väder så man kan greja lite i trädgården.
Söndag kommer Maud ett par timmar och vi ska översätta lite i boken Hjärtats healande ljus.
Det blir nog mest ta det lugnt. Jag var ju borta hela förra helgen så…

Vila!
Efter episoden med skenande hjärta igår ska jag bara ta det lugnt. Har lejt bort vovven till extrahussen/matten.
Ska översätta lite och skriva på annat också. Och träffa mannen i mitt liv, förstås!
Fair Winds and Following Seas!
På lördag kommer svärföräldrarna på lunch och på söndag ska jag röja upp i en keramikverkstad jag just köpt!
I can´t wait!

Vilar, skriver och träffar mannen.
Och lite tv.
Fair Winds and Following Seas!

Ska meka bilar…..och datorer..
#6 Vad roligt att få en egen sådan verkstad för sin konst!! grattis!
#8 datorer behöver oftats mekas känns det som
bilar skriver, du flertal? Gamla sådana?
Sonen har en Amazon 66 årsm
enormt söööt!

Här i helgen blir det god mat och promenader, kanske lite läsning. Jag är inte helt återställd ännu men mår bättre.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Vila, ta dan som den kommer, gå ut med hunden, bara ta det lugnt Varit en rätt så intensiv vecka

Vila, ta det lugnt. Yoga, läsa, bada bastu. Umgås med mina närmaste. Lägga tarot.
jag sa jag skulle göra inget… hhmmm
nu har hon städat hela huset själv…
fast det behövdes… nu blir det nog ingenting iaf…
idag blir det limelax till middag… längtar redan ;) och dotra med kompis gör nu chokladbollar, hon bör starta egen firma och göra sådana hon är expert…
=Mariann slickar sig om munnen

#9 - Ja, det är 3 stycken bilar med smärre felaktigheter som skall fixas. Men för mig är det meditativt att meka bil, att göra något praktiskt med händerna…..
Och datorer behöver man också meka med ibland. Jag jobbar lite med att fixa datorer åt folk jag känner emellanåt. Men det är inte lika kul som att meka bilar eller snickra och allfixa (vilket jag också gör ibland).